چهارشنبه ۰۲ خرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

صفحه آرایی سنتی

نویسنده: دنیا ذاکری صفحه آرایی کتاب تاریخ انتشار: 1401/10/4 ساعت 12:00:00 بازدید: 633 امتیاز 0 از 0 نظر

صفحه آرایی سنتی یکی از قدیمی ترین و ماندگار ترین اشکال صفحه آرایی به حساب می آید. انجام صفحه آرایی به شیوه سنتی در ایران تایپیست – مانند سایر خدمات – با بهترین کیفیت و خروجی انجام می شود.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

منظور از صفحه آرایی سنتی چیست؟

در طول تاریخ، دوره ای را نمی توان به یاد آورد که صفحه آرایی سنتی به دست فراموشی سپرده شده باشد. درست است که در برخی از برهه های زمانی، روش ها و الگوهای دیگری جایگزین طرح های صفحه آرایی می شدند، اما صفحه آرایی سنتی همچنان به حیات خود ادامه می داد. این شیوه‌ی صفحه آرایی در ایران و خاورمیانه طرفداران بسیاری دارد. بسیاری از کسانی که اقدام به خرید کتاب های نفیس می کنند، بیشتر مجذوب صفحه آرایی و نقوشی می شوند که از میان تک تک صفحات این کتاب ها سر بر می آورد. بنابراین صفحه آرایی به این شیوه، در پر فروش شدن یک کتاب خاص، بسیار موثر است.

امروزه، صفحه آرایی سنتی برای برخی آثار و کتب ِخاص مورد استفاده قرار می گیرد. روش های نوین صفحه آرایی ما را ملزم می کنند که برای هر کتاب فراخور موضوع و هویتی که دارد، یک شیوه صفحه آرایی را انتخاب کنیم. کتاب هایی مثل قرآن به این شیوه صفحه آرایی می شوند، زیرا ارزش معنوی بسیار بالایی دارند. بسیاری از کتاب های شعر نیز به این شیوه صفحه آرایی و تجدید چاپ می شوند. قیمت و ارزش این گروه از کتاب ها بسیار زیاد است. بنابراین تعداد خاصی از مردم به سراغ این کتاب ها می روند؛ برخی برای هدیه دادن و برخی دیگر برای تهیه نفیس ترین و زیباترین کتاب صفحه آرایی شده از بین سایر نسخه های موجود از یک اثر.

بنابراین هدف صفحه آرایی سنتی را می توان در این جمله خلاصه کرد: «دیزاین و به دست آوردن ظاهری زیبا و نفیس از یک اثر مکتوب، به طوری که متن و تصاویر در آن با گل و گیاه و مذهب کاری تزئین شده باشد، خط خوشنویسی شده یا دارای فونت نستعلیق و ... باشد. فاصله بین خطوط و پاراگراف ها زیاد باشد تا بتوان برای درج نقوش فضای خالیِ کافی فراهم نمود.»

صفحه آرایی سنتی

صفحه آرایی

ویژگی های صفحه آرایی سنتی چیست؟

در صفحه آرایی سنتی، عوامل متعددی با یکدیگر پیوند می خورند تا تصویری را به وجود آورند که در ذهن عموم مردم به عنوان شکل سنتی و قدیمی یا کلاسیک صفحه آرایی از آن یاد می شود. اغلب این عوامل و فاکتور ها بر روی تزئین نوشتار یک کتاب یا یک مقاله و... تمرکز می کنند. غالبا متن ها با فونت های مخصوص خوشنویسی تزئین می شوند و کمتر می توانید در آنها نوشتاری با فونت های تکراری و مرسوم (مانند فونتی که در حال حاضر برای نمایش این مطلب به شما استفاده می شود، و امثالهم ) را بیابید.

همین ویژگی های کاملاً متمایز اما آشنای صفحه آرایی سنتی باعث شده است تا برای کتاب ها و نوشته های خاص و ارزشمندی از آنها استفاده کنیم. برای برخی از کتاب هایی که معمولا به عنوان نسخه ای نفیس از آنها یاد می شود و غالبا کسی برای مطالعه دائم به سراغ آنها نمی رود، پیشنهاد می شود که از این شکل و شیوه صفحه آرایی استفاده شود. زیرا این شکل از صفحه آرایی صرفا برای تزئین است نه برای ایجاد ترغیب جهت خواندن محتوا. بنابراین معمولا کسانی برای ثبت سفارش سنتی در ایران تایپیست اقدام می کنند که هدفی جز زیباسازی کتاب نداشته باشند.

این زیبا سازی، صرفاً مخاطب را درگیر خود می کند و عاملی برای ترغیب او جهت خرید و پرداخت هزینه برای کتاب می شود. بنابراین می توانیم بگوییم که هدف صفحه آرایی سنتی چیزی متفاوت از معنای عام و شناخته شده ی آن است: «عدم توجه به محتوا و صرفا ایجاد جذابیت بصری». زیرا معمولا کتاب ها یا نوشته هایی که به این شیوه صفحه آرایی می شوند متنی از پیش شناخته شده دارند. یا اینکه مخاطب به خوبی می داند در حال خریدن چه اثری است.

مثلا اگر یک نسخه از دیوان حافظ را برای صفحه آرایی سنتی به ایران تایپیست بسپارید و آن را در اختیار مخاطب قرار دهید، وی می داند که حافظ کیست و دیوان اشعار او حاوی چه مطالبی است. اقدام او برای خرید چنین کتابی، صرفا به خاطر زیبایی صفحه آرایی و نقوش به کار رفته برای تزئین آن است. اما در حالت مرسوم، هدف صفحه آرایی و دیزاین یک کتاب به این جهت است که سعی کنیم میل و رغبتی برای خواننده/ مخاطب ایجاد کنیم تا او برای خواندن کتاب مورد نظر (که نمی داند محتوای آن چیست) ترغیب شود.

صفحه آرایی سنتی

ویژگی های صفحه آرایی به شکل سنتی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

استفاده از قابلیت های صفحه آرایی سنتی در هنر امروز

اگرچه شیوه‌ی صفحه آرایی سنتی معمولا در کتاب های شعر، قرآن ها، و ... استفاده می شود اما می توان بسیاری از کتاب های نفیس امروزی را به این شیوه طراحی کرد و برای تک تک عناصر آن قانون و قواعدی تازه وضع کرد. البته نه به آن شیوه‌ی خامِ گذشته. امروزه، بسیاری از کتاب ها را به شیوه‌ی صفحه آراییِ امروزی و صفحه آرایی سنتی با هم ادغام می کنند. نتیجه‌ی این شیوه از صفحه آرایی به ذوق طراح و خلاقیت او بستگی دارد. البته نمی توان از اهمیت تجربه‌ی طراح یا گرافیست برای پدید آوردن طرحی نو با ادغام صفحه آرایی مدرن و سنتی/ کلاسیک چشم پوشی کرد. بسیاری از کسانی که برای صفحه آرایی در ایران تایپیست اقدام می کنند، درخواست دارند تا این شیوه برای دیزاین کتاب ها و متن ها استفاده شود.

شیوه های صفحه آرایی سنتی خود به تنهایی به زیر مجموعه های متعددی قابل تقسیم است. حال اگر بخواهیم این شیوه را با مدل های امروزی ترکیب کنیم، به نتایج متنوع و بسیار زیبایی دست پیدا می کنیم. پس شما می توانید در ایران تایپیست ثبت سفارش کنید تا انجام صفحه آرایی سنتی در ادغام با صفحه آرایی مدرن و امروزی برای شما با بالاترین کیفیت انجام شود.

وقتی سفارشات خود را به ما بسپارید، تک تک عناصر موجود در صفحه مورد بررسی قرار می گیرند، جای مناسب خود را می یابند و در یک هماهنگی سنتی و امروزی با هم درمی آیند. از جمله تنظیم هایی که برای این شیوه صفحه آرایی در ایران تایپیست لحاظ می شود می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • جدول کشی سنتی
  • تنظیم فاصله بین خطوط، پاراگراف ها، کلمات
  • فونت
  • تذهیب
  • سرلوح
  • کمند زرین
  • شمسه
  • شرفه
  • تنظیمات حاشیه ها
  • نقش های تزئینی در برگ عنوان

و غیره.

شما می توانید برای انجام این شیوه‌ی ترکیبی صفحه آرایی در ایران تایپیست سفارش ثبت کنید تا با به روز ترین نرم افزار ها – حتی نرم افزار های مورد نظر شما – جهت انجام سفارشات شما اقدام لازم صورت گیرد.

صفحه آرایی سنتی

صفحه آرایی کتاب

صفحه آرایی سنتی در قرآن های خطی

همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، یکی از پر درخواست ترین کتاب ها برای سفارش صفحه آرایی سنتی، قرآن است. به جز قرآن های معمولی، غالباً قرآن های نفیس که دارای صفحه آرایی و نقوش بسیار زیاد و پر رنگ و لعاب باشد، یا طلا کاری شده باشد را تحت عنوان قرآن های سنتی می شناسیم. این قرآن ها عملا دارای نقوش بسیاری هستند، خطوط آنها یا کوفی یا نستعلیق است و به همین جهت به عنوان هدیه یا کالایی ارزشمند شناخته می شوند.

بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک، در ایران تایپیست جهت ثبت سفارش صفحه آرایی سنتی برای قرآن ها اقدام می کنند. بسیاری از آنها برای ترمیم و احیای قرآن های خطی و قدیمی سفارش خود را به تیم ایران تایپیست واگذار می کنند. برخی دیگر نیز قرآن های دست نویس که صرفا نیاز به طراحی و حاشیه سازی است را به ما می سپارند.

به طور کلی، شیوه های برون سپاری صفحه آرایی سنتی برای کتاب قرآن متعدد است. اگر قرآنی که به ما می سپارید تا صفحه آرایی شود، دارای خطوط خوانا و واضحی نباشد، ما آن را برای شما ترمیم می کنیم. همچنین تمام تلاش خود را به کار میگیریم تا تک تک صفحات و آیات آن را احیا کنیم. برخی از قرآن های کتابت شده به صورت دست نویس نیز در گروه همین قرآن ها قرار می گیرند و شما می توانید برای صفحه آرایی آنها اقدام کنید.

ایران تایپیست آماده همکاری با کلیه افراد و نهاد های داخلی و خارجی برای صفحه آرایی سنتی قرآن ها است. اگر قصد دارید تا قرآن ترجمه شده به زبان انگلیسی (یا حتی سایر زبان ها) را برای صفحه آرایی به ما بسپارید، آماده همکاری و پذیرش سفارش شما هستیم. در صورتی که در این زمینه سوالات بیشتری دارید می توانید با شماره های درج شده در صفحه اصلی سایت ایران تایپیست با تیم ما ارتباط بگیرید.

صفحه آرایی سنتی

صفحه آرایی کتاب های خطی

فایل لایه باز صفحه آرایی سنتی با ایندیزاین

بسیاری از افراد برای اعتماد به ایران تایپیست جهت برون سپاری سفارش صفحه آرایی سنتی از ما نمونه کار درخواست می کنند. شایان ذکر است که برای جلب اعتماد مشتریان و ارائه منعطف ترین خدمات موجود در ایران، برای اولین بار در ایران تایپیست «نمونه کار صفحه آرایی سنتی» به مشتریان ارائه می شود. شما به عنوان مشتری – پیش از ثبت سفارش – می توانید نمونه کارهای ما را در این زمینه بررسی کنید. پس از بررسی و جلب اعتماد، می توانید در سایت ایران تایپیست پنل کاربری ساخته و برای ثبت سفارش اقدام نمایید.

همچنین در صورتی که نیاز به فایل آماده صفحه آرایی سنتی داشته باشید، می توانید درخواست خود را به ما اعلام کنید. ما فایل های لایه باز متعدد را در اختیار شما قرار می دهیم تا امکان انتخاب و دانلود آنها را داشته باشید. معمولاً مشتریانی که به فکر دریافت قالب ها یا فایل های لایه باز هستند، بیشتر به سرعت اهمیت می دهند و طراحی مخصوص و جداگانه برایشان اولویت نیست.

به همین جهت اگر قصد دارید تا برای کتاب یا متن شما صفحه آرایی سنتی به شکلی مجزا و تاثیر گذار انجام شود، پیشنهاد نخست ما این است که در سایت ایران تایپیست ثبت نام و سپس ثبت سفارش انجام دهید. در صورتی که صرفاً نیاز به یک قالب لایه باز برای پروژه های خود و صفحه آرایی متون تان نیازمند هستید، پیشنهاد ما راه حل دوم است. در هر صورت، اعتماد شما به ایران تایپیست برای ما اهمیت ویژه ای دارد. به همین خاطر چه در انجام سفارشاتی که از سوی مشتریان در ایران تایپیست ثبت می شود و چه در فایل های در دسترس ِلایه باز که در اختیار مشتریان قرار می دهیم، صرفا اولویت مان کیفیت بالا و رضایت شماست. اگر سوال تان مابین سوالات مطرح شده در این مطلب نبود، پیشنهاد میکنیم حتما با ما در ایران تایپیست تماس حاصل نمایید.

صفحه آرایی سنتی

صفحه آرایی با ایندیزاین


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش صفحه آرایی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

صفحه آراییصفحه بندی کتاب در wordهزینه صفحه آراییصفحه بندی کتاب در ایندزاین

سوالات متداول

هزینه‌ی هر سفارش در زمان ثبت سفارش تعیین می شود. به همین روی، پیشنهاد می کنیم اول ثبت نام و سپس ثبت سفارش کنید تا از هزینه ای که باید بپردازید، مطلع شوید.

بله، برای انجام صفحه آرایی حتما قوانین و قواعد تعیین شده از سوی وزارت ارشاد لحاظ می شود.

بله، دریافت مشاوره در ایران تایپیست رایگان انجام می شود.

شما باید به منوی «هزینه و زمان تحویل» و «هزینه صفحه آرایی» مراجعه کنید.


نویسنده: دنیا ذاکری صفحه آرایی کتاب تاریخ انتشار: 1401/10/4 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 633 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: صفحه آرایی سنتی صفحه آرایی دستی صفحه بندی سنتی صفحه آرایی دستی و سنتی صفحه آرایی بدون نرم افزار

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :