سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

جوامع یادگیری حرفه ای معلم

نویسنده: دانیال فرهادی چاپ کتاب تاریخ انتشار: 1402/4/24 ساعت 09:00:00 بازدید: 538 امتیاز 0 از 0 نظر

جوامع یادگیری حرفه ای معلم امروزه در تلاش اند که مهارت معلمان را افزایش دهند. یادگیری معلم به صورت حرفه ای، سبب عملکرد بهتر آنها خواهد شد. برای حرفه ای شدن و مهارت در هر کاری لازم است که افراد اقداماتی را انجام دهند. بدون این اقدامات و ملزومات، حرفه ای شدن امکان پذیر نمی باشد. به مجموعه قواعد و ملزوماتی که معلمان برای حرفه ای شدن باید بدانند، جوامع یادگیری حرفه ای معلم می گویند. امروزه با توجه به تفاوت نسل ها و پیشرفت علم، شرکت معلمان در جوامع یادگیری حرفه ای ضروری است. معلمان با تجربه نیز به شرکت در این جوامع احتیاج دارند.  

یادگیری حرفه ای

جوامع یادگیری حرفه ای معلم برای معلمان بسیار لذت بخش اند. سابقه طولانی لزوما نشان دهنده حرفه ای بودن معلم نیست. هر چند که یک معلم حرفه ای به "زمان" برای حرفه ای شدن احتیاج دارد. اما تجربه به تنهایی کافی نیست. ممکن است که معلمی سال هایی طولانی تدریس کند اما در تدریس حرفه ای نباشد. معلمی که حرفه ای باشد می تواند توجه دانش آموزان را به خوبی جذب کند. این موضوع سبب تدریس راحت معلم و آموزش بهتر دانش آموزان می شود. مدیریت کلاس توسط معلمان حرفه ای بسیار راحت و نتیجه بخش است. استفاده از بهترین متدهای تدریس، علت اصلی این موفقیت است. 

جوامع یادگیری حرفه ای معلم سبب حرفه ای شدن معلمان می شوند. اما این حرفه ای شدن به چه معنا است؟ در واقع معلم حرفه ای کسی است که دارای ویژگی های مختلف و ضروری معلمان خوب باشد. کسی که به میزان کافی تجربه دارد و شیوه تدریس خوب را می داند، حرفه ای است. این جوامع قصد دارند که به معلمان بیاموزند که از هر روشی در کجا باید استفاده کرد. خود این استفاده به موقع از فنون تدریس، تاثیر فوق العاده ای دارد. ویژگی های متعدد برای معلمان وجود دارند؛ اما هر معلمی که ویژگی های اصلی را داشته باشد حرفه ای قلمداد می شود.

جوامع یادگیری حرفه ای معلم

جوامع یادگیری

مفهوم جوامع یادگیری حرفه ای چیست؟

مفهوم جوامع یادگیری حرفه ای چیست؟ جوامع یادگیری حرفه ای معلم با چه هدفی شکل گرفته اند؟ بهترین جوامع یادگیری کدامند؟ این جوامع چه تغییری در معلمان به وجود می آورند؟ این جوامع در واقع راهبردی موثر برای ارتقای سطح آموزش هستند. در واقع پرورش و حرفه ای شدن معلمان سبب می شود که وضعیت آموزشی بهتر شود. برای ارتقا دادن سطح آموزش و یادگیری ضروری است که در مدارس به این نوع جوامع توجه شود. هر مشارکت و همکاری، فرهنگ مخصوص به خود را دارد. نکته بسیار جالب در جوامع حرفه ای این است که حتی نوع این مشارکت بهبود می یابد؛ از این طریق معلمان می توانند در ارتباط با یکدیگر، کار خود را بهبود بخشند.

جوامع یادگیری حرفه ای معلم بیشتر مسئولیت را بر روی دوش معلمان می گذارند. چرا که آموزش حرفه ای به معلم، سبب بهبود اوضاع مدرسه می شود. بسیاری از معلمان هستند که دانش و اطلاعات کافی و لازم دارند، اما متاسفانه با وجود سال های متعدد تدریس، به خوبی نمی توانند اطلاعات را منتقل کنند. اگر شما معلمی هستید که از این مشکل رنج می برید، خوب است بدانید که یکی از مولفه های اصلی معلم حرفه ای را ندارید. در کنار تجربه و دانش، لازم است که معلمان شیوه های تدریس را بدانند. دانستن شیوه شروع تدریس و به پایان رساندن آن، بسیار اهمیت دارد.  

طبیعتا همه معلمان به شرکت در جوامع یادگیری حرفه ای نیاز دارند. بدیهی است که هر معلمی برای تدریس از یک روش خاص استفاده می نماید. اما معلمان حرفه ای از روش های گوناگون در مواقع نیاز استفاده می کنند.  بسیاری از معلمان جهت راحتی کار خود هم که شده، علاقه دارند فنون مختلف تدریس را بدانند. وقتی درس به گونه ای تاثیر گذار و پویا ارائه شود، تکرار آن نیازی نیست. در نتیجه، کلاس برای دانش آموز جذابیت پیدا می کند و معلم کمتر خسته می شود.

جوامع یادگیری حرفه ای معلم

آموزش حرفه ای

مبانی جوامع یادگیری حرفه ای معلم چیست؟

مبانی جوامع یادگیری حرفه ای معلم چیست؟ جوامع گوناگون بر اساس مبانی مختلف شکل گرفته اند. الگوها و مبانی این جوامع همگی با هدف خاصی وضع شده اند. یکی از راه های حرفه ای بودن این است که معلم نحوه ارتباط با دانش آموزان را بداند. برای تاثیر گذاری هرچه بیشتر درس، ضروری است که معلم هدف خود را از تدریس درس، همان ابتدا بیان کند. به این صورت هم ذهن دانش آموز درگیر با بحث می شود و هم یادگیری آن معنا دار می گردد. دانش آموز می تواند با توجه به هدف درس سوال بپرسد و این مشارکت، خود سبب پیشرفت او است.

برای دانش آموزان فراگیری درس های کاربردی بسیار لذت بخش است. همه معلمان می دانند که تمامی دروس مدرسه برای دانش آموزان کاربردی است. اما جوامع یادگیری حرفه ای معلم می گویند که این کاربردها و فواید، باید برای دانش آموزان بیان شوند؛ در این صورت دانش آموز می داند که به فراگیری درس نیاز دارد. در نتیجه هرگونه سهل انگاری و تنبلی، سبب ایجاد مشکل برای او در آینده می شود. دانش آموز برای اینکه بتواند در آینده مشکلات خود را حل کند خود را مجبور به یادگیری درس می کند. خود این موضوع، انگیزه مهمی برای فرد در یادگیری می شود.

مشارکت و ارتباط دوسویه بین معلمان و دانش آموزان، از مبانی اصلی جوامع یادگیری حرفه ای معلم است. معلم حرفه ای می داند که درس را به گونه ای ارائه کند که به واسطه فعالیت دانش آموزان، تدریسی موثر داشته باشد. استفاده از سوالات مهم و کاربردی و مربوط به درس، سبب فعالیت دانش آموزان می شود. این فعالیت موجب افزایش انرژی معلم و بهبود یادگیری افراد می شود. معلمی که درس را از ساده به مشکل پیش می برد و فعالیت شاگردان را می خواهد؛ در واقع به طور کاملا حرفه ای عمل می کند. 

جوامع یادگیری حرفه ای معلم

معلمان

دسترسی به مقالات مربوط به جوامع یادگیری حرفه ای معلمان

دسترسی به مقالات مربوط به جوامع یادگیری حرفه ای معلمان از طریق اینترنت به آسانی امکان پذیر است. از آنجایی که این موضوع بسیار اهمیت دارد و نادیده گرفتن آن نادرست است؛ مقالات مختلفی در این باره نگارش شده اند. خوب است که این مقالات را از سایت های معتبر دریافت کنید. اگر گمان می کنید که شیوه ای خاص در تدریس دارید که در حرفه ای شدن معلمان دیگر نقش دارد، می توانید درباره آ مقاله بنویسید. این مقالات با عنوان های مختلف و جهت دستیابی به اهداف گوناگون نوشته می شوند. با توجه به نیاز خود می توانید به یک مقاله مرتبط مراجعه نمایید.  

در ادامه به مقالات مرتبط با جوامع یادگیری حرفه ای معلم اشاره می کنیم. تمامی این مقالات در سایت های معتبر مقالات وجود دارند. از عنوان آنها مشخص است که هر کدام از آنها به طور تخصصی می توانند جوابگوی معلمان باشند.

از جمله این مقالات می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خودپنداره تحصیلی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه اول.
  • نظریه یادگیری تحولی: امکانی برای توسعه حرفه ای معلمان.
  • تبیین شایستگی های حرفه ای مدرسان در محیط یادگیری الکترونیک.
  • اجتماعات یادگیری حرفه ای (PLC): راهبرد حیاتی بهبود خودکارآمدی معلمان.
  • ابعاد و مولفه های اجتماع یادگیری حرفه ای معلمان: یک مطالعه کیفی.
  • خاستگاه های کسب شایستگی های حرفه ای معلمان؛ تبیین مدل یادگیری غیررسمی.
  • تربیت معلم و آموزش و یادگیری مداوم در آموزش و پرورش حرفه ای.
  • بررسی نقش دانش حرفه ای معلمان در شناسایی دانش آموزان ناتوان در یادگیری.

این دسته مقالات، بسیار زیادند. هر کدام از آنها می توانند به نوبه خود در حرفه ای شدن معلمان تاثیر گذار باشند. شرکت در جوامع یادگیری حرفه ای معلم برای معلمان بسیار سودمند است.

جوامع یادگیری حرفه ای معلم

معلم حرفه ای

نقش معلمان در جوامع یادگیرنده حرفه ای

نقش معلمان در جوامع یادگیرنده حرفه ای بسیار زیاد است. در واقع عضو حیاتی در جهت یادگیری و آموزش حرفه ای، معلم است. برخی معلمان درس ها را با علاقه و اشتیاق می دهند. خود این موضوع، سبب علاقه مندی شاگردان به درس می شود. هرجا که علاقه باشد آموزش آسان تر و لذت بخش تر می شود. جوامع یادگیری حرفه ای معلم، در واقع به سبب اهمیت معلمان شکل گرفته اند. خود دانش آموز در میزان یادگیری درس نقش دارد؛ اما تاثیر معلم قابل انکار نیست. به همین خاطر است که برخی از افراد به معلم خصوصی در زمان امتحاناتشان روی می آورند.

جوامع یادگیری حرفه ای معلم با مبانی مشخصی شکل گرفته اند و همچنان ادامه دارند. ممکن است روشش هایی که برای حرفه ای شدن معلم بیان می شود بسیار ساده باشد. اما نکته جالب توجه این است که همین نکات ساده، سبب پیشرفت در تدریس می شود. معلم می تواند درس خود را با استفاده از مثال های ساده و آشنا بیان کند. با این مثال ها، درس برای افراد ملموس می شود؛ در نتیجه به طرز بهتری می توانند درس را فراگیرند. ایجاد انگیزه که از مولفه های اصلی برای یادگیری بهتر است از این طریق نیز به وجود می آید.

جوامع یادگیری حرفه ای معلم

معلمی

دستاورد ایجاد جوامع یادگیری حرفه ای در بین معلمان

دستاورد ایجاد جوامع یادگیری حرفه ای در بین معلمان در کوتاه مدت و درازمدت است. کوتاه مدت، همان زمان تدریس است که با توجه به نمرات دانش آموزان نمایان می شود. جوامع یادگیری حرفه ای معلم همواره سبب ایجاد منافع مختلف و متعدد می شوند. اما تاثیر بلندمدت آن بسیار بهتر است. چرا که امروزه در جوامع مختلف سرمایه گذاری اصلی بر دانش آموزان است؛ آنان آینده سازان همان جامعه ای هستند که در آن تربیت می شوند. سرمایه گذاری بر روی فرزندان یک مملکت، نوید بخش آینده ای روشن است. دانش آموزان از همان دوران مدرسه می توانند هدفی خاص را برگزینند و سبب پیشرفت کشور خود شوند.

جوامع یادگیری حرفه ای معلم

معلمان حرفه ای

جوامع یادگیری حرفه ای معلم منافع بسیار زیادی برای افراد مختلف دارند. هر جامعه ای نیاز دارد که افرادی باسواد و آینده ساز به دنیا تحویل دهد. معلمی در ظاهر ممکن است شغلی بسیار ساده به نظر برسد. اما اگر به طور عمیق به آن نگاه کنیم دشواری های آن را در می یابیم. معلمی در واقع فلسفه ای تلفیقی از علم و هنر است. معلم حرفه ای، با توجه به هنر خود می تواند تدریسی ماهانه و تاثیر گذار داشته باشد. تدریس در واقع مدیریت ذهن و اندیشه دانش آموزان، جهت پیشرفت آنها است. با آموزشی درجه یک، بشر می تواند پیشرفت نماید.

جوامع یادگیری حرفه ای معلم پیش از هر چیز سعی می کنند بیان کنند که یادگیری به چه معنی است. به دنبال این معنا، اطلاعات معلمان افزایش می یابد. شخصی که اطلاعات گسترده ای درباره یک موضوع دارد، در آن زمینه موفق تر است. اطلاعات و دانش معلم درباره موضوع درسی، کافی نیست؛ ضروری است که دانش و اطلاعات معلم درباره شیوه تدریس نیز کامل باشد. معلمان با تجربه از طریق تمرین و فراگیری مهارت ها در تدریس موفق می شوند. درس دادن یکی از فعالیت های محبوب برای معلمان است. محبوبیت این کار زمانی بیشتر می شود که معلمان تاثیر سبک تدریس خود را ببینند. 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه طراحی جلد کتابقرارداد با ناشرصفحه بندی کتابطراحی جلد کتاب

سوالات متداول

معلمان می آموزند که دانش آموز در مقاطع مختلف به چه نوع تدریسی علاقه دارند. پس از آن، شیوه تدریس مربوطه را فرا می گیرند و سبب جذاب کردن کلاس خود می شوند. معلم حرفه ای برای هر جلسه خود برنامه ای از پیش تعیین شده دارد و همان را اجرا می کند. 

معلم می آموزد که لازم است پیش از شروع درس، سوالات غیرمستقیم و مرتبط با درس بپرسد. به این گونه برای فرد پرسش پیش می آید و درس جذابیت پیدا می کند. 

علاقه دانش آموزان را برمی انگیزند؛ دانش آموز به خوبی با موضوع تدریس درگیر می شود. بنابراین توجه دانش آموز به آنچه که باید فرا گیرد جلب می شود. سبب می شود که دانش آموز درس را به صورت عمقی فرا بگیرد. 

محرک اصلی افراد برای آموختن، انگیزه است. معلم حرفه ای به خوبی در دانش آموزان انگیزه ایجاد می کند؛ به این ترتیب دانش آموز خود برای آموختن تلاش می کند. بنابراین انگیزه نقش اصلی و اساسی دارد.


نویسنده: دانیال فرهادی چاپ کتاب تاریخ انتشار: 1402/4/24 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 538 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: جوامع یادگیری حرفه ای آموزگاران جوامع یادگیری حرفه ای معلمین جوامع یادگیری تخصصی معلم مبانی یادگیری حرفه ای معلم جامعه یادگیرنده حرفه ای

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :