شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تفاوت تعریف بازنویسی و بازگردانی در چیست؟

نویسنده: آیدا وحدت بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/11 ساعت 20:00:00 بازدید: 7745 امتیاز 5 از 3 نظر

صنعت ادبیات و حوزه مربوط به آن از طیف وسیعی از روش‌ها کمک میگیرد تا بتواند متون را همانطور که مقصود است ارائه دهد. از جمله این روش‌ها فن بازنویسی است. فن بازنویسی یکی از معمول‌ترین روش‌هایی است که می‌توان به کمک آن متنی را به نحوی دیگر خلق کرد. در این روش بازنویسنده متن را به خوبی می‌خواند و پس از درک کامل آن اقدام به نگارش مجدد آن می‌کند. در بازنویسی شخص نویسنده می‌بایستی مفهوم و معنی کلی را حفظ کند و هیچگونه تغییری در آن ایجاد نکند. تنها تغییری که در بازنویسی شامل متن اصلی می‌شود کوتاه‌تر‌شدن یا بلند‌تر‌شدن کلمات، تغییر کلمات با کلمات مترادف و یا شاخ‌و‌برگ‌دادن به جمله است. از دیگر این روش‌ها بازگردانی است. شاید طرح این روش بلافاصله پس از توضیحاتی که در مورد بازنویسی ارائه شد قدری گیج‌کننده به نظر برسد.

تفاوت تعریف بازنویسی و بازگردانی در چیست؟

تفاوت بازنویسی و بازگردانی

 

مگر موردی مبنی بر تفاوت بازنویسی و بازگردانی وجود دارد؟ تفاوت بازنویسی و بازگردانی در چیست؟ تفاوت بازنویسی و بازگردانی بسیار کلی است از این رو می‌توان هزاران هزار مورد مبنی بر تفاوت بازنویسی و بازگردانی طرح کرد. بازگردانی شیوه‌ای است که در آن نویسنده متن را از حالت نامفهوم خارج می‌کند و آن را به گونه‌ای امروزی می‌نویسد که برای قشر خاصی، که بیشتر افراد جامعه را در برمی‌گیرد، قابل درک باشد. در این روش متن تماما دگرگون می‌شود. متن بازگردانی شده باید هم مفهوم و هم معنی با متن اصلی باشد. تنها وجه اشتراک بازنویسی و بازگردانی در این است. آیا موسسه ایران تایپیست به تفاوت بازنویسی و بازگردانی واقف است و تمام اصول آن را می داند؟ ایران تایپیست از سری مجموعه‌‌های موفق و کارا در زمینه ارائه متون بازنویسی شده و بازگردانی شده است. در این موسسه از نوین‌ترین شیوه‌های روز دنیا در حوزه ادبیات استفاده می‌شود تا با کیفیت‌ترین متن‌ها در اختیار شخص مشتری قرار بگیرد.

سوالات متداول

بله این موسسه از برترین بازنویسنده‌ها و بازگرداننده‌ها کمک می‌گیرد و به تمامی اصول و موارد تفاوت بازنویسی و بازگردانی آگاه است. این موارد از سری نقاط قوت ایران تایپیست است.

بازنویسی و بازگردانی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و تنها نمی توان با یک جمله سر‌و‍‌ته قضیه را هم آورد! تنها با مطالعه مقالات مربوط به تفاوت بازنویسی و بازگردانی می‌توان به تمامی آنها پی برد.

بله شیوه نگارش در بازنویسی با بازگردانی کاملا متفاوت است، چرا که مقصود هر یک از اینها با یکدیگر متفاوت است.

محاسبه هزینه بازنویسی و یا بازگردانی بستگی به نوع سفارش دارد. در برخی موارد ممکن است هزینه بازنویسی بیشتر از بازگردانی باشد و یا برعکس. اما در شرایط مساوی هزینه بازگردانی بیشتر از بازنویسی است.


نویسنده: آیدا وحدت بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/11 ساعت 20:00:00 تعداد بازدید: 7745 امتیاز 5 از 3 نظر

کلمات کلیدی: فرق بازنویسی و بازگردانی سفارش بازنویسی متون بازنویسی کتاب بازگردانی یعنی چه مفهوم بازنویسی و بازگردانی

دیدگاه کاربران

ANGEL | 1401-9-24 ساعت 15:17:18 امتیاز :

خیلی کامل بود ممنون از سایتتون

.M.H | 1400-9-22 ساعت 15:32:16 امتیاز :

قشنگ درس حسابی رف تو مخم ??

صبا جوادی | 1400-7-6 ساعت 09:09:09 امتیاز :

کمتر مرکزی در این حد مثل شما توی بازنویسی و بازگردانی متبحره. دست مریزاد

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :