پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تفاوت تحلیل آماری عاملی اکتشافی و تاییدی

نویسنده: دنیا ذاکری تحلیل آماری تاریخ انتشار: 1400/7/30 ساعت 11:00:00 بازدید: 1847 امتیاز 0 از 0 نظر

تفاوت میان تحلیل آماری اکتشافی و تاییدی کاملا بارز و آشکار است. با توجه به این‌که تحلیل آماری عاملی می‌تواند به دو زمینه‌ی اکتشافی و تاییدی تقسیم گردد، پژوهشگران و آمار شناسانی که قصد کار بر روی متغیرهای آماری را دارند؛ می‌بایست پیش از ورود به کار، با هر یک از این زمینه‌ها آشنا باشند و به خوبی بدانند که کدام‌یک از این تکنیک‌های آماری برای کار بر روی پروژه‌ی مدنظر مناسب است. تحلیل آماری اکتشافی، به آماریست امکان می‌دهد که داده‌های تجربی و متغیرهای حاصل از شاخص‌های آماری را شناسایی و بررسی کرده و به آنالیز روابط میان آن‌ها بپردازد. در پروسه‌ی تحلیل آماری اکتشافی، محقق هیچ پیش‌زمینه و تئوری از پیش تعیین شده‌ای در طبقه‌بندی و دسته‌بندی داده‌ها و متغیرها ندارد. بنابراین، متغیرها وارد مرحله‌ی کار می‌شوند، در فضای نرم افزار قرار می‌گیرند و این تصمیم نرم افزار است که چگونه و بر چه اساسی این داده‌ها را بچیند یا دسته‌بندی نماید. زمانی‌که شما وارد تحقیقی شده‌اید که از پیش هیچ تکنیک و ترفند از پیش تعیین شده‌ای برای بررسی داده‌های خود ندارید؛ تحلیل آماری اکتشافی می‌تواند کمک بزرگ و شایان توجهی به شما برساند.

برویم سراغ تحلیل آماری تاییدی که درست برخلاف تکنیک اول، پژوهشگر از پیش تمام تئوری‌های تعیین‌شده‌ِ‌ی خود را می‌شناسد و بر مبنای همین تصمیمات اولیه پیش رفته و به تحلیل آماری داده‌ها و متغیرها می‌پردازد. برای کار بر روی تحلیل آماری تاییدی، معمولا آماریست‌ها گزینه‌های مختلفی را در پیش رو دارند؛ که به عنوان مثال، یکی از پرکاربردترین انواع این نرم افزارها را می‌توان SmartPLS نام برد. از سویی، تشخیص کار بر روی نرم افزار مناسب برای تحلیل آماری اکتشافی بر عهده‌ی آمارشناس خبره و توانای شما خواهد بود. آمارشناسی که ایران تایپیست برای کار بر روی پروژه‌های تحلیل آماری اکتشافی شما مشخص خواهد کرد، کاملا بر تمامی روند پیشرفت کار اشراف دارد، اجازه‌ی خطا را به مدیریت داده‌های آماری شما نمی‌دهد و علمی‌ترین نتایج را متناسب با زمینه‌ی فعالیت شما آماده خواهد کرد.

تفاوت تحلیل آماری عاملی اکتشافی و تاییدی

تفاوت تحلیل آماری عاملی اکتشافی و تاییدی

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

تحلیل آماریهزینه تحلیل آماریسرچ در گوگلخدمات دانشجویی

سوالات متداول

این‌که در تحلیل آماری اکتشافی، عموما محقق آماریست هیچ تئوری و تفکر پیش‌زمینه‌ای برای طبقه‌بندی داده‌ها و متغیرهای آماری شما ندارند و پس از ورود داده‌ها به نرم افزار، مورد دسته‌بندی قرار می‌گیرند و روش تحلیل آن‌ها مشخص می‌شود. در حالی‌که معمولا محققان آماری در تحلیل آماری تاییدی به خوبی مبنای بررسی داده‌ها و تحلیل آن‌ها را از پیش می‌دانند.

این تشخیص می‌بایست زیر نظر کارشناسان تخصصی آماری صورت پذیرد. کارشناس آماریست پس از بررسی داده‌های شما و قرار دادن آن در فضای نرم افزار در صورت لزوم، تکنیک آماری پیشنهادی خود را به شما مطرح می‌کند.

بستگی به زمینه‌ی فعالیت شما دارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان آمار شناسان ایران تایپیست استفاده کنید.

ایران تایپیست سال‌هاست که به عنوان یکی از بهترین هلدینگ‌های خدمات پیشرفته‌ی آماری در فضای آنلاین ایران شناخته شده است. می‌توانید پس از ارتباط با تیم پشتیبانی این شرکت و دریافت نمونه کارهای این شرکت، برای ثبت سفارش خود اقدام نمایید.


نویسنده: دنیا ذاکری تحلیل آماری تاریخ انتشار: 1400/7/30 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 1847 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تحلیل آماری عاملی اکتشافی تحلیل آماری عاملی تاییدی تفاوت تحلیل آماری اکتشافی و تاییدی نمونه تحلیل آماری اکتشافی نمونه تحلیل آماری تاییدی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :