پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تفاوت بین تحلیل آماری رگرسیون لجستیک و رگرسیون خطی در چیست؟

نویسنده: سورنا احمدخانی تحلیل آماری تاریخ انتشار: 1400/11/12 ساعت 22:00:00 بازدید: 1142 امتیاز 0 از 0 نظر

پیش از این درباره‌ی تعریف تحلیل آماری رگرسیون لجستیک بحث کردیم. اما به راستی رگرسیون لجستیک چه تفاوتی با همتای دیگر خود، یعنی رگرسیون خطی دارد؟ این سوالی‌ست که برای تمامی محققانی که به رگرسیون نیاز پیدا می‌کنند؛ پیش می‌آید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تحلیل آماری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

همان‌طور که از نام رگرسیون خطی برمی‌آید، مشخص است که قرار است که ارتباط میان متغیرها، به صورت خطی ایجاد شده و متغیر وابسته به صورت کمّی قابل محاسبه است. این در حالی‌ست که پارامتر وابسته دو وجهی و کیفی در رگرسیون لجستیک مورد تحلیل قرار می‌گیرند. این وجه اصلی تفاوت میان این دو تکنیک رگرسیون است. به عنوان مثال، در یکی از آزمایشگاه‌های پزشکی، محققان بر روی تاثیر میزان نوشیدن قهوه در افزایش یا کاهش سرعت کهولت سلول‌های عصبی مغز کار می‌کنند. واضح است که متغیر مستقل در این آزمایش، میزان نوشیدن قهوه در طول روز است. این میزان می‌تواند بر روی متغیر وابسته تاثیر بگذارد؛ که یا باعث افزایش سرعت کهولت سلول‌های عصبی می‌شود، یا سرعت آن را پایین می‌برد. این متغیرهای وابسته‌ی کیفی و دو وجهی هستند که مشخص می‌کنند محقق بایستی از طریق تحلیل آماری رگرسیون لجستیک بر روی آزمایش آماری خود کار کند. مسلما کار بر روی تحلیل آماری رگرسیون لجستیک، زمانی‌که شما افرادی خبره و مجرب را در کنار خود دارید؛ لذت‌بخش و به دور از هرگونه استرسی خواهد بود. اگر پس از انجام هر معامله‌ی رگرسیون بر روی متغیرهای خود، شک دارید که جواب درستی برای آن گرفته باشید. اگر می‌خواهید تا از صحت اطلاعات خود مطمئن شوید و از همه مهم‌تر، اگر می‌خواهید پیش از وارد نمودن اطلاعات در نرم افزار یا مقاله‌ی خود مطمئن شوید که داده‌های درستی را هضم و کشف کرده‌اید؛ می‌توانید بر روی کمک ایران تایپیست حساب کنید. مشاوره‌ی رایگان ایران تایپیست در زمینه‌ی تحلیل آماری رگرسیون لجستیک، دقیقا چیزی‌ست که محققی در مسیر کار بر روی پروژه‌ی تحلیل آماری خود، به آن نیاز پیدا خواهد کرد.

تفاوت بین تحلیل آماری رگرسیون لجستیک و رگرسیون خطی در چیست؟

رگرسیون خطی (Linear Regression) یا رگرسیون لجستیک (Logistic Regression)


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تحلیل آماری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

تحلیل آماریهزینه تحلیل آماریرفرنس نویسیخدمات مقاله

سوالات متداول

تحلیل آماری رگرسیون لجستیک را می‌توان دو خواهر دوقلو نامید. با این تفاوت که متغیر وابسته در رگرسیون خطی، به صورت کمّی‌ محاسبه می‌گردد؛ منتهی متغیر وابسته‌ی معادلات رگرسیون لجستیک به صورت کیفی و دو وجهی هستند.

یکی از پرکاربردترین روش‌های تحلیل آماری رگرسیون لجستیک، نسبت بخت می‌باشد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید یا برای انجام آن به بن‌بست خورده‌اید، ایران تایپیست در خدمت شماست.

بله. می‌توانید برای بهره‌مندی از مشاوره‌ی رایگان ایران تایپیست، با کارشناسان آماری این شرکت تماس حاصل فرمایید.

حتما. شما می‌توانید برای دریافت نمونه کارهای تحلیل آماری رگرسیون لجستیک، به سایت ایران تایپیست و بخش رگرسیون لجستیک مراجعه نمایید.


نویسنده: سورنا احمدخانی تحلیل آماری تاریخ انتشار: 1400/11/12 ساعت 22:00:00 تعداد بازدید: 1142 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تحلیل آماری رگرسیون لجستیک شرطی تحلیل آماری رگرسیون لجستیک خطی تجزیه و تحلیل آماری لجستیک تحلیل آماری لجستیک فوری تحلیل آماری لجستیک چند متغیره

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :