شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تفاوت بازنویسی با بازآفرینی در متون کهن در چیست؟

نویسنده: افشین نادری بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/3 ساعت 12:00:00 بازدید: 781 امتیاز 5 از 1 نظر

در خلق مجدد متون کهن، بازآفرینی نقش مهم‌تر، بیشتر و تخصصی‌تری نسبت به بازنویسی دارد. این مورد نیز از دیگر موارد تفاوت بازنویسی با بازآفرینی است. در نگارش مجدد متون کهن، بازآفرینی اهداف گسترده‌تر و عمیق‌تری را دنبال می‌کند و در صدد خیزش افکار جدید است. در بازآفرینی متون کهن بازنویسنده بر تمامی جملات، عبارات، مفهوم و محتوای متن اصلی رخنه می‌کند، شیره وجودی متن را میمکد و پیله‌های جدیدی را می‌تند و منتظر به دنیا آمدن اثر جدید می‌شود. در بازآفرینی متون کهن می‌بایستی تمام نکات و مسیر هایی که به خلق آثار حیرت آور ختم می‌شوند در نظر گرفته شود.

تفاوت بازنویسی با بازآفرینی در متون کهن در چیست؟

تفاوت بازنویسی با بازآفرینی

 

در خطوط فوق به اهداف بازآفرینی در باب متون کهن اشاره کردیم، که این اهداف به این شرح اند:

  1. بازآفرینی باید به نحوی باشد که بتواند پیوند عمیقی بین نوجوانان و کودکان با فرهنگشان ایجاد کند.
  2. هدف از بازآفرینی متون کهن خلق متنی جذاب است، به نحوی که بتواند در کودک و یا نوجوان انگیزه مضاعف ایجاد کند. این مورد از جمله موارد بنیادین در بحث تفاوت بازنویسی با بازآفرینی در متون کهن است.
  3. در بازآفرینی متون کهن نویسنده قصد دارد یک دیدگاه کلی و در عین حال عمیق در کودکان و نوجوانان نسبت به فرهنگشان ایجاد کند.

اما در بازنویسی متون کهن:

" احساس، شوق و انگیزه ی نویسندگی دخالت کمی دارد و تنها نویسنده متن را به شیوه‌ای دیگر بازگو می‌کند."

با خواندن این توضیحات چنین برمی‌آید که موارد متعددی می‌توان در باب تفاوت بازنویسی با بازآفرینی ارائه داد که تمام آنها حاکی از متفاوت بودن بازنویسی با بازآفرینی است. موسسه ایران تایپیست از برترین مجموعه‌های کشور است که هم در زمینه بازنویسی و هم در زمینه بازآفرینی فعالیت دارد. ایران تایپیست به تمامی اهداف بازآفرینی و بازنویسی متون کهن آگاه است و سفارشات مشتری را تماما بر طبق آن اهداف آماده می‌کند.

سوالات متداول

خلق دوباره متون کهن از جمله مواردی است که بیشتر با بازآفرینی سروکار دارد. در اصل به ندرت می‌توان متون کهن را بازنویسی کرد چرا که هدف از بازآفرینی متون کهن خلق دوباره آنهاست نه نگارش مجدد آنها!

تفاوت بازنویسی با بازآفرینی در متون کهن بیشتر در شیوه نگارش متن و میزان تصرف نویسنده بر نوشته مشهود است. در بازآفرینی متون کهن میزان دخل و تصرف نویسنده بر متن بیشتر از بازنویسی است.

مهم ترین نکته‌ای که می توان در باب تفاوت بازنویسی با بازآفرینی طرح کرد میزان جذابیتی است که نویسنده به متن القا می کند. در بازآفرینی متون کهن میزان جذابیت متن می بایستی بالا باشد.

اهداف بازآفرینی متون کهن بسیار گسترده‌تر و وسیع‌تر از بازنویسی متون کهن است. در بازآفرینی متون کهن افراد اغلب در پی طرح ایده‌های جدید از لا‌به‌لای داستان‌های قدیمی هستند.


نویسنده: افشین نادری بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/3 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 781 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: بازنویسی متون کهن بازنویسی مقاله بازنویسی چیست سفارش بازنویسی آنلاین بازنویسی اینترنتی

دیدگاه کاربران

گلشن هدایت | 1400-7-10 ساعت 10:08:03 امتیاز :

سلام. خواستم بخاطر اینکه کتابمو به بهترین شکل بازنویسی کردین تشکر کنم?

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :