شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ترجمه تخصصی مختص دانشجویان رشته روانشناسی

نویسنده: افشین نادری ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1401/1/11 ساعت 14:20:28 بازدید: 443 امتیاز 0 از 0 نظر

از جمله خدمات ارائه شده برای ترجمه تخصصی روانشناسی، ترجمه تخصصی مختص دانشجویان رشته روانشناسی که به ترجمه جزوات و مقالات تخصصی این رشته ربط پیدا می‌کند. دانشجویان برای تهیه پایان نامه خود و همچنین برای ارائه پروژه‌های علمی، به متون و مقالات تخصصی رشته روانشناسی نیاز پیدا خواهند کرد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

لذا اهمیت ترجمه تخصصی روانشناسی در این موارد بسیار بالا خواهد بود و دانشجویان برای ترجمه تخصصی روانشناسی، به مترجمانی حرفه‌ای که بتوانند کار ترجمه را به شکل کاملا درست و دقیق انجام دهند نیاز پیدا خواهند کرد. ترجمه جزوات تخصصی روانشناسی جزوات دانشگاهی، از دیگر خدمات مهمی است که در جهت ترجمه تخصصی روانشناسی در سایت ایران تایپیست ارائه می‌شود. اساتید برای تدریس دروس روانشناسی، ممکن است از جزواتی تخصصی استفاده کنند که نیاز به ترجمه تخصصی دارند. در چنین مواردی ترجمه تخصصی روانشناسی که لازم توسط یک مترجم بسیار حرفه‌ای و متخصص انجام شود.

در واقع برای این که مفاهیم این متون و جزوات دانشگاهی به طور کاملا دقیق به دانشجویان و خوانندگان منتقل شوند، باید کار ترجمه تخصصی آن‌ها توسط مترجمانی انجام شود که دانش و آگاهی لازم را در باب مفاهیم تخصصی رشته روانشناسی دارا بوده و می‌توانند این متون تخصصی را به شکل کاملا دقیق و اصولی انجام دهند. در این صورت مفاهیم تخصصی متون مورد نظر که ممکن است برای افراد قابل فهم نباشد، به شکل کاملا صریح و با بیانی ساده ترجمه شده و سطح فهم افراد نسبت به مفاهیم ذکر شده در این متون تخصصی بالا‌تر برود. در سایت معتبر ایران تایپیست برای ترجمه متون تخصصی روانشناسی، مترجمانی حرفه‌ای و متخصص انتخاب می‌شوند که با آگاهی کامل درباره مفاهیم تخصصی رشته روانشناسی، می‌توانند کار ترجمه این متون تخصصی را به درستی انجام دهند. به این ترتیب می‌توان گفت که ترجمه متون تخصصی روانشناسی توسط مترجمان سایت ایران تایپیست، به شکل کاملا حرفه‌ای و تضمین شده انجام می‌شود.

ترجمه تخصصی مختص دانشجویان رشته روانشناسی

ترجمه تخصصی مختص دانشجویان رشته روانشناسی

در ترجمه تخصصی مختص دانشجویان رشته روانشناسی چه نکاتی باید رعایت شود؟

در ترجمه تخصصی مختص دانشجویان رشته روانشناسی، مترجم باید به طور تخصصی عمل کند و مطمئن باشد که مفهوم متن اصلی را منتقل کرده است. در متن ترجمه شده باید هدف متن اصلی به طور واضح برآورد شود تا درک آن برای دانشجویان و اساتید این رشته راحت باشد. ترجمه‌ی کلمه به کلمه در ترجمه‌ی متون تخصصی هیچ تاثیری نخواهد داشت و اهمیت متن را نشان نخواهد داد. با ترجمه کلمه به کلمه، در متن حاصل یک بی‌نظیمی به وجود خواهد آمد. مترجمان حرفه‌ای باید به پیچیدگی ترجمه‌ی تخصصی پی برده و اهمیت آن را در قید کار خود در نظر گیرند. برای ترجمه‌ی تخصصی متون به خصوص مقالات دانشگاهی، کار باید به مترجمان مسلط بر موضوع متن واگذار شود. این نکته بسیار مهم است. چرا که اگر مترجم آگاهی لازم را درباره‌ی موضوع متن داشته باشد، کیفیت و سرعت ترجمه افزایش پیدا خواهد کرد.

خدمات ترجمه تخصصی روانشناسی در مرکز ایران تایپیست به همین شکل ارائه می‌شود. مترجمی که کار ترجمه‌ی متن تخصصی را برای دانشجویان رشته‌های مختلف انجام می‌دهد، لازم است پیش از شروع درباره‌ی موضوع متن تحقیق کند. این باعث می‌شود تا سازگاری بین متن اصلی و متن ترجمه شده حفظ شود. اگر اطلاعات مترجم در رابطه با سرفصل‌ها و دروس اصلی رشته‌ی روانشناسی بیشتر باشد، تخصص و دانش وی برای ترجمه‌ی متن تخصصی بیشتر خواهد بود. مترجم باید در ابتدا متن را به زبان مادری ترجمه کرده و سپس ترجمه‌ی آن به زبان مقصد را انجام دهد. این مورد نیز در افزایش کیفیت ترجمه تاثیر خواهد داشت. در پایان لازم است متن ترجمه شده را مرور کرده، اشتباهات را مشخص کرده و به ویرایش آن‌ها پرداخته شود. تمامی مراحلی که توسط تیم مترجمان مرکز ایران تایپیست با تخصصی بالا انجام می‌شوند.

ترجمه تخصصی مختص دانشجویان رشته روانشناسی

ترجمه تخصصی مختص دانشجویان رشته روانشناسی

مراحل ترجمه تخصصی متون رشته روانشناسی

مرحله‌ی نخست ترجمه تخصصی روانشناسی مقالات علمی، خواندن متن و تشخیص جملات و اصطلاحات تخصصی است. سپس با ترجمه‌ی متن مورد نظر به زبان مقصد، مترجم برای بازخوانی و ویرایش متن ترجمه شده اقدام می‌کند. نیازی نیست که تمامی لغات و کلمات ترجمه شود. در واقع مترجم باید از ترجمه‌ی بعضی لغات غیرضروری خودداری کند. صرف نظر کردن از لغات و اصطلاحات غیرضروری در ترجمه، کیفیت و خوانایی متن ترجمه شده را افزایش می‌دهد. در مرحله‌ی بازخوانی و ویراستاری نیز می‌توان روی این مورد تمرکز کرد و معانی کلمات بی‌اهمیت را حذف کرد. به این صورت متن ترجمه عاری از هر گونه غلط املایی خواهد بود. با توجه به این که متن مورد نظر می‌تواند مربوط به مقاله یا پایان نامه‌ی دانشجویان باشد، به طور قطع مخاطبان متن سران دانشگاه و جامعه‌ی علمی خواهند بود.

پس ترجمه تخصصی روانشناسی باید به صورت کاملا علمی انجام شود. به نحوی که مطالب علمی و تخصصی مرتبط با رشته‌ی روانشناسی برای دانشجویان و اساتید این رشته قابل درک بوده و کارایی لازم را داشته باشند. بنابراین مهم‌ترین نکته در رابطه با ترجمه‌ی متون تخصصی رشته‌ی روانشناسی این است که کار را به مترجمی متخصص واگذار کنید. مترجمی که با مطالب تخصصی متن مورد نظر شما آشنا باشد و ترجمه را به شکلی بی‌نقص و در بهترین کیفیت ممکن انجام دهد. در ترجمه‌ی تخصصی متون روانشناسی متن مورد نظر باید به شکلی ترجمه شود که بین بخش‌های مختلف آن سازگاری وجود داشته باشد.

ترجمه تخصصی مختص دانشجویان رشته روانشناسی

مراحل ترجمه تخصصی متون رشته روانشناسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ترجمه مقالهویرایش گرامری مقاله انگلیسیتنظیم مقاله به فرمت مجلهلیست هزینه ترجمه

سوالات متداول

شما می‌توانید سفارش ترجمه تخصصی کتب و جزوات روانشناسی را در سایت ایران تایپیست ثبت نمایید.

خیر. ترجمه متون تخصصی روانشناسی در سایت ایران تایپیست به شکل طبیعی و توسط نیروهای انسانی با کیفیت بسیار بالا انجام می‌شود.

کار ترجمه تخصصی در زمان مورد نظر کاربران و مشتریان انجام می‌شود.

در ایران تایپیست برای ترجمه تخصصی مقالات، جزوات، کتاب‌ها و سایر متون روانشناسی خدمات گسترده‌ای ارائه می‌شود.


نویسنده: افشین نادری ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1401/1/11 ساعت 14:20:28 تعداد بازدید: 443 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ترجمه تخصصی روانشناسی دانشجویی ترجمه تخصصی متون روانشناسی ترجمه تخصصی رشته روانشناسی ترجمه تخصصی کتاب روانشناسی ترجمه تخصصی علوم روانشناسی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :