شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تایپ اعداد فارسی

نویسنده: سورنا احمدخانی تایپ متن تاریخ انتشار: 1402/2/30 ساعت 12:08:39 بازدید: 887 امتیاز 0 از 0 نظر

در دنیای امروز استفاده از خدمات تایپ به بیش ترین مقدار خود رسیده است. علت این موضوع را می توان سیستمی شدن مکاتبات اداری دانست. در گذشته های نه چندان دور انجام مکاتبات و نامه های اداری به صورت دستی انجام می شد و هیچ نیازی به تایپ کردن درخواست ها نبود. به مرور زمان اما قضیه متفاوت تر از همیشه شد. این روزها با توجه به سیستمی شدن کارها اما نیاز است تا هر درخواستی را تایپ کرده و به دست مخاطبان رساند.

با توجه به این موضوع بسیاری از افراد به دلیل کار نکردن با برنامه ورد ممکن است نتوانند آن طور که باید و شاید کار خود را انجام دهند و به دنبال برون سپاری کردن کار خود باشند. اگر در دسته افرادی هستید که هیچ اطلاعاتی در این خصوص ندارید و به دنبال یاد گرفتن برنامه های مایکروسافت هستید؛ پیشنهاد می کنیم این مطلب را به دقت مطالعه نمایید؛ چرا که قصد داریم در این مورد صحبت کنیم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

تایپ اعداد فارسی در ورد

یکی از بزرگ ترین ایراداتی که می توان به برنامه ورد وارد کرد، موضوع چگونگی تایپ اعداد فارسی در برنامه ورد می باشد. عموما تنظیمات پیش فرض برنامه ورد به این صورت است که اعداد حتی در حالتی که زبان کیبورد فارسی باشد نیز به صورتی انگلیسی تایپ می شوند. برای این که بتوان این مشکل را در برنامه ورد حل کرد، نیاز است تا تغییراتی را در تنظیمات این برنامه ایجاد کرد.

بسیاری از افراد این تصور را دارند که با تغییر دادن زبان کیبورد اعداد نیز باید به شکل فارسی تایپ شوند. این یک تصور کاملا اشتباه است. برای این که بتوانید اعداد را به صورت فارسی در برنامه ورد تایپ کنید، نیاز است مراحلی که در قسمت بعدی مقاله در ارتباط با آن ها صحبت می کنیم را مو به مو انجام دهید تا بتوانید بدون نیاز به صرف هزینه مشکلتان را در سریع ترین زمان ممکن حل کنید.

برای ایجاد تغییرات در این برنامه کافیست از تب هایی که در بالای برنامه ورد قرار دارد، بر روی گزینه File کلیک نمایید. در این صورت شما وارد تنظیمات برنامه ورد می شوید. در میان گزینه هایی که پیش روی شما قرار دارد، نیاز است تا بر روی گزینه options کلیک نمایید. زمانی که این گزینه را انتخاب نمایید مجدد وارد یک قسمت دیگر می شوید. در بخش وارد شده کافیست گزینه advanced را انتخاب کنید. در این صورت یک منو پیش روی شما وجود دارد که باید به دنبال گزینه Numeral باشید. روبروی این گزینه یک کادر کشویی وجود دارد که نیاز است در این کادر تنظیمات را بر روی Context قرار دهید. بعد از انتخاب این گزینه کافیست بر روی دکمه OK کلیک نمایید. با انجام این کار اعداد به صورت فارسی در برنامه ورد تایپ می شوند. در صورتی که با انجام این کار مشکل شما بر طرف نشد، نیاز است تا حتما انجام این کار را به افراد آگاه در این زمینه محول نمایید.

تایپ اعداد فارسی

تایپ اعداد فارسی در برنامه ورد

تایپ اعداد فارسی در اکسل

اکسل یکی از برنامه های جامع و در عین حال کاربردی می باشد که روزانه ده ها هزار نفر از آن استفاده می کنند. این برنامه جزئی از خانواده مایکروسافت می باشد که وجود آن بر روی هر سیستمی الزامی است. به بیان بهتر بدون وجود این برنامه عمده حسابداران فلج هستند. برنامه اکسل بیش تر برای افرادی که حسابدار هستند مناسب می باشد چرا که هر آن چه نیاز یک حسابدار می باشد را می تواند برطرف نماید.

برنامه اکسل ورژن های مختلفی دارد که هر ساله توسط شرکت مایکروسافت به کاربران معرفی می شود. هدف از انجام این کار برطرف کردن تمامی ایرادات برنامه اکسل می باشد. یکی از مشکلاتی که همواره کاربران اکسل با آن دست و پنجه نرم می کنند موضوع فارسی نبودن اعداد در این برنامه می باشد. برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

  • روش اول

در این روش می توانید با استفاده از فونت های اکسل مشکل را برطرف کنید. فونت های بسیار زیادی وجود دارند که امکان تایپ اعداد فارسی را برای شما فراهم کرده اند. برای پیدا کردن این فونت ها کافیست در موتور جستجوی گوگل در این خصوص تحقیق نمایید تا بتوانید این فونت ها را بیابید. به طور مثال با استفاده از فونت B TITR می توانید اعداد را به صورت فارسی در برنامه اکسل تایپ کنید.

  • روش دوم

در روش دوم نیاز است تا شما جهت نوشتن محتوا را از چپ به راست تغییر دهید. به صورت پیش فرض جهت تایپ محتوا در برنامه اکسل از چپ به راست می باشد. با راست به چپ کردن این جهت مشکل شما حل می شود. برای انجام این کار باید وارد برنامه اکسل شده و از تب های بالای این برنامه بر روی گزینه pagelayout کلیک نمایید. بعد از گذر از این مرحله حال نوبت به پیدا کردن گزینه sheet right to left می رسد. با انتخاب این مورد جهت متن شما تغییر پیدا می کند.

تایپ اعداد فارسی

تایپ در اکسل با سرعت بالا


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

تایپ اعداد فارسی در فتوشاپ

فتوشاپ یکی از نرم افزارهای گرافیکی می باشد که این روزها بسیاری از افراد برای انجام کارهای گرافیکی خود از آن استفاده می کنند. یکی از دغدغه های همیشگی کاربران برنامه فتوشاپ نوشتن اعداد در این برنامه به فارسی می باشد. برای تایپ اعداد فارسی در فتوشاپ نیاز است کمی به تنظیمات این برنامه دست ببرید. البته این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که از هم گسستگی حروف نیز دیگر مشکل متداولی است که ممکن است کاربران با آن روبرو شوند. طبیعتا حل کردن این مشکل برای افرادی که با این برنامه آشنایی دارند ساده است. اگر تازه تصمیم گرفته اید از برنامه فتوشاپ استفاده کنید و با این مشکل روبرو شده اید جای نگرانی برای شما وجود ندارد چرا که قصد داریم در خصوص حل این مشکل صحبت کنیم.

برای تایپ اعداد فارسی در فتوشاپ باید در ابتدا این برنامه را باز کنید. از تب های زیادی که در قسمت بالای این برنامه وجود دارد بر روی گزینه type کلیک نمایید. بعد از کلیک بر روی این گزینه یک لیست بازشو به نمایش در می آید که از میان گزینه های موجود باید بر روی language option رفته و تیک گزینه Middle Eastern Features را بزنید.

در مرحله بعد از تب هایی که در قسمت راست برنامه فتوشاپ وجود دارد نیاز است تا گزینه Character را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه مجدد برای شما یک لیست کشویی باز می شود که از بین گزینه های موجود در آن نیاز است تا عبارت Digits را بیابید. این گزینه نشان دهنده زبان اعداد شما می باشد. در صورتی که تمایل دارید زبان اعداد شما فارسی باشد، نیاز است تا تنظیمات را بر روی گزینه Farsi و یا Hindi قرار دهید. با انجام این کار به راحتی امکان تایپ کردن فارسی اعداد را خواهید داشت. بعد از انجام این تنظیمات یک بار برنامه فتوشاپ را ببندید و مجدد آن را باز نمایید تا متوجه تغییر شوید.

تایپ اعداد فارسی

تایپ در فتوشاپ به بهترین شکل ممکن

تایپ اعداد فارسی در فرمول نویسی ورد

برنامه ورد را به جرات می توان پر استفاده ترین برنامه حال حاضر دنیا برای تایپ انواع متون و همچنین فرمول دانست. دغدغه افرادی که به دنبال نوشتن فرمول در ورد هستند، این است که اعداد به صورت فارسی در ورد تایپ شوند. برای انجام این مورد کار سختی پیش روی شما وجود ندارد و نیاز است تا از توضیحاتی که در ابتدای مقاله در این خصوص داده شده استفاده کنید.

طبیعتا تایپ فرمول بسیار سخت است و هر کسی توانایی انجام آن را ندارد. افرادی که تاکنون هیچ تجربه ای در خصوص کار کردن با نرم افزارهای مایکروسافت نداشته اند، نمی توانند این کار را با کیفیت و آن طور که باید و شاید انجام دهند. در اینجاست که باید به دنبال برون سپاری کردن کار خود باشند تا بتوانند نیازهای خود را رفع کنند.

اگر دوست دارید کار خود را به اشخاص و یا مجموعه های با تجربه در این زمینه محول کنید، نیاز است تا قبل از انتخاب یک مجموعه در ارتباط با رزومه کاری آن ها بررسی دقیقی داشته باشید تا بتوانید از میان انتخاب هایی که دارید، بهترین آن ها را انتخاب کنید. ایران تایپیست یکی از مجموعه های فعال و با تجربه در این امر می باشد که می توانید با آن ها برای تایپ اعداد فارسی در فرمول نویسی ورد همکاری داشته باشید.

در نقطه مقابل اما افراد خودکفا هستند که دوست دارند این کار را خودشان انجام دهند. برای تایپ فرمول در برنامه ورد کار سختی پیش روی شما وجود ندارد. کافیست از تب های بالای این برنامه گزینه insert را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب این گزینه حال نیاز است تا وارد بخش Equation شوید. در این صورت یک سری فرمول پیش فرض برنامه ورد برای شما به نمایش در می آید. می توانید با انتخاب آن ها و تنظیم کردن حالت اعداد بر روی فارسی کار خود را به بهترین شکل ممکن و بدون پرداخت هزینه ای اضافه انجام دهید.

تایپ اعداد فارسی

تایپ در جدول

تایپ اعداد فارسی در جدول

برنامه اکسل یک برنامه ای است که به محض باز کردن آن با انبوهی از جدول های کوچک که سطر و ستون های مشخصی دارند، روبرو می شوید. همان طور که به کرات در این مقاله به آن اشاره شد، تایپ اعداد فارسی در برنامه های مایکروسافت همواره دغدغه بسیاری از افراد می باشد. با به وجود آمدن این مشکل افراد آگاه می توانند با علمی که دارند، آن را به بهترین شکل ممکن حل کنند. در نقطه مقابل اما برخی دیگر به دلیل ناآشنا بودن با این برنامه نمی توانند با آن کار کنند. در این جاست که باید به دنبال برون سپاری کردن کار خود باشند تا دیگران برای آن ها این مشکل را حل کنند.

اگر در دسته افراد وسواسی جای می گیرید که دوست دارید کار شما به بهترین شکل ممکن حل شود، باید با مجموعه های حرفه ای و کاربلد در ارتباط باشید. این مجموعه ها به سبب همکاری داشتن با تایپیست های حرفه ای و کاربلد می توانند به خوبی نیازهای شما را رفع کند. قطعا با توجه به تعددی که در انتخاب وجود دارد پیدا کردن یک مجموعه ایده آل و کاربلد کار سختی می باشد. قبل از این که بخواهید با یک مجموعه همکاری داشته باشید باید یک سری موارد را به دقت بررسی نمایید.

سابقه کاری یک مجموعه اولین فاکتوری است که باید به هنگام انتخاب یک مجموعه آن را به دقت بررسی نمایید. طبیعتا مجموعه هایی که سابقه طولانی در این امر داشته باشند، قابل اعتمادتر هستند. این مجموعه ها به واسطه سال ها فعالیت خود در این زمینه توانسته اند به خوبی با نیازهای مشتریان خود آشنا شوند و کارهای آن ها را به ایده آل ترین شکل ممکن انجام دهند.

بررسی نمونه کارهای قبلی مجموعه از دیگر مواردی است که باید به آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید. طبیعتا تجربه و تخصص یک مجموعه در نمونه کارهایی که قبلا انجام داده است به خوبی مشهود می باشد.

تایپ اعداد فارسی

تایپ ده انگشتی با سرعت بالا


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

تایپ تخصصیتایپ در اکسلتایپ فرموللیست هزینه تایپ

سوالات متداول

خیر. برای تایپ اعداد فارسی در ورد هیچ هزینه اضافی از شما دریافت نمی شود.

این مورد متغیر است. در خصوص این مدت زمان نمی توان یک صحبت قطعی داشت؛ چرا که وابسته به المان های مختلفی می باشد.

برای ثبت سفارش تایپ اعداد فارسی در ورد کافیست وارد سایت ایران تایپیست شوید سپس بر روی گزینه ثبت نام کنید و سفارش دهید کلیک نمایید. بعد از انجام این کار از شما خواسته می شود تا به یک سری از سوالاتی که از شما پرسیده می شود، پاسخ دهید. با پرداخت صورتحساب خود کار شما از سمت ما انجام می شود.

 0 تا 100 کار شما توسط تایپیست های ده انگشتی در مجموعه انجام می شود تا خیال شما از بابت سفارشی که به دستان می رسد راحت باشد.


نویسنده: سورنا احمدخانی تایپ متن تاریخ انتشار: 1402/2/30 ساعت 12:08:39 تعداد بازدید: 887 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تایپ اعداد فارسی تایپ اعداد فارسی در ورد تایپ اعداد فارسی در اکسل تایپ اعداد فارسی در فتوشاپ تایپ فارسی فرمول

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :