پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تایپ اسکریپت

نویسنده: دنیا ذاکری سفارش تایپ تاریخ انتشار: 1402/2/31 ساعت 09:00:00 بازدید: 635 امتیاز 0 از 0 نظر

عصر، عصر تکنولوژی است. این عبارت ها را قطعا بارها شنیده اید. این روزها به سبب گسترش اینترنت و همه گیری آن بین عموم مردم اکثر افراد رو به یادگیری مباحث مربوط به برنامه نویسی آورده اند. با توجه به زبان های برنامه نویسی مختلفی که وجود دارد، اغلب افراد برای یادگیری زبان های برنامه نویسی انتخاب های بی شماری دارند.

اگر تازه پا در مسیر یادگیری زبان های برنامه نویسی گذاشته اید، قطعا نام زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به گوشتان خورده است اما آیا تاکنون نام تایپ اسکریپت را شنیده اید؟ آیا می دانید تایپ اسکریپت چه ویژگی هایی در اختیار کاربران خود قرار می دهد؟ اگر پاسخ شما به این سوالات منفی است، پیشنهاد می کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید؛ چرا که قصد داریم یک بررسی دقیق در مورد این موضوع داشته باشیم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

تایپ اسکریپت چیست؟

هر کجا صحبت از آسان شدن کارها به میان می آید، می توان ردپایی از شرکت مایکروسافت را در آن پیدا کرد. تایپ اسکریپت یکی از زبان های برنامه نویسی متن باز و کامپایلری می باشد که توسط شرکت مایکروسافت پشتیبانی می شود. طبیعتا افرادی که با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت آشنایی دارند، می دانند که نوشتن یک خط کد در برنامه جاوا اسکریپت چقدر سخت است. برای آسان کردن کار کد نویسی می توان از تایپ اسکریپت استفاده کرد. قطعا ممکن است این سوال برای شما به وجود آمده باشد که تایپ اسکریپت چه ارتباطی با جاوا اسکریپت دارد. در پاسخ باید بگوییم تایپ اسکریپت زیر مجموعه ای از زبان جاوا اسکریپت محسوب می شود. با نوشتن کدها توسط این تایپ و کامپایل کردن آن ها به راحت ترین شکل ممکن خروجی برنامه کدهای جاوا اسکریپت خواهد بود.

با توجه به استقبالی که از این نوع تایپ شد، شرکت مایکروسافت روزانه ویژگی و قابلیت های بسیار زیادی را برای تایپ اسکریپت در نظر گرفته و روز به روز دست به توسعه آن زد. همین ویژگی ها باعث شده تا این نوع تایپ به زبان های برنامه نویسی c#، c++ و... شباهت بسیار زیادی پیدا کند. این نوع تایپ بیش تر برای پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد؛ چرا که برای پروژه های بزرگ موضوع راحت رسیدن به کدهای جاوا اسکریپت بسیار مهم می باشد.

اگر تازه پا در مسیر یادگیری برنامه نویسی گذاشته اید و دوست دارید خیلی سریع تر از حد تصور خود بتوانید در این بازار شلوغ و البته محبوب برنامه نویسی به درآمد برسید، پیشنهاد می کنیم بعد از یادگیری زبان جاوا اسکریپت حتما به دنبال یادگیری تایپ اسکریپت باشید. این موضوع را در نظر داشته باشید که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت زیر مجموعه ای از تایپ اسکریپت محسوب می شود و نمی توان بدون یاد گرفتن آن به درستی کار تایپ را انجام داد.

تایپ اسکریپت

اسکریپت تایپ فارسی

اسکریپت تایپ فارسی

قطعا با شنیدن اسکریپت تایپ فارسی این سوال برایتان به وجود آمده است که از آن می توان چه استفاده ای کرد. در پاسخ باید بگوییم در نرم افزار افتر افکت باید از اسکریپت تایپ فارسی استفاده کرد. قطعا افرادی که با خانواده های adobe کار می کنند، با یک مشکل بزرگ روبرو هستند. افتر افکت یکی از زیر مجموعه های برنامه ادوبی می باشد که به وسیله آن امکان ادیت ویدیو وجود دارد. در بسیاری از مواقع امکان تایپ فارسی در این برنامه وجود ندارد. در این حالت و برای حل مشکل نیاز است تا کاربران رو به استفاده از اسکریپت تایپ فارسی نویس بیاورند. برای انجام این کار نیاز است تا در ابتدا اسکریپت فارسی نویس را دانلود نمایید. برای دانلود اسکریپت تایپ فارسی نویس کار سختی ندارید. کافیست این عبارت را در موتور جستجوی گوگل سرچ نمایید. در این صورت می توانید بدون پرداخت هزینه ای اقدام به دانلود اسکریپت تایپ فارسی نمایید.

بعد از دانلود کردن این اسکریپت، در قدم اول باید آن را از حالت فشرده خارج کنید. با خارج کردن فایل از حالت فشرده یک فایل جدید برایتان با گزینه های متعدد باز می شود که نیاز است از بین آن ها به دنبال Arabic Text باشید.

برای این که بتوانید این فایل را در برنامه افتر افکت قرار دهید نیاز است تا در ابتدا این برنامه را باز کنید. در برنامه افتر افکت به دنبال پیدا کردن گزینه file باشید. با فشردن این گزینه یک منو برای شما به نمایش در می آید که باید بر روی گزینه script کلیک کرده و بعد از آن مجدد گزینه Run Script File را انتخاب کنید. در این قسمت از شما خواسته می شود تا مسیر فایل را انتخاب کرده و در این قسمت آپلود نمایید. با انتخاب فایل Arabic Text بر روی گزینه OK کلیک نمایید تا کار نصب اسکریپت تایپ فارسی شما به اتمام برسد. حال بدون وجود مشکلی با انتخاب گزینه new text می توانید متن های خود را در برنامه افتر افکت تایپ نمایید.

تایپ اسکریپت

کاربرد اسکریپت تایپ فارسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

کاربرد تایپ اسکریپت چیست؟

اگر بخواهیم در خصوص تمام مزایا و کاربردهای تایپ اسکریپت صحبت کنیم، قطعا نگارش ده ها صفحه مقاله هم کم خواهد بود. این برنامه به سبب شاخصه های بی نظیری که دارد، این روزها انتخاب اول بسیاری از برنامه نویسان می باشد. در ادامه قصد داریم در مورد مهم ترین شاخصه های این برنامه صحبت کنیم.

  • صرفه جویی در زمان برنامه نویسان

باید یک برنامه نویس باشید تا زمان برایتان حکم طلا را داشته باشد. اغلب برنامه نویسان با تجربه برای این که بتوانند کدهای یک برنامه را بدون کوچک ترین ایرادی تایپ نمایند، باید زمان بسیار زیادی را صرف کنند. حالا خودتان تصور کنید که نوشتن یک خط کد برای افراد تازه کار چقدر زمان بر می باشد. به جرات این موضوع را بیان می کنیم که با استفاده از تایپ اسکریپت در زمان شما به اندازه زیادی صرفه جویی می شود. اغلب برنامه نویسانی که پروژه های خود را به وسیله زبان برنامه نویسی اسکریپت انجام می دهند، این روزها با تایپ اسکریپت کار می کنند تا بتوانند به این شکل در زمان خود صرفه جویی کنند.

  • افزایش بهره وری

دومین کاربرد و مزیت تایپ اسکریپت را می توان افزایش بهره وری دانست. با استفاده از این تایپ می توانید از بروز خطاهای بی شماری جلوگیری کنید؛ چرا که این برنامه می تواند شما را در جریان تمامی اشتباهات قرار دهد. به این صورت دیگر نیازی نیست تا مدت زمانی طولانی را صرف نوشتن یک خط کد نمایید و تازه بعد از اجرای کد متوجه ایرادات آن شوید. با استفاده از تایپ اسکریپت قبل از کامپایل کردن کدهای خود می توانید نسبت به رفع ایرادات آن اقدام نمایید. قطعا با شنیدن این جمله متعجب می شوید که تایپ اسکریپت با تمامی کتابخانه های محبوب و پر استفاده از جمله lodash، underscore.js و... سازگار است.

  • کاهش باگ

تایپ اسکریپت باعث آسان شدن کدهای جاوا اسکریپت می شود. همین مسئله به تنهایی کافیست تا بتوانید به راحتی ایرادات و اشکالات موجود در یک خط کد را به راحت ترین شکل ممکن پیدا کنید. برنامه نویسان تازه کار به خوبی می توانند با این روش هر خط کد را به راحتی درک کنند.

تایپ اسکریپت

تایپ اسکریپت چیست

تفاوت تایپ اسکریپت و جاوا اسکریپت

میان تایپ اسکریپت و جاوا اسکریپت تفاوت های زیادی وجود دارد. قبل از این که بخواهیم در مورد این تفاوت ها صحبت کنیم در ابتدا نیاز است تا در خصوص هر کدام از آن ها توضیحاتی را ارائه دهیم.

جاوا اسکریپت یکی از زبان های برنامه نویسی سمت کلاینت می باشد که با استفاده از پلتفرم Node js. می توانید آن را در سمت سرور نیز اجرا کنید.

در نقطه مقابل نیز تایپ اسکریپت قرار دارد که یک زبان متن باز است. با استفاده از این تایپ شما می توانید در زمانی سریع ایراداتی که در کدهای جاوا اسکریپت قرار دارد را به خوبی رفع نمایید.

  • کامپایل کردن

یکی از تفاوت های عمده و اساسی که میان تایپ و جاوا اسکریپت وجود دارد، موضوع کامپایل کردن می باشد. جاوا اسکریپت یک زبان تفسیر شده می باشد که اصلا در آن کامپایل کردن متن صورت نمی گیرد. جاوا اسکریپت مانند یک مترجم عمل می کند و از ابتدا تا انتهای یک کد را می خواند و آن را برای برنامه نویس تفسیر می کند. در این صورت برنامه نویس تنها در هنگام اجرای کدها می تواند به ایرادات کار خود پی ببرد که همین موضوع از سرعت کار به طرز قابل توجهی می کاهد. در نقطه مقابل جاوا اسکریپت اما تایپ اسکریپت جزئی از زبان های کامپایلری محسوب می شود که می تواند قبل از اجرای کدها ایرادات و خطاهای آن را شناسایی کند.

  • الگوی برنامه نویسی

 جاوا اسکریپت تنها زمانی قابلیت اجرا شدن در مرورگر را دارد که سورس کدهای این برنامه به زبان ماشین تایپ شده باشند. در نقطه مقابل اما تایپ اسکریپت ها قرار دارند که می توان آن ها را جزئی از زبان های شئ گرا دانست.

  • Syntax

سومین تفاوتی که میان تایپ و جاوا اسکریپت وجود دارد موضوع syntax ها می باشد. برنامه هایی که با تایپ اسکریپت نوشته شده اند، شامل دستورات، ماژول ها، متغیرها و... می باشند. پسوند فایل های تایپ اسکریپت ts  و tsx می باشد. در جاوا اسکریپت اما تمامی دستورات در تگ های script جای می گیرند. پسوندهای فایل هایی که با جاوا نوشته شده اند js می باشد.

تایپ اسکریپت

پیش نیاز تایپ

پیش نیازهای تایپ اسکریپت را بشناسید!

برای یادگیری هر زبان برنامه نویسی نیاز است تا با پیش نیازهای آن زبان برنامه نویسی آشنا بود. به بیان بهتر بدون یادگیری این پیش نیازها نمی توانید آن طور که باید و شاید در امر برنامه نویسی موفق باشید. با توجه به این تفاسیر تایپ اسکریپت نیز پیش نیازهایی دارد که باید آن ها را فرا بگیرید.

برای این که بتوانید به تایپ اسکریپت تسلط پیدا کنید، نیاز است تا در ابتدا زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را به صورت کامل و 100 درصدی بلد باشید. بدون یاد گرفتن این زبان برنامه نویسی تقریبا هیچ گاه نخواهید توانست به تایپ اسکریپت مسلط شوید. بعد از این که با این زبان برنامه نویسی آشنایی پیدا کردید در مرحله بعد نیاز است تا شروع به یادگیری جاوا اسکریپت ES6 نمایید. با یادگیری و تسلط پیدا کردن به جاوا اسکریپت حال مسیر یادگیری شما هموار تر از همیشه می شود.

طبیعتا افرادی که به دلیل کارهای روزانه خود نیاز دارند تا از تایپ اسکریپت استفاده کنند، باید به صورت جدی به دنبال یادگیری آن باشند. در صورتی که از حوصله شما فراگیری این موضوع خارج است، باید کار خود را برون سپاری کنید تا افراد و موسسه های آگاه در این زمینه بتوانند کار شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در این صورت خیال شما از بابت کیفیت کاری که آن را تحویل می گیرید، راحت خواهد بود.

قطعا با توجه به رقابتی بودن این روزهای بازار، پیدا کردن یک مجموعه خبره و کاربلد امری سخت است؛ چرا که تعدد در انتخاب ممکن است کار شما را دشوارتر از همیشه نماید. به جرات این موضوع را بیان می کنیم که ایران تایپیست با توجه به همکاری داشتن با برنامه نویسان ماهر و مسلط بر زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در کنار شماست. اگر دوست دارید کار خود را با کیفیت بی نظیر در مدت زمانی کوتاه انجام دهید، می توانید با مجموعه ما همکاری داشته باشید. در صورت داشتن هر سوالی می توانید با کارشناسان مجموعه ما 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته در ارتباط باشید.

تایپ اسکریپت

تفاوت تایپ اسکریپت و جاوا اسکریپت


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تایپ خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

تایپ تخصصیتایپ فرمولتایپ مقالهلیست هزینه تایپ

سوالات متداول

با توجه به فاکتورهای بسیار زیادی که وجود دارد، در مورد تایپ اسکریپت نمی توان یک صحبت قطعی داشت. برای این که بتوانید به تعرفه تایپ اسکریپت پی ببرید نیاز است تا به یک سری از سوالاتی که از شما پرسیده می شود، پاسخ دقیق دهید.

این موضوع با توجه به حجم کاری مشخص می شود. در صورتی که حجم کار زیاد باشد، طبیعتا باید مدت زمان بیش تری نیز منتظر بمانید.

بله. کار تایپ اسکریپت را با بهترین کیفیت و در ایده آل ترین زمان ممکن به دستتان می رسانیم.

بله به مدت زمان 7 روز سفارشات خود را گارانتی می کنیم.


نویسنده: دنیا ذاکری سفارش تایپ تاریخ انتشار: 1402/2/31 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 635 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: اسکریپت تایپ فارسی تایپ اسکریپت فارسی کاربرد تایپ اسکریپت تایپ اسکریپت چیست TypeScript

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :