جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

اصول ویراستاری نشریه های علمی

نویسنده: سورنا احمدخانی ویراستاری تاریخ انتشار: 1400/10/23 ساعت 14:00:00 بازدید: 416 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری نشریه های علمی بسیار حائز اهمیت است. افرادی که ویراستاری این نوع مقاله ها را در دست می گیرند به طور معمول خود دانش آموخته همان رشته هستند. ممکن است در یک مقاله دانشجو یا محقق به مطالب با ارزشی اشاره کرده باشد که اضافه کردن یک نکته کلیدی آن مقاله را به یک اثر بی نظیر بدل خواهد کرد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

این کار می تواند به یک ویراستار اصلح سپرده شود. یک مقاله علمی بیشتر از نظر علمی مورد بررسی قرار می گیرد تا از نظر ادبی. یعنی در درجه اول مهم است که مطالب ارائه شده در آن صحت داشته باشند. یک ویراستار متخصص می تواند هم زمان با بررسی علمی و محتوایی یک مقاله آن را از نظر ادبی نیز اصلاح کند. پیدا کردن چنین فردی شاید در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد. کافی است به ایران تایپیست مراجعه کنید و از آنها بخواهید که یک فرد متخصص در رشته خودتان را برای ویراستاری نشریه به شما معرفی کنند.  

در ضمن، در کار ویرایش مهم است که مقاله ها سبک درستی داشته باشند. به ایده ها و نظریه های مطرح شده در مقاله باید به خوبی پرداخته شده باشد. بعد هم باید از نظر داشتن معنا و مفهوم بررسی شود. همچنین، ایده مقاله باید به شکلی منطقی ابراز شده باشد. روان و شیوا بودن متن مقاله نباید از چشم یک ویراستار تیزبین دور بماند. نیاز است که زبان مقاله بی تکلف و ساده باشد و واژه های جانبدارانه و غیر علمی در آن به کار نرفته باشد. جمله ها نباید طولانی و کسل کننده باشند و بهتر است ویراستار تا حد امکان آنها را بشکند و کوتاه کند.

در ویراستاری نشریه جمله های کوتاه به فهم مقاله کمک بیشتری می کند. نوشتن جمله های بلند گاهی در زمان ترجمه اتفاق می افتد که در ویرایش آنها نیاز است که متن اصلی در اختیار ویراستار قرار گیرد. یک مقاله علمی باید به زبان علمی نوشته شده باشد و نیاز است که اگر نویسنده این کار را نکرده باشد، ویراستاری نشریه به افراد دیگر واگذار شود.  

اصول ویراستاری نشریه های علمی

ویراستاری نشریه های علمی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریهزینه ویراستاریویرایش فنیویراستاری-قرارداد با شرکت خصوصی

سوالات متداول

یکی از مهم ترین تفاوت های مقاله در نشریه های علمی ویرایش محتوایی آنها است. همچنین، اصول مقاله نویسی باید در آنها رعایت شده باشد. 

از آنجا که ویرایش در سطوح مختلفی انجام می شود، شما که نویسنده مقاله هستید تعیین می کنید که چه این ویرایش برای مقاله شما از کدام سطح آغاز شود.

بله. بهتر است این شیوه نامه ها در ابتدای کار در اختیار ویراستاران قرار بگیرد.

هر متن و نوشته ای نیاز به ویرایش دارد. هر نویسنده مقاله ای که بخواهد مقاله اش در دنیای علم مطرح شود، باید آن را برای ویرایش به ویراستارهای حرفه ای بدهد.


نویسنده: سورنا احمدخانی ویراستاری تاریخ انتشار: 1400/10/23 ساعت 14:00:00 تعداد بازدید: 416 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری نشریه های علمی ویراستاری نشریه های مهندسی ویراستاری نشریه های پزشکی ویراستاری نشریه های حقوق ویراستاری نشریه های معماری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :