چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

آشنایی با طراحی بنر

نویسنده: بهرام حسینی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1403/2/22 ساعت 09:00:00 بازدید: 49 امتیاز 0 از 0 نظر

آیا چگونگی طراحی بنر ذهن شما را درگیر کرده است؟ شما هم دوست دارید با نحوه طراحی بنر تبلیغاتی و بنرهای متنوع دیگر آشنا شوید؟ بسیاری از سایت‌ها و بسیاری از مجموعه‌های آموزشی به دنبال آن هستند تا با ارائه تکنیک‌های مختلف به شما در روند ساخت بنر کمک کنند. در این متن همه آنچه که باید در مورد ابزارها و تکنیک‌های طراحی بنر بدانید و ترفندهای اساسی تولید را نیز بیان خواهیم کرد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ابزارها و تکنیک‌های موثر در طراحی بنر

درک چگونگی طراحی بنر به شما کمک می‌کند تا بنر ویژه طراحی کنید و سپس با انتشار آن در شبکه‌های مختلف مجازی به معرفی برندتان بپردازید. اگر ابزارها و تکنیک‌های موثر برای طراحی بنر وجود نداشته باشند، شما باید ساعت‌های بسیار زیادی را برای طراحی یک بنر صرف کنید. به همین منظور توسعه دهندگان نرم‌افزار بر آن بوده­اند تا با قراردهی ابزارهای مختلف، نیاز طراحان را تنها با یک کلیک ساده برطرف کنند. برای مثال در نرم‌افزار فتوشاپ شما ابزارهای مختلفی را برای برش، ادیت، قرار دهی متن و … مشاهده خواهید کرد. این نمونه از نرم‌افزارهای موجود در برنامه فتوشاپ به شما در سهولت کار کمک می‌کنند. از طرفی شما به واسطه وجود چنین ابزارهایی، دیگر نیاز ندارید ساعات بسیار زیادی را برای یک پروژه صرف کنید. تنها با یک الی ۲ ساعت زمان و با در نظر داشتن ایده‌های موثر می‌توانید برای طراحی بنر سایت، بنر اینستاگرام، بنر تبلیغاتی و … اقدام نمایید.

برای درک بهتر چگونگی طراحی بنر شما نیاز دارید تا از تکنیک‌های موثر استفاده کنید. این تکنیک‌ها هستند که به شما در طراحی ویژه و البته منحصر به فرد بنر تان کمک می‌کنند. به همین دلیل هرچه شما تکنیک‌های بیشتری را فرا بگیرید و اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید، می‌توانید نسبت به رقیبان خود بهتر عمل کنید. بر اساس نوع طراحی انجام شده تکنیک‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

ابعاد و اندازه بنر طراحی شده یکی از تکنیک‌هایی است که ممکن است بر اساس نوع طراحی به صورت افقی و یا عمودی تغییر کند. این موضوع که برای دسکتاپ و یا موبایل قصد طراحی بنر را دارید، تاثیر بسزایی در چگونگی طراحی بنر و انتخاب سایز خواهد داشت. برای مثال اندازه ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل معمولاً هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل مناسب است. اندازه 728 در ۹۰ نیز یکی از سایزهایی است که مناسب برای هم دسکتاپ و هم گوشی موبایل می‌باشد. این موضوع در حالتی رخ می‌دهد که ۶۰۰ در ۱۲۰ تنها برای دسکتاپ و سایز ۳۰۰ درصد تنها برای گوشی موبایل مناسب هستند.

آشنایی با طراحی بنر

طراحی و تولید بنر اینستاگرام

از جمله ترفندهای دیگری که در چگونگی طراحی بنر تاثیر ویژه خود را اعمال می‌کند، ارزش گذاری ترتیبی است. برای طراحی بنر، شما باید به ترتیب لوگوی خود را در صفحه اصلی قرار دهید. پس از قرار دادن لوگو باید ارزش‌های پیشنهادی یا مزیت‌های رقابتی برند خودتان را عنوان کنید. برای مثال درصدهای تخفیف، قرعه‌کشی، امکان ورود به قرعه‌کشی و شرایط آن، کیفیت بالای محصول، سهولت در استفاده و … از مواردی هستند که در این بخش می‌توانید از آنها برای ترغیب بیشتر بینندگان استفاده کنید. در انتهای این مورد، پس از ارزش گذاری ترتیبی شما باید کال تو اکشن‌ها یا واکنشی که بیننده نسبت به بنر شما اتخاذ می‌کند، را قرار دهید. برای سایت‌های این مورد می‌تواند کلیک بر روی قسمت انتهایی بنر باشد و یا برای شبکه‌های مختلف اجتماعی مانند اینستاگرام می‌تواند منوط به قرار دادن کامنت یا لایک پست‌های اینستاگرامی در نظر گرفته شود.

چگونه با استفاده از ایده‌های نوین و نکات طراحی، بنرهای منحصر به فرد بسازیم؟

حواستان باشد که در چگونگی طراحی بنر و روند آن از جدیدترین ایده‌ها و البته الگوبرداری‌های بی‌نظیر استفاده کنید. برای آنکه بتوانید بهترین ایده‌ها را به کار بگیرید و با استفاده از آنها به تولید بنر جذاب بپردازید، خودتان را باید در وهله اول جای بیننده بگذارید. برای مثال اگر طراح لباس هستید و قصد دارید یکی از طرح‌های اصلی ایجاد شده خود را که برگرفته از پوست زرافه و یا پوست گورخر است، به نمایش بگذارید، قرار دادن تکه‌ای از لباس و یا موارد دیگر می‌تواند بهتر از آن باشد که خود زرافه و گورخر را در بنر خود قرار دهید. ایده‌های متنوعی در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند تا بنر متحرک جذاب یا بنر ثابت بی‌نظیری داشته باشید.

برای آنکه بتوانید با استفاده از ایده‌های نوین و البته نکات ویژه در چگونگی طراحی بنر سربلند عمل کنید، باید به نکات مهم زیر توجه داشته باشید:

  • بر اساس لوگوی برندتان و بر اساس رنگ‌هایی که در لوگوی شما مشاهده می‌شود باید برای طراحی اقدام کنید. سعی کنید نه تنها برای طراحی بنر بلکه برای تولید لوگو نیز از رنگ‌هایی مانند مشکی، بنفش، قرمز، زرد، سبز و … استفاده نمایید. شواهد نشان دهنده آن است که بنرهایی که بر اساس یک یا حداقل سه رنگ تهیه و تولید شدند، جذابیت بیشتری نسبت به بنرهایی دارند که در تهیه و تولید آنها از رنگ‌های متعدد استفاده خواهد شد.

آشنایی با طراحی بنر

تکنیک ها و نکات طراحی بنر

  • شاید تصور کنید باید تنها از یک فونت در طراحی بنر خود استفاده کنید. بر اساس اطلاعات و داده‌های موجود مخاطبین بیشتر جذب بنرهایی می‌شوند که دارای ۲ الی ۳ فونت متفاوت در طراحی بنر هستند. هرچه فونت‌ها از نظر ظاهری به یکدیگر نزدیک‌تر باشند و البته تفاوت‌های جزئی در آنها مشاهده شوند، نتیجه بهتری را برای بنر شما اعمال می‌کنند.
  • سعی کنید در متن بنر از لحنی صمیمی و دوستانه استفاده نمایید. مخاطبین هدف شما در هر سنی سعی می‌کنند با شما ارتباط موثر و مثبتی داشته باشند. لحن صمیمی و دوستانه به آنها کمک می‌کند که مخاطب خودش و شما را در یک جبهه بدانند و دغدغه شما را مانند دغدغه خود احساس کنند.
  • سعی کنید در متن اصلی بنر از جملات و کلمات منحرف کننده مانند کلیک کنید، تماس بگیرید، سر بزنید و … اجتناب نمایید.
  • کوتاه بودن متن اصلی بنر و البته کافی بودن اطلاعات در آن یکی از نکات مهمی است که باید در زمان طراحی بنر به آن توجه کنید. مخاطب شما زمان زیادی ندارد تا به بنر شما نگاه کند. به همین منظور استفاده از کلمات تاثیرگذار در متن شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.
  • اگر شما بتوانید در چگونگی طراحی بنر خود نیاز مخاطب را بشناسید و البته به آنها پاسخ دهید، قطعاً مخاطب نسبت به سوالی که شما در بنر پرسیده‌اید و یا عنوانی که در بنر طراحی شده ذکر کرده‌اید، واکنش نشان خواهد داد.

با در نظر داشتن این نکات و البته ایده‌های نوین دیگری که می‌توانید در چگونگی طراحی بنر از آنها استفاده کنید، به سادگی در روند طراحی و تولید یک بنر ویژه به بهترین شکل ممکن عمل خواهید کرد.

آشنایی با طراحی بنر

چگونگی طراحی بنر سایت و بنر تبلیغاتی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

چگونه با استفاده از رنگ، تراز، فضا و تصاویر، بنرهای جذاب و قابل توجه طراحی کنیم؟

نه تنها متنی که در بنر تبلیغاتی و … نوشته می‌شود بلکه مواردی مانند رنگ، تراز، فضا و تصویر در جذابیت بنر طراحی شده شما تاثیرگذار خواهند بود. برای مثال رنگ نباید دارای تعداد بسیار زیادی در طراحی بنر باشد. برای آنکه بتوانید بهترین بنر و تاثیرگذارترین آن را طراحی و تولید کنید، بهتر است از رنگ‌های مناسب و حسی که قصد دارید به بیننده توسط آن رنگ‌ها انتقال دهید، استفاده نمایید. اگر تعداد رنگ‌های انتخاب شده برای طراحی بنر زیاد باشند قطعاً بیننده سردرگم خواهد شد. تک رنگ بودن ۱۰۰ درصدی بنر برای مثال به رنگ مشکی جذابیتی را برای بیننده به ارمغان نمی‌آورد. به همین منظور افراد حرفه‌ای عنوان می‌کنند که باید در چگونگی طراحی بنر از دو یا سه رنگ اصلی و اساسی بر اساس ماهیت برندتان بهره بگیرید.

یکی از نکات دیگری که در چگونگی طراحی بنر و تاثیرگذار بودن آن اهمیت دارد، تراز اشکال هندسی و حتی متن نوشته شده در بنر است. اگر متن شما بر روی بنر برعکس نوشته شود و یا کمی کج باشد که بیننده سعی کند برای خواندن بنر سر خود را تکان دهد، قطعاً زمان کوتاه خود را برای مجذوب نمودن بیننده در همان دقایق ابتدایی مشاهده بنر از دست داده‌اید. به همین منظور در زمان طراحی بنر به تراز بودن و منظم بودن بنر تان توجه کنید.

زمانی که درباره چگونگی طراحی بنر صحبت می‌کنیم، تلفیق فضا و البته تصویر، جایگاه ویژه خود را می‌یابد.  میزان تراکم نوشته‌ها، نحوه قرارگیری صفحات، نوع چیدمان لایه‌های مختلفی که برای مثال در نرم‌افزار فتوشاپ طراحی کرده‌اید، تاثیر بسزایی بر روی فضا بندی کلی بنر دارند. در نتیجه شما باید فاصله هر متن و نوشته را با یکدیگر بررسی کنید و پراکندگی آنها را در سطح کلی بنر در نظر بگیرید. یکسان بودن پراکندگی و ایجاد یک انسجام درونی در بنر شما می‌تواند نظر مخاطبین را به سمت بنر تان جلب کند. همچنین وجود عکس‌هایی که مشابه با موضوع اصلی بنر باشند، فیلترها و افکت‌های مخصوص بر روی آنها اعمال شده باشند، می‌توانند جذابیت بنر تهیه شده را افزایش دهند.

شما به واسطه در نظر داشتن رنگ، تراز، افکت بر روی تصاویر، فضا بندی و موارد مختلف دیگر به ماهیت چگونگی طراحی بنر می­پردازید و سپس بنری ویژه تهیه و تولید کنید.

آشنایی با طراحی بنر

ترفند ساخت بنر جذاب

ترفندهای اساسی برای جلب توجه در فضای دیجیتال

پس از درک چگونگی طراحی بنر به این نکته پی می‌برید که شما بنر را تولید می­نمایید تا در فضای دیجیتال و البته مارکتینگ برای جلب توجه اقدام کنید. شما سعی دارید با بنر تولید شده تبلیغاتی خود در فضای دیجیتال و مجازی مخاطبین بسیار زیادی را کنجکاو نمایید. مخاطب کنجکاو شده شما توسط مشاهده بنر تبلیغاتی سعی می‌کند به پیج اینستاگرام، صفحه اصلی سایت شما و موارد دیگر سری بزند. از مهمترین ترفندهایی که می‌توانید به واسطه آن در بنر خود جلب توجه کنید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سعی کنید از عنوان‌های چالش برانگیز استفاده کنید. برای مثال اگر در زمینه مشاوره ازدواج فعالیت می‌کنید استفاده از عنوان‌ها و یا سوالاتی که ذهن هر جوان دیگر را به خود معطوف کرده است، می‌تواند به شما کمک کند. برای مثال عبارت آیا از طلاق می‌ترسید؟، آیا هزینه‌های ازدواج زیاد است؟، آیا می‌دانید چگونه باید گزینه مناسب را انتخاب کنید؟ و ... از مواردی هستند که در ذهن مخاطب نقش می‌بندند و مخاطب برای پاسخ به سوالات خود سعی می‌کند شما را دنبال نماید.
  • استفاده از عکس‌های مرتبط در چگونگی طراحی بنر تاثیر بسزایی دارند. اگر برای مثال در زمینه تولید لوازم ساختمانی فعالیت می‌کنید اما عکس کابینت آشپزخانه را در بنر خود بگذارید، قطعاً مخاطب متوجه ارتباط میان لوازم ساختمانی و آشپزخانه نخواهد شد. استفاده از عکس‌های مرتبط و البته با افکت‌های مناسب یکی از ترفندهای اساسی است که می‌توانید به واسطه آن برای جلب توجه مخاطبین در شبکه‌های مجازی و البته موارد مختلف دیگر اقدام کنید.
  • در نظر داشتن سن مخاطبین در چگونگی طراحی بنر و در نهایت نتیجه‌ای که از بنر دریافت می‌کنید، موثر است. برای مثال اگر مخاطبین شما در سنین ۳۰ الی ۴۰ سال قرار دارند، شما نمی‌توانید با قرار دادن یک شخصیت کارتونی آن هم جدید نظر آنها را جلب کنید. این موضوع در حالتی رخ می‌دهد که اگر سن افراد و مخاطبین مد نظر شما بین 6 تا ۱۲ سال باشد، شما می‌توانید با تولید یک انیمیشن کارتونی مخاطبین خود را از طریق بنر به مخاطبین اصلی تبدیل کنید.

آشنایی با طراحی بنر

طراحی و تولید بنر تبلیغاتی

چگونگی طراحی بنر تبلیغاتی

بنرها نمونه‌های مختلفی دارند و از میان آنها می‌توانیم به بنر تبلیغاتی اشاره کنیم. در دنیای دیجیتالی امروز که افراد زیادی در سایت‌های مختلف در حال گشت و گذار هستند، استفاده از بنر تبلیغاتی سایت و موارد مختلف دیگر تاثیر بیشتری نسبت به بنرهای تبلیغاتی سطح شهر خواهد داشت. سوال چگونگی طراحی بنر تبلیغاتی در ذهن هر مخاطب می‌تواند سبب شود تا به دنبال بهترین ایده‌ها و بهترین روش‌ها برای طراحی و تولید بنر تبلیغاتی خود باشد. برای این مورد شما باید ایده پردازی کنید. پس از ایده پردازی باید به دنبال ابزارهای متعدد و کافی برای طراحی بنر باشید. سپس یافتن ابزارهای ویژه مانند نرم‌افزار فتوشاپ و یا ایلوستریتور می‌توانند به شما در طراحی کمک کنند. بدین صورت می توانید بنر ویژه، ایده آل و البته منحصر به فرد خود را تولید کنید.

آشنایی با طراحی بنر

چگونگی طراحی بنر


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

طراحی گرافیکی طراحی بنر طراحی پوستر طراحی کاتالوگ

سوالات متداول

با در نظر داشتن نکات مهم شما می‌توانید در سرعت بسیار بالا برای طراحی بنر ویژه اقدام کنید. چرا که نکات مهم، بایدها و نبایدها را می‌دانید و بر اساس آنها عمل خواهید کرد.

در نرم‌افزار فتوشاپ شما می‌توانید برای ساخت بنر متحرک اقدام کنید. نحوه ساخت بنر متحرک در فتوشاپ با بنر ثابت یکسان است. تنها لایه‌های انتخاب شده پس از طراحی یکی بر روی دیگری اعمال می‌شوند و به وسیله افکت‌های موجود پخش خواهند شد.

اگر بدانید که رنگ‌های مناسب برای طراحی بنر شما کدامند، می‌توانید در زمینه چگونگی طراحی بنر به بهترین شکل ممکن عمل کنید تا مخاطبین را به بنر خود مجذوب نمایید.

زمانی که برای طراحی و تولید بنر تبلیغاتی اقدام می‌کنید، مشاهده کننده با دیدن بنر تبلیغاتی ویژه شما به سمت برندتان کشیده می‌شود و سعی می‌کند با شما و نحوه فعالیت¬تان آشنا شود. این مورد رفته رفته تعداد مخاطبین برند شما را افزایش خواهد داد.


نویسنده: بهرام حسینی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1403/2/22 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 49 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: روش طراحی بنر آشنایی با ساخت بنر روند طراحی گرافیکی بنر تکنیک طراحی بنر چگونگی طراحی بنر در فتوشاپ

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :