چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

روش های خلاصه نویسی

نویسنده: نیما رفیعی خلاصه نویسی تاریخ انتشار: 1400/5/5 ساعت 09:00:00 بازدید: 1197 امتیاز 5 از 1 نظر

روش های خلاصه نویسی که در ایران تایپیست استفاده می شود توانسته است به افراد بسیاری کمک کند در آموزش و یادگیری عملکرد بهتری را تجربه نمایند. در حقیقت خلاصه نویسی روشی است که به افزایش تمرکز بر روی نکات مهم و کلیدی از طریق حذف توضیحات اضافه تمرکز نموده و یادگیری کامل را تسهیل می نماید.

بهترین روش های خلاصه نویسی متن چیست؟

روش های خلاصه نویسی موثر و درست همواره توسط افراد متخصص و باتجربه در ایران تایپیست به کار گرفته می شود؛ زیرا خلاصه نویسی به عنوان شیوه ای مورد توافق است که کمک می کند افراد مختلف در راستای آموزش تخصص های مختلف عملکرد بهتری داشته باشند.

روزانه کتاب ها و متون بسیاری در ایران تایپیست خلاصه شده و در اختیار افراد مختلف قرار میگیرند، کتابهای خلاصه شده ای که تحت عنوان جزوه در کلاسهای دانشگاهی ردو بدل میشوند، پاورپوینت هایی که در همایش و جلسات سخنرانی مورد استفاده قرار می گیرند، نمونه ای از کارهای خلاصه نویس شده هستند که به خوبی کارایی خود را برای عموم نشان می دهند.

 بهترین روش های خلاصه نویسی نکات کلیدی را از درون متن استخراج می کنند، توضیحات بسیار مختصری را درباره آن نکات می دهند، کلمات کلیدی سلسله وار به دنبال هم قرار میگیرند، به صورتی که گویی یک درخت ترسیم می شود، تنه دارد، شاخه های اصلی و فرعی و همینطور شاخه های کوچک و سرشاخه ها دیده میشوند.

در خلاصه نویسی تنها مطالب کلیدی و مهم دیده می شوند؛ اما پیوستی خود را حفظ کرده اند، علت و معلول کاملا مشخص است، مجموعه ها و گروه ها و زیر شاخه ها تشکیل می شوند، در نتیجه در یک نگاه کلی خواننده به خوب درمی یابد مطالب از کجا شروع شده اند، چگونه ادامه یافته اند و به کجا ختم شده اند؛ این نمای کلی با افزایش تمرکز بر روی یادگیری بهتر، بسیار کمک می نماید.

روش های خلاصه نویسی

انتخاب روش های خلاصه نویسی

 

تجربه بارها ثابت نموده است حتی دشوارترین مطالب با چنین روشی به خوبی آموزش داده شده اند و  دشواری رفع گشته است. در ایران تایپیست با تکیه بر  این روش فوق العاده موثر، متونی با هر تعداد کلمات، خلاصه شده و در اختیار مخاطبان قرار داده می شوند.

 کتابها، مقالات و جزوات و انواع متون دیگر همگی در ایران تایپیست روزانه خلاصه می شوند تا  چکیده مطالب در کلاسهای درس و سایت ها و شبکه های اجتماعی و بسیاری دیگر از موقعیت ها ماموریت خود یعنی اطلاع رسانی و آموزش را به خوبی انجام دهند.

روش های خلاصه نویسی متون برای کنکور

روش های خلاصه نویسی به روش افرادی که توانسته اند درست آموزش ببینند و یا درست آموزش دهند، همواره مورد توجه میباشد.. به صورتی که ایران تایپیست سعی میکند در خلاصه نویسی متون علمی و درسی به خصوص برای کنکور از روش کسانی تبعیت نماید که در آزمون های دشوار تحصیلی و شغلی موفقیت قابل توجهی را کسب نموده اند.

کسانی که با کمک خلاصه نویسی موفق شده اند رتبه برتر  را کسب نمایند همگی بر نکاتی توافق نظر دارند، آنان معتقد هستند کسی که درسی را خلاصه می نماید در گام اول اگر خود به نکات آن تسلط داشته باشد بسیار موفق تر از کسانی است که آشنایی کافی ندارند، شخصی که به مطالب مسلط می باشد یا قبلا تجربه خلاصه نمودن درس مذکور را دارد با همان خوانش اولیه میداند چگونه با کمک تکنیک هایی مانند روش درختی و ترسیم نقشه ذهنی یک خلاصه نویسی عالی را تحویل دهد.

روش های خلاصه نویسی

سفارش روش های خلاصه نویسی

 

نکته دیگری که رتبه های برتر بر روی آن توافق دارند آشنایی خود شخص خواننده با مطالب دروس است؛ زیرا در خلاصه نویسی توضیحات اضافی حذف می گردند، بنابراین خواننده ای که مطالب را قبلا نخوانده است با  خواندن چکیده نمیتواند  از متن خلاصه شده انتظار معجزه داشته باشد. خلاصه نویسی کمک می کند تمرکز بر روی مطالب مهم و کلیدی افزایش یافته و یادگیری بهتر صورت بگیرد.

به همین دلیل خواسته ای است که هر مشتری از خلاصه داشته باشد باید این باشد که دروس خلاصه شده کمک کنند نکات کنکوری و اصلی در ذهن آنها ماندگار گردد. در همین راستا  هر روز تعداد  افراد بیشتری در ایران تایپیست درخواست خلاصه نویسی دروس کنکوری از همان مقطع ورودی به دانشگاه تا دروس کنکور کاردانی به کارشناسی، کارشناسی به ارشد و ارشد به دکتری را ثبت می نمایند  و ایران تایپیست سعی میکند با ارجاع کار به کسانی که هم دانش کافی در زمینه درس مورد نظر را دارند و هم با اصول خلاصه نویسی آشنایی کافی دارند، رضایت مشتریان را جلب نماید.

روش های خلاصه نویسی فرمولهای ریاضی

روش های خلاصه نویسی فرمولهای ریاضی که منجر به تهیه چکیده به  صورت  دقیق و صحیح و همچنین سلیس و روان  باشد، درخواستی است که همه افراد برای انجام کار خلاصه نویسی خود دارند؛ اما در بسیاری از موارد تامین نمی شود؛

 زیرا خلاصه نمودن فرمول های ریاضی به شیوه ای که هم سلسله مراتب رعایت شود و هم خواننده با خواندن چکیده، مطالب را به خوبی درک نماید و بداند برای حل مسائل با موضوعات مشخص کدام فرمول ها را استفاده کند و همچنین اینکه واقعا خلاصه باشد، به تخصص بسیار زیادی نیاز دارد به همین دلیل مجموعه های زیادی در چنین خدمات رسانی به خوبی عمل نمی کنند.

روش های خلاصه نویسی

بررسی روش های خلاصه نویسی

 

در همین راستا ایران تایپیست به عنوان یک مجموعه ای که تلاش دارد با انجام انواع خدمات به صورت آنلاین از یک سو متخصصان سراسر کشور را همراه خود نموده و کارآفرینی نماید و هم اینکه فرصت برابری در اختیار همه افراد قرار بگیرد تا خدمات مورد نیاز خود را به خوبی و با قیمت مناسب دریافت نمایند، برای خلاصه نویسی فرمول های ریاضی به صورت دقیق؛ اما روان و با رعایت پیوستگی به سراغ متخصصانی رفته است که دانش کافی درباره ریاضی داشته و همچنین تجربه لازم را در خلاصه نمودن مطالب و متون ریاضی  بدون اضافه گویی داشته باشند.

متون ریاضی برخلاف بسیاری از متون عمومی و تئوری دشواری های بسیاری دارند، شخصی که خلاصه می کند بدون داشتن دانش کافی در زمینه ریاضی و  درک فرمول ها، چکیده قابل اعتمادی را نمی تواند در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

 لذا با توجه به ضرورت یادگیری فرمول ها و نقش آنها در حل مسائل آزمونهای مهمی چون کنکور، سپردن کار به افراد متخصص بسیار ضروری می باشد. باید قبل کرد در تمامی کنکورهای تخصصی و آزمونهای شغلی مهم، ریاضی از دروس ثابت می باشد و اهمیت زیادی در قبولی دارد و فرمول ها با توجه به فرار بودن نیاز به یادگیری کامل دارند.

روش های خلاصه نویسی به سبک متخصصین ایران تایپیست

روش های خلاصه نویسی متون در ایران تایپیست برای کسانی که به دنبال یادگیری درست و موفقیت می باشند همواره مورد توجه قرار می گیرد؛ زیرا  عدم توجه به خلاصه نویسی سبب می شود  افراد در هنگام یادگیری و یا حتی آموزش دادن به دیگران  در میان انبوهی از مطالب سردرگم شده و یا گم شوند.

چه کسی میتواند ادعا کند بدون یک خلاصه نویس درست میتواند اسلاید های پاورپوینتی را برای توضیح مطالب در کلاسهای درس سمینارها و همایش ها ارائه دهد که هم آموزنده باشند وهم مخاطب را با خود تا انتها همراه نگه دارند؛ اسلایدهایی که مطالب اضافی در آنها درج می شوند زیاد می شوند و مابین مطالب ارتباط درست و معنی داری دیده نمی شود، لذا توجه به انتخاب روش های خلاصه نویسی عالی ضروری می باشد.

از سوی دیگر بسیاری از افراد بارها در زندگی خود با آزمونهای سرنوشت سازی  روبرو می شوند که نیاز دارند به مطالب رفرنس های آن تسلط کافی بیابند. آزمون مقاطع مختلف دانشگاهی و آزمونهای شغلی جزو این موقعیت ها هستند.

روش های خلاصه نویسی

هزینه روش های خلاصه نویسی

 

 افراد با منابع متعددی روبرو می شوند و در بسیاری از  مواقع فرصت مطالعه محدود است و کتابها پر از مطالب اضافی هستند که تنها جنبه تشریحی دارند،  لذا وقتی خود زمان کافی جهت مطالعه و خلاصه نویسی ندارند یا به روش های خلاصه نویسی مسلط نیستند به دنبال مجموعه و یا کسانی می باشند که چنین کاری را برای آنها انجام دهند.

 در زمانی که اینترنت اینگونه در دسترس نبود اغلب یافتن چنین مجموعه و یا کسانی دشوار بود؛ اما اکنون که اینترنت در دسترس است مجموعه ای مانند ایران تایپیست با کمک گرفتن از افرادی که تجربه کافی در خلاصه نویسی دارند و دانش آموخته رشته های مختلف می باشند؛ این مشکل را رفع نموده است. ایران تایپیست به مدد همکاران خلاصه نویس دورکار و متخصص خود در سراسر کشور در  زمانی اندک تمامی متون ها با هر گرایشی را خلاصه می کند.

کدامیک از روش های خلاصه نویسی در ایران تایپیست ارائه میشود؟

روش های خلاصه نویسی مورد استفاده در ایران تایپیست در راستای حذف  نکات اضافی و تکیه بر نکات مهم می باشد. در این مجموعه متخصصین رشته های مختلف حضور دارند تا هر متنی براساس تجربه و تخصص فرد به او ارجاع داده شود، به همین دلیل وقتی محتوایی جهت تهیه چکیده ارجاع می شود تهیه کننده چکیده با یک مطالعه کلی می داند نکات کلیدی که باید درج شوند کدام موارد می باشند.

همچنین چنین کسی به پیشینه علمی نکات واقف می باشد، لذا در تهیه خلاصه نویسی توضیحات را راحت تر و درست تر خلاصه می نماید. فردی که با داده های متون ارجاع شده آشنایی کافی دارد به درستی مطالب را علامت گذاری نموده و ارتباط ما بین آن ها را نشان می دهد تا بدین ترتیب حذف توضیحات نه تنها از تمرکز نکاهد، بلکه با فشرده سازی، تمرکز تنها بر روی  نکات مهم و کلیدی باشد. چه بسیار مواقعی که با مطالعه چکیده ها  یادگیری مطالب در اسرع وقت اتفاق افتاده است.

از سوی دیگر اکنون که آموزش ها مجازی شده تهیه اسلایدها و سفارش خلاصه نویسی جزوات و کتابها در قالب پاورپوینت بسیار رونق گرفته است،  کتاب 300 صفحه ای که باید در کلاس های آنلاین تدریس شود در حالی که زمان کوتاه می باشد و تخت سیاهی در کار نیست، نیاز به خلاصه کردن کتاب های درسی جهت تهیه پاورپوینت و تدریس در کلاس را ضروری کرده است.

روش های خلاصه نویسی

روش های خلاصه نویسی

 

 کتابها  پر از  مطالبی می باشند  که برای توضیح و تشریح بیشتر می باشند و باید حذف گردند تا اسلاید ها پرحجم نباشند. در اسلایدها تنها به نکات مهم می باید پرداخته شود؛ بنابراین ایران تایپیست با تهیه چکیده مطالب برای پاورپوینت ها سعی می نماید هم حجم کم شود و هم نکته کلیدی نادیده گرفته نشوند.

هر درسی باید به کسانی برای خلاصه نویسی ارجاع شود که تخصص داشته و به روشهای خلاصه نویسی کاملا مسلط می باشند.

سوالات متداول

روش های خلاصه نویسی حرفه ای برای خلاصه نمودن کتابها در ایران تایپیست ترکیب کلیه نکات مهم  خلاصه نویسی همانند علامت گذاری، یادداشت برداری و ترسیم یک نقشه ذهنی است.

بله، در صورت عدم رضایت از روش های خلاصه نویسی به کار رفته برای دروس کنکور، در ایران تایپیست ویرایش مطالب به سرعت انجام می شود.

خیر، روش های خلاصه نویسی به کار رفته برای خلاصه نمودن  فرمول های ریاضی به گونه ای می باشد که دانش آموز بتواند فرمول ها را به خوبی به خاطر سپرده و مسائل را حل کند، لذا هزینه منصفانه می باشد.

بله به علت همکاری متخصصین با تجربه روش های خلاصه نویسی  به کار رفته برای  دروس دانشگاهی، چکیده ارائه شده قابل چاپ است.


نویسنده: نیما رفیعی خلاصه نویسی تاریخ انتشار: 1400/5/5 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 1197 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: روش های حرفه ای خلاصه نویسی روش های خلاصه نویسی تخصصی بهترین روش های خلاصه نویسی روش خلاصه نویسی متون خلاصه نویسی

دیدگاه کاربران

هامون هاشم پور | 1400-7-27 ساعت 09:44:19 امتیاز :

با همین خلاصه نویسی شما من نمره کاملو گرفتم. دستتون درد نکنه

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :