• کد مترجم 772 
     
     کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  772 ترجمه زمینه پزشکی را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 772 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

 

ترجمه از انگلیسی به فارسی:

زمینه: پزشکی

موضوع نمونه ترجمه: متن تخصصی ایمنی شناسی و میکروبیولوزی و بیماری های دامپزشکی

متن اصلی به  انگلیسی :

The human – animal bond

Distress and social isolation have accompanying psychological changes that can reduce a person’s health. Depression and anxiety, for example, can lead to increased activity of the sympatho -adrenal -medulla  system  and  hypothalamic – pituitary – adrenal axis, resulting in increased catecholamine  release, corticosteroid release, and decreased myocardial perfusion. This can result in numerous systemic effects, such as immune dysfunction and cardiovascular instability. Activities  and  relationships that improve psychosocial status and reduce distress and stress responses may thus result in improved human health.

متن ترجمه شده به فارسی:

رابطه انسان با حیوان

ناراحتی و انزوای اجتماعی همراه با تغییرات روحی و روانی می باشد که می تواند سلامت فرد را کاهش دهد. بعنوان مثال افسردگی و اضطراب می تواند منجر به افزایش فعالیت سیستم سمپاتو – آدرنال – مدولا و محور هیپوتالاموس - هیپوفیز – آدرنال شود که سبب افزایش انتشار کاتکول آمین، انتشار کورتیکواستروئید، و کاهش خون رسانی عضله قلب می شود. این امر می تواند سبب اثرات سیستمیک متعددی از قبیل اختلال در عملکرد سیستم ایمنی و بی ثباتی قلبی عروقی شود.18 بنابراین فعالیت ها و روابطی که وضعیت روحی روانی را بهبود می بخشند و واکنش های پریشانی و استرس را کاهش می دهند می توانند منجر به بهبود سلامت انسان شوند.