• کد مترجم 528
     
     کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  528 ترجمه زمینه مدیریت و حسابداری  را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 528 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

 سخن مترجم:

در حوزه ی مالی و حسابداری، آنچه که در روند ترجمه بسیار حائز اهمیت می باشد توجه به اصطلاحات و واژگان کلیدی این رشته است. بنده با توجه به حوزه ی تخصصی خود، و سابقه ی ترجمه ی متون  در حوزه ی مدیریت و زیر شاخه های آن، تمامی تلاش خود را جهت حفظ وفاداری به متن و ارائه ترجمه قابل فهم و روان به عمل آورده و آرزوی گسترش هرچه بهتر دانش در این حوزه را دارا می باشم.

ترجمه از انگلیسی به فارسی:

زمینه: مدیریت و حسابداری

موضوع نمونه ترجمه: رفتار سازمانی

متن اصلی به  انگلیسی :

Organizations have sought knowledge management as an increasing number of theorists and practitioners have insisted that organizational knowledge is a major source of competitiveadvantage (De Long & Fahey, 2000). Knowledge sharing has also received much attention for the past two decades based on the assumption that the knowledge possessed by individuals can hardly be converted into organizational knowledge before it is shared with others.Knowledge sharing is perceived as an indicator of an organization’s accumulation of social capital because knowledge possessed by one member of an organization can be shared easily and efficiently if there is sufficient social capital (Collins & Hitt, 2006).

 متن ترجمه شده به فارسی:

سازمان ها با دنبال کردن مدیریت دانش[1] در قالب تئوری ها و تجربیات متعدد همواره بر این عقیده اند که دانش سازمانی[2] به عنوان یکی از منابع مزیت رقابتی[3] می باشد (دو لانگ[4] و فاهی[5]، 2000). تسهیم دانش[6] در طول دو دهه ی گذشته با توجه به این فرض که دانش افراد قبل از تسهیم به سختی قابل تبدیل به دانش سازمانی است، از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. از آنجایی که وجود سرمایه های اجتماعی[7] کافی در هر سازمان منجر به تسهیم آسان و موثر دانش می گردد، میزان تسهیم دانش به عنوان یکی از شاخص های تعیین ذخیره ی سرمایه های اجتماعی سازمان به شمار می آید (کالیینز[8] و هیت[9]، 2006).



[1] Knowledge Management

[2] Organizational Knowledge

[3] Competitive Advantage

[4] De Long

[5] Fahey

[6] Knowledge Sharing

[7] Social Capital

[8] Collins

[9] Hitt