کد مترجم 106

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  106 ترجمه زمینه  تخصصی محیط زیست را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 106 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها  

سخن مترجم:

با توجه به ضرورت شناخت و حفظ محیط زیست در کشور و با توجه به مشکلاتی که اخیراً درخصوص آلودگی هوا و آب گریبانگیر هم وطنانمان شده است، آشنایی و معرفی روش های جدید جهت حل این معضلات از اهمیت بالایی برخوردار گردیده است. رشته محیط زیست در کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان همگام با رشد اقتصاد و صنعت مورد توجه واقع شده است،‌ زیرا از آنجاییکه هر گونه توسعه ای با آلودگی محیط همراه می باشد، ضرورت تعدیل این مشکل جهانی بیش از پیش خودنمایی می کند. بنابراین لازم است از تجربیات و نگارش های علمی جهان درخصوص کاهش آلودگی محیط زیست، گرمایش جهانی، حفظ منابع طبیعی، توجه به تنوع زیستی و ... در کشور در حال توسعه امان استفاده بهینه نماییم، و این امر بدون برگرداندن و ترجمه امین و صحیح متون بیگانه محقق نخواهد شد. پس با توجه به ضرورت موضوع، مترجم باید کاملا به لغات تخصصی این رشته واقف بوده و از تخصص بالایی برخوردار باشد. انتخاب معنی مناسب و بجای کلمات مستلزم تیزهوشی، تجربه، مهارت و آشنایی کامل مترجم با این رشته می باشد.

ترجمه از انگلیسی به فارسی:

زمینه: محیط زیست

موضوع نمونه ترجمه:تصفیه شیرابه با استفاده از ازون و فنتون

متن اصلی به  انگلیسی:

A sanitary landfill is recognized as the most economical and

environmentally acceptable method for disposing municipal and

industrial solid wastes. However, sanitary

landfills also have the tendency to pollute the immediate environment

if leachate is not properly treated. Landfill leachate is the liquid

that seeps through solid waste in a landfill, thus gaining

extracted, dissolved, or suspended materials in the process. Leachate contains large amounts of organic

compounds, ammonia, heavy metals, a complex variety of materials,

and other hazardous chemicals. Leachate is recognized as a potential

source of ground and surface water contamination. One of the primary problems in landfill management is the

establishment of efficient treatments for large quantities of leachate.

Ozone has recently received considerable attention in landfill

leachate treatment because of oxidation potential.

متن ترجمه شده به فارسی:

دفن بهداشتی زباله اقتصادی ترین و محیط زیستی ترین روش قابل قبول برای دفع مواد زائد جامد شهری و صنعتی بحساب می­آید. با این وجود، محل­های دفن زباله نیز درصورتیکه شیرابه بطور مناسبی تصفیه نگردد، محیط اطراف خود را آلوده می­سازند. شیرابه محل دفن مایعی است که از پسماندهای جامد در محل دفن تراوش می­کند، بنابراین مواد استخراجی معلق یا محلولی طی این فرآیند بوجود می­آیند. شیرابه حاوی مقادیر زیادی ترکیبات آلی، آمونیاک، فلزات سنگین، انواع مختلفی از مواد، و سایر مواد شیمیایی خطرناک می­باشد. شیرابه به عنوان منبع بالقوه آلودگی آب­های سطحی و زیرزمینی شناخته شده است. یکی از مشکلات اصلی در مدیریت شیرابه تعیین روش­های مؤثر تصفیه برای مقادیر زیاد شیرابه می­باشد. ازون بعلت پتانسیل اکسید کنندگی، اخیراً توجه چشمگیری را در تصفیه شیرابه محل دفن به خود معطوف نموده است.