• کد مترجم 42

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  42 ترجمه زمینه  تخصصی  فیزیولوژی گیاهی را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 42 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها  

سخن مترجم :

بی شک یکی از زمینه هایی که نیاز به ترجمه تخصصی دارد زمینه های زیست شناسی با گرایشات گوناگون از جمله فیزیولوژی گیاهی است. به دلیل وجود اصلاحات متعدد انگلیسی در این گونه متون آشنایی با لغاتی که از تلفظ انگلیسی آن ها برای ترجمه استفاده می شود امری است حیاتی، زیرا ترجمه این لغات تخصصی می تواند به غیر قابل فهم شدن متن بیانجامد. اینجانب به دلیل آشنایی با لغات و اصطلاحات متون گیاه شناسی از این امر جلوگیری نموده و سعی بر این است تا به روز ترین لغات در ترجمه استفاده شود تا خواننده به راحتی متن را درک نماید.

 

ترجمه از انگلیسی به فارسی:

زمینه: فیزیولوژی گیاهی

موضوع نمونه ترجمه: شناسایی گامتوفیت ها

متن اصلی به  انگلیسی:

  • The gametophytes appear as circular cushions (figs. I-5, 7, IO, and text fig. i) varying in diameter from i mm. to i cm. They are a dull green with a slight brownish tint, making them incon-spicuous as they grow on the wet soil. In many cases the writer looked at a given spot several seconds before her eye differentiated the form of the gametophytes, even where there were some of the larger ones. This may account in part for their not having been found more frequently. Each gametophyte consists of a flat circular disk (shown entire in fig. 6, which is a ventral view, and in section in figs. 8 and 9) of large-celled compact tissue 1-10 mm. in diameter and bearing many upright green branches on its upper surface.

 متن ترجمه شده به فارسی:

گامتوفیت ها به صورت بالشتک های دایره ای ظاهر می گردند (شکل های 5-1، 7، 10، و شکل نوشتاری 1) که اندازه شان از یک میلی متر تا 1 سانتی متر متغییر است. رنگ آن ها سبز تیره و ته رنگی از قهوه ای می باشد که باعث شده در خاکی که محیط رشدشان است و در آن ها یافت می شوند، نامرئی باشند. در بسیاری از موارد نویسنده به محل هایی برخورد کرده است که تازه بعد از توجه بیشتر متوجه شده که نقطه یا گره هایی که دیده است گامتوفیت هستند، حتی این مورد برای گامتوفیت های بزرگتر نیز رخ داده و تشخیص شان مشکل بوده است. شاید شباهت رنگشان با محیطی که در آن رشد می کنند یکی از دلایل کمتر دیده شدندشان توسط افراد باشد. هر گامتوفیت شامل یک صفحه گرد مسطح است (به طور کامل در شکل 6 نشان داده شده که یک بعد عمودی است و در شکل های 8 و 9 نیز نشان داده شده) از بافت فشرده سلولی بزرگ که بین 10-1 میلی متر اندازه دارد و بسیاری از شاخه های سبز بالایی خود را تحمل می کند.