پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه متن عمومی/سلامت / کد نمونه ترجمه A569

کاربر گرامی:  

شما می توانید از کد مترجم  3123 ترجمه زمینه عمومی  را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 3123  را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 


ترجمه: فارسی به انگلیسی 

زمینه: عمومی

موضوع نمونه ترجمه: سلامت ‏

 سخن مترجم:

ترجمه و انتقال مفاهیم در زمینۀ متون پزشکی و سلامت از اهمیت دوچندانی برخوردار است چرا که گاهی اوقات انتقال نادرست اطلاعات پزشکی می تواند مسالۀ مرگ و حیات باشد. همانطور که ناگفته پیدا است انجام این امر زمانی که زبان مقصد زبان بومی مترجم نیست نیاز به دقت و تسلط بسیار بیشتری دارد تا مترجم بتواند مفاهیم تخصصی فارسی را در قالب صحیح انگلیسی به مخاطب غیرفارسی زبان به گونه ای ارائه نماید که در عین وفاداری به متن و انتقال مفاهیم حیاتی از فصاحت و زیبایی کلام نیز بی بهره نباشد. پاراگراف فوق از بخش بیان مساله و اهمیت وموضوع انتخاب شده است که در چنین متونی بطور معمول به ترتیب the problematique و significance of study  ترجمه می شوند.

متن اصلی به  فارسی:

 امروزه شاخص توسعه انسانی، ‏جایگزین مناسبی برای تولید ‏ناخالص ملی سرانه در نشان ‏دادن سطح رفاه و توسعه هر ‏منطقه به شمار می‌رود و روز ‏به روز کاربرد آن برای ‏نظارت و میزان پیشرفت ملل ‏بیشتر می‌گردد و کشورها از ‏گزارش‌های سالیانه سازمان ‏ملل متحد، که شاخص توسعه ‏انسانی را برای تمام کشورها ‏محاسبه می‌کند و همچنین از ‏گزارش‌های ملی توسعه انسانی ‏به‌منظور ارائه راه‌کارها ‏برای تصمیم‌گیرندگان دولتی و ‏سیاست‌مداران برای بهبود وضع ‏توسعه انسانی کشور و از بین ‏بردن نابرابری‌ها استفاده ‏می‌کنند. این در حالی است که شاخصهای ‏مورد استفاده سازمان ملل، ‏.عملاً ابعاد مختلف توسعه ‏انسانی را در برنمی‌گیرد و ‏انتقادات بسیاری به آن شده ‏است. بسیاری از کارشناسان ‏به نحوه محاسبه ‏HDI‏ انتقاد ‏کرده‌اند.‏

 

متن ترجمه شده به  انگلیسی:

n today’s world, human development index (HDI), is a proper alternative for Gross National Product (GNP) per capita for indicating the level of each area’s welfare and development, and its application is increasingly getting amplified in order to supervise the level of nations’ development. Countries use UN annual reports, which estimates human development index for all countries, as well as human development national reports to provide strategies for decision makers and politicians in governments for the betterment of development status in countries and eradication of inequities.‎ Nevertheless, the indices applied by the UN, practically fail to include various dimensions of human development and have abundantly been criticized.

نمونه ترجمه متن عمومی

*****************

شما میتوانید نظر خود را در مورد این نمونه ترجمه در زیر همین صفحه اعلام نمایید.

 مطمناً نظر شما در جهت بهبود کیفیت خدمات ترجمه خود به کار خواهیم برد.


نویسنده: شکیلا رحمانی تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴:۳۲ شنبه ۱۳۹۴/۰۵/۲۴ تعداد بازدید: 918

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه عمومی نمونه ترجمه متن عمومی ترجمه متن عمومی رایگان نمونه ترجمه رایگان متن عمومی

Link: /news/نمونه-ترجمه-متن-عمومی/سلامت-/-کد-نمونه-ترجمه-A5690.html

دیدگاه کاربران

کاربر :

با سلام من چطور باید به صورت آنلاین درخواست نمونه ترجمه دهم ؟ چنتا نمونه ترجمه برای هر سفارش قابل دریافت است ؟

ساجد :

وقتی مترجم های عمومی اینقدر خوب ترجمه میکنن چرا متن های فارسی که میگذاریم تو سطح ویژه فاکتور میکنین با این هزینه های چندبرابر عمومی؟

میثم وثوق :

چقدر خوبه ...

سیما سرفراز :

میتونست بهتر از این هم باشه، اما در کل خوبه ...

رضا احسانی :

ترجمه خوب و روانی بود. بالاتر از سطح عمومی

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.