جمعه ۳۱ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه متن شیمی/شیمی/کد نمونه ترجمه A661

 

 

کاربر گرامی:

شما می توانید از کد مترجم 10329 ترجمه زمینه شیمی را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 10329 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

 

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 


ترجمه: انگلیسی به فارسی

زمینه: شیمی

موضوع نمونه ترجمه: شیمی

 

متن اصلی به  انگلیسی: 

The TGA analysis shows that the reactive substituents (such as Si-H and Si-CH=CH2) could improve the crosslinking index of cured PSAs, and endow cured PSA-H and PSAV with better thermal stability than PSA-M. TG-GC-MS is used to investigate the degradation process of cured PSAs, which further give degradation behaviors of the structure of cured PSAs. When the temperature up to 400 ℃, the Si-CH3 and some aliphatic structure begin to degrade and form CH4, and with the temperature increasing to 500 ℃, the unsaturated and aliphatic structures decompose into C2H4 and C2H6, and after 600 ℃, the aromatic rings and fused rings in cured PSAs are dehydrogenated and release H2. Besides, the content of the degradation products and their forming temperature also are related with the substituents.

 

متن ترجمه شده به  فارسی :

آنالیز TGA نشان می دهد که جانشین های واکنش پذیر (نظیر Si-H و Si-CH=CH2) می توانند شاخص کراس لینک PSA های پخت شده را بهبود دهند و در مقایسه با PSA-M، پایداری حرارتی بهتری در اختیار PSA-H و PSAV قرار دهند. از TG-GC-MS برای بررسی فرایند تخریب PSA های پخت شده استفاده می شود، که این امر رفتارهای تخریبی ساختار PSA های پخت شده را بیشتر نشان می دهد. هنگامی که دما به C° 400 می رسد، Si-CH3 و برخی از ساختارهای آلفاتیک شروع به تخریب می کنند و CH4 تشکیل می دهند و با افزایش دما به C° 500، ساختارهای غیر اشباع و آلفاتیک به C2H4 و C2H6 تجزیه می شوند. بعد از C° 600، حلقه های اروماتیک و حلقه های ذوب شده‌ی موجود در PSA های پخت شده دهیدروژنه می شوند و H2 آزاد می کنند. علاوه بر این، محتوای محصولات تخریب و دمای شکل گیری آنها نیز با جانشین ها در ارتباط هستند.

نمونه ترجمه متن شیمی

*****************

شما میتوانید نظر خود را در مورد این نمونه ترجمه در زیر همین صفحه اعلام نمایید.

 مطمناً نظر شما در جهت بهبود کیفیت خدمات ترجمه خود به کار خواهیم برد.


نویسنده: دنیا ذاکری تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶:۱۱ سه شنبه ۱۳۹۶/۰۳/۰۲ تعداد بازدید: 1037

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه متن شیمی نمونه ترجمه شیمی نمونه ترجمه رایگان شیمی ترجمه رایگان شیمی

Link: /news/نمونه-ترجمه-متن-شیمی/شیمی/کد-نمونه-ترجمه-A6613.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.