شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه متن روانشانسی/روانشانسی/ کد نمونه ترجمه A516

کاربر گرامی:  

شما می توانید از کد مترجم  2988  ترجمه زمینه روانشانسی را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 2988  را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 


ترجمه: انگلیسی به فارسی

زمینه: روانشانسی

موضوع نمونه ترجمه: روانشانسی

 سخن مترجم:

از آنجا که رشته روانشناسی بسیار وابسته به زبان انگلیسی می باشد، ارائه ترجمه عالی و تخصصی می تواند به پیشرفت این علم کمک شایانی نماید و اینجانب که با سابقه چندین سال تجربه ترجمه متون فارسی به انگلیسی در زمینه زیست شناسی بر اکثر اصطلاحات تخصصی این رشته تسلط دارم، به شما این اطمینان را می دهم که ترجمه در این زمینه نیاز به تخصص دارد و مترجم بایست با اصطلاحات تخصصی اشنایی کامل داشته باشد. در نتیجه اگر مترجمی از اصطلاحات رشته روانشناسی آگاهی کامل نداشته باشد مطمئنا در ترجمه متون تخصصی زیست شناسی دچار مشکل خواهد شد. با سپاس فراوان.

 

متن اصلی به  انگلیسی :

 Happiness is one of the most essential human needs and desires that everyone is trying to achieve it. Working conditions and its related issues is one of the factors causing stress to people that have negative effects on a person's life,  thus the ways of coping with stress play an important role in reducing stress and increasing happiness. Among the factors that could affect the happiness and ways of coping with stress is psychological hardiness, because it acts as a shield against difficulties. This study aimed to investigate the relationship between psychological hardiness and the ways of coping with stress and happiness in nurses. This study is correlation and the sampling method is stratified random. According to the statistical population of 616 people and using Cochran formula, the sample size was estimated 152 subjects.


متن ترجمه شده به  فارسی :

شادکامی از ضروری ترین نیازها و خواسته های بشر بوده که همه در تلاش برای رسیدن به آن می باشند. شرایط کار و مسائل مربوط به آن  یکی از عواملی است استرس زا برای افراد بوده که تأثیرات منفی بر زندگی فرد دارد، بنابراین روش های مقابله با استرس نقش مهمی در کاهش استرس ها و در نتیجه افزایش شادکامی به همراه دارد. از جمله عواملی که می تواند بر شادکامی و روش های مقابله با استرس تأثیر گذار باشد، سرسختی روانشناختی است، زیرا به عنوان یک سپر محافظ در برابر مشکلات عمل می نماید. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سرسختی روانشناختی با روش های مقابله با استرس و شادکامی در پرستاران می باشد. این پژوهش از نوع همبستگی بوده و روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی می باشد. با توجه به جامعه آماری 616 نفر و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه برابر با 152 نفر برآورد گردید.

*****************

شما میتوانید نظر خود را در مورد این نمونه ترجمه در زیر همین صفحه اعلام نمایید.

 مطمناً نظر شما در جهت بهبود کیفیت خدمات ترجمه خود به کار خواهیم برد.


نویسنده: تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱:۴۶ یکشنبه ۹۳/۱۱/۱۹ تعداد بازدید: 988

کلمات کلیدی:

Link: /news/نمونه-ترجمه-متن-روانشانسی/روانشانسی/-کد-نمونه-ترجمه-A5165.html

دیدگاه کاربران

سارا گودرزی :

عالی بود.

مرضیه کیانی :

(یکی از عواملی است استرس زا برای افراد بوده)، گاهاً ترجمه های انجام شده به زبان فارسی در زبان مقصد با مشکلاتی روبرو هستند.(یکی از عوامل استرس زا برای افراد به شمار می آید )

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.