پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه متن باستان شناسی/ باستان شناسی بین‌النهرین/ A358

کد مترجم  1375

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم 1375 برای ترجمه زمینه باستان شناسی استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 1375 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها

درخواست نمونه ترجمه رایگان

 

ترجمه از انگلیسی به فارسی

زمینه: باستان شناسی

موضوع نمونه ترجمه: باستان شناسی بین‌النهرین

 متن اصلی به انگلیسی:

The most interesting contribution of this operation, however, is another Uruk culture house in the overlying layer II, showing a standard central-hall layout. The builders of the house used large rectangular bricks and roofed their construction with timber baulks, reed matting and coatings of clay. The central hall received a whitewash and its shorter north wall was articulated by a pair of symmetrical niches starting at a height of 50 cm above the floor. Most of the unusually numerous finds were concentrated in the central hall and in the two rooms flanking it on the north side. The north-west room offered most instructive insights into the daily chores of the inhabitants.

متن ترجمه شده به فارسی :

با این وجود، جالب‌ترین بخش این کار، خانه‌ی دیگرمربوط به فرهنگ اوروک است که بر روی لایه‌ی 2 قرار گرفته است و طرح یک تالار مرکزی استاندارد را نشان می‌دهد. سازندگان این خانه از آجرهای مستطیلی بزرگی استفاده کردند و ساختمان‌ را با الوارهای ضخیم، حصیرهای نی، و پوشش‌هایی از خاک رس مسقف نمودند. این تالار مرکزی سفیدکاری شده بود و دیوار کوتاه‌تر شمالی آن توسط یک جفت طاقچه‌ی متقارن که ازارتفاع 50 سانتی‌متری کف زمین شروع می‌شد مزین شده بود. بسیاری از مکشوفات، که به طور نامعمولی زیاد بودند، در تالار مرکزی و دو اتاقی که در سمت شمالی آن قرار داشتند متمرکز بودند. اتاق واقع در شمال غربی تالار، سازنده‌ترین اطلاعات را درمورد امور روزمره‌ی ساکنین ارائه می‌داد.

نمونه ترجمه متن باستان شناسی

 


نویسنده: مهتا نوری تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷:۵۵ سه شنبه ۱۳۹۳/۰۱/۰۵ تعداد بازدید: 850

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه متن باستان شناسی ترجمه متن باستان شناسی نمونه متن باستان شناسی ترجمه باستان شناسی

Link: /news/نمونه-ترجمه-متن-باستان-شناسی/-باستان-شناسی-بین‌النهرین/-A3587.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.