جمعه ۱۰ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه تخصصی عمران/عمران/کد نمونه ترجمهA227

کد مترجم 1936

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  1936 برای ترجمه زمینه عمران را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 1936 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

 

ثبت سفارش ترجمه

 

نمونه ترجمه ها

 

سخن مترجم:

با توجه به اینکه در علم عمران و ساخت و سازهای روبه گسترش هر روزه مقالات زیادی منتشر می شود و نظریات متنوعی ارائه میگردد و همچنین نیازهای مردم و شرکت ها در صنعت سازه برای سازه های مختلف و خاص تغییر میکند و روز به روز سازه های جدیدی با همراه داشتن ایده ای جدید در این علم ساخته می شوند لذا در اختیار داشتن مقالات معتبر و مهم در این زمینه که در کنفرانس های معتبر معرفی و همچنین در مجلات معتبر منتشر می شوند بسیار کارآمد است و برا افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند کاربردی است وترجمه این مطالب می تواند در این روند راهگشا و کمک کننده به دانشجویان و فعالان این علم باشد، ینده حقیر نیز با تجربه و علمی که در این زمینه دارم افتخار دارم که بتوانم نقشی هر چند کوچک اما مفید در این روند داشته باشم ، ان شاء الله...

 

ترجمه از انگلیسی به فارسی

زمینه: عمران

موضوع نمونه ترجمه: عمران

 

متن اصلی به انگلیسی:

The design of a SC-CBF according to the DDBD procedure was presented. The basic concept of the DDBD procedure was introduced followed by how existing methods of DDBD for conventional CBFs may be modified for the design of SC-CBFs. A set of performance goals were defined for two different seismic hazard levels and an example 3-storey SC-CBF was designed using DDBD to meet those performance goals. These goals included interstorey drifts, residual drifts and the behaviour of the beams columns and PT elements. NLTH analyses were performed using two sets of ground motions representative of the hazard levels defined. The results of the NLTH analyses were then evaluated and compared to the performance goals specified at the start of the design process.

 

متن ترجمه شده به  فارسی:

طراحی یک SC-CBF با توجه به روش DDBD ارائه شد. در ادامه مفهوم اساسی روش DDBD  به وسیله ی روش های موجود DDBD  برای CBF های معمولی معرفی شد که ممکن است برای طراحی SC-CBF ها  پیدا کند. مجموعه ای از اهداف کاربردی برای دو  سطوح مختلف خطر زمین لرزه مشخص شد و یک مثال  SC-CBF ب سه طبقه با استفاده از روش DDBD برای دست یابی به آن اهداف کاربردی طراحی شد. این اهداف شامل انحرافات میان طبقه ای ، انحرافات پسماند و رفتار تیرها ،ستون ها و المان های PT  شد. تجزیه و تحلیل های  NLTH با استفاده از دو مجموعه از حرکات زمین  نمایانگر سطوح خطر تعریف شده  انجام شد. سپس نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل های  NLTH  محاسبه  و  با اهداف کاربردی مشخص شده در آغاز فرایند طراحی مقایسه شد.

نمونه ترجمه تخصصی عمران

 


نویسنده: سارا اخلاقی تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰:۵۶ شنبه ۱۳۹۲/۱۲/۱۷ تعداد بازدید: 971

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه تخصصی عمران ترجمه تخصصی عمران نمونه ترجمه عمران نمونه ترجمه رشته عمران نمونه ترجمه تخصصی

Link: /news/نمونه-ترجمه-تخصصی-عمران/عمران/کد-نمونه-ترجمهA2270.html

دیدگاه کاربران

ناصر کریمی :

با سلام و عرض خسته نباشید. در ترجمه چنین متن هایی که فعل انگلیسی به صورت مجهول استفاده می شود، مترجم نباید در فارسی هم به همان صورت ترجمه نماید و می تواند به صورت مضارع استمراری بیان نماید.

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.