جمعه ۳۱ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

منابع کنکور کارشناسی ارشـد شیلات

منابع کنکور کارشناسی ارشـد شیلات

 


زبان انگلیسی تخصصی :

این بخش از آزمون کارشناسی ارشد معمولا منبع مشخصی ندارد و در سالهای گذشته حتی کمتر در مورد شیلات و واژگان اختصاصی آن بود اما از سال ۱۳۸۴ به بعد جنبه شیلاتی آن شدت گرفته است . معمولا جزوه کسانی که در دانشگاه آزاد تهران درس زبان تخصصی را تدریس می کنند طراح زبان هستند . گاهی شایعه می شود که دکتر فاطمی طراح است ولی استفاده از واژه های لاتین و جستجوی معنای آنها معمولا از سوالات مورد علاقه آقای دکتر حسین عمادی است .

اکولوژی دریا :

سوالات این درس به طور کامل از جزوه درسی اکولوژی دریای دکتر نگارستان طرح می شود . معمولا هرساله در این بخش از آزمون ، سوالی در مورد جزر و مد در روزهای متوالی و فاصله آنها و همچنین مفهوم پراکنش لکه ای ( Patchy ) مطرح می گردد . به ویژه بررسی سوالات سالهای پیاپی نشان می دهد که انواع سواحل ، ناحیه بندی ها ، ویژگی هر ناحیه و موجودات و گیاهان شاخص هر ساحل و خصوصیات آن موجودات چه از نظر تغذیه و چه از نظر مورفولوژی مورد توجه طراح بوده و بخش قابل توجه سوالات را تشکیل می دهند .

با تهیه و مطالعه این جزوه بخش بسیار زیادی از سوالات اکولوژی دریا قابل پاسخگویی است و اگر جزوه بدست آمده مربوط به سال جاری باشد ، احتمال پیروزی در این بخش ۱۰۰ % است . همچنین به علت محدود بودن و تکراری بودن بیشتر سوالها ، بالاترین درصد امتحانی داوطلبان کنکور شیلات به اکولوژی دریا اختصاص دارد و به بیان دیگر همه شرکت کنندگان با درصد بالایی این درس را پشت سر می گذارند .


بیماریها و انگلهای آبزیان :

منبع اصلی طرح سوال برای این درس جزوه درسی استاد دکتر بابامخیر است . هر چند که همان مطالب عینا در کتاب ” بیماریهای ماهیان پرورشی ” نوشته دکتر بابا مخیر و انتشارات دانشگاه تهران وجود دارد اما حجم زیاد کتاب معمولا باعث تردید دانشجویان در استفاده از آن می گردد . راه حل این مشکل نیز آسان است . با نگاهی به سوالات هر ساله این درس ، می توان به ترتیبی منطقی بین تکرار برخی بیماریهای شاخص دست یافت . مثلا در بیشتر سالها انگل مرجانی شکل ، VHS ، IPN ، IHN ، بیماری چرخش ، بیماری زین اسبی ، لرنه آ ، لیگولا ، ایکتیوفتریوس ، بیماری باکتریایی کلیه و آبشش ، بیماریهای ناشی از استرسهای محیطی و غذایی ، شیوه های عمومی مطالعه ماهی بیمار و محیطهای کشت مطرح شده در اول کتاب و . . . تکرار شده اند .

ماهی شناسی :

یکی از دشوارترین بخشهای آزمون کارشناسی ارشد است زیرا حجم وسیعی از مطالب را در خود جای داده است . زمانی سوالهای بخش عمومی ماهی شناسی از جزوه دکتر اردلان طرح می شد و سوالات بخش سیستماتیک آن از جزوه دکتر وثوقی اما با چاپ شدن کتاب ماهی شناسی ترجمه دکتر ستاری ، سوالها از این کتاب طرح می شود . کتاب ماهیان جنوب ایران نوشته صادقی نیز مشکل سوالات سیستماتیک را مرتفع نموده است . همچنین از کتاب ماهیان آب شیرین نیز معمولا در مورد نامهای علمی و برخی ویژگیهای این ماهیان سوالهایی طرح می شد که به مرور زمان تعداد آنها کم شده است . معمولا بخشهای گردش خون و رگها ، استخوان ها ، اعصاب ، دندانها ، پوست و فلس و ساختارهای گوارشی ویژه ؛ هر ساله سوالاتی را به خود اختصاص می دهند . همچنین کلمات انگلیسی نیز در شکل سوالهایی مانند اینکه : وظیفه عضو ( … ) چیست ؟ ، یا ( … ) در کدام قسمت بدن ماهی دیده می شود ؟ و از این قبیل ، مطرح می شوند .

لیمنولوژی :

در زمانی که کتابهای لیمنولوژی وجود نداشتند یعنی قبل از سال ۱۳۸۱ تمامی سوالهای کارشناسی ارشد این درس از جزوه لیمنولوژی ۱ و ۲ دکتر احمدی طرح می شد . اما پس از این تاریخ ساختار سوالها دگرگون گردید و به درستی مشخص نشد که چه کسی طراح سوال است . در هر صورت معمولا افرادی که در دانشگاه آزاد واحد تهران _ شمال ( دربند ) تدریس می کنند طراح سوال هستند و می توان با مقایسه سوالها با جزوه هر استاد پی به طراح واقعی درس لیمنولوژی برد . از این گذشته هنوز هم مطالعه جزوه دکتر احمدی خالی از لطف نیست .

تکثیر و پرورش ماهی :

معمولا سوالهای این درس به طور کامل از جزوه درسی استاد دکتر عمادی طرح می شود که البته برخی کتابهای ایشان نیز مانند تکثیر و پرورش ماهی قزل آلا و آزاد نوشته لیت ریس و ترجمه حسین عمادی از منابع طرح سوال می باشند . برای موفقیت در این بخش سوالات باید تمام جزوه های ایشان از تکثیر و پرورش ماهی گرفته تا تکثیر و پرورش آبزیان و اصول تغذیه به دقت مطالعه شوند .

ترجمه مقاله


نویسنده: تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳:۴۴ پنجشنبه ۹۱/۱۰/۰۷ تعداد بازدید: 899

کلمات کلیدی:

Link: /news/منابع-کنکور-کارشناسی-ارشـد-شیلات8.html

دیدگاه کاربران

Hawk :

That <a href=\"http://jfhdimqlj.com\">inghsit\'s</a> just what I\'ve been looking for. Thanks!

Anisah :

Me and this article, sitting in a tree, L---I-R-N-AEN-G! http://wmbxzgy.com [url=http://rmxmxbcwe.com]rmxmxbcwe[/url] [link=http://ottadowapod.com]ottadowapod[/link]

Fernando :

This article <a href=\"http://txlgaq.com\">acehived</a> exactly what I wanted it to achieve.

Lercemi :

You\'ve captured this peytlcfer. Thanks for taking the time!

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.