پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

منابع کاشناسی ارشد برق الکترونیک

دفترچه ی شماره ۱: از یک درس زبان تشکیل شده است که دارای ۳۰ عدد سوال است ، و مدت زمان ۳۰ دقیقه مختص این دفترچه می باشد .

ضریب درس زبان ۱ می باشد ، ولی تعداد سوالات زبان از مابقی دروس بیشتر است . ۱۵  سوال اول زبان ، از زبان عمومی و ۱۵ سوال بعد از زبان تخصصی می باشد .

منبع :برای درس زبان،منبع معنی خاصی ندارد .چون همه چیز بستگی به پایه و مقدار فرا آموخته های پیشین فرد دارد . ولی برای خالی نبودن عریضه ، از بر داشتن تعداد هر چه بیشتر لغات کمک شایانی در این درس می کند.

دفترچه شماره ۲: دارای دو درس ریاضی و مدار و مدت زمان ۹۰ دقیقه مختص این دفترچه می باشد .

درس ریاضیات دارای ضریب ۴ و شامل :

۱ – معادلات دیفرانسیل (۳ الی ۴ سوال) منبع : در صورتی که زمان کافی برای خواندن تمامیه دروس در برنامه ریزی خود دارا می باشید، بهترین منبع ، کتاب آقای مسعود آقاسی (دوجلد ) پیشنهاد می شود . چون این کتاب ۲ صفحه درس داره  ۱۰۰ صفحه مثال .

اما از اون جایی که میدونم ۳تا سوال ارزش خوندن ۲ جلد کتاب رونداره ، کتاب آقای بهمن مهری رو معرفی می کنم ، که خوندنش کمتر به زمان احتیاج داره .

۲ – ریاضیات مهندسی (۸ یا ۹ سوال) منبع : شاید بهترین کتابی که من دیدم تا حالا برای این کتاب ، کتاب آقای فرزین حاجی جمشیدی ، انتشارات پوران پژوهش باشه .

البته همین نویسنده کتاب ریاضی مهندسی خود را با انتشارات جهش نیز قرار داد کرده است ، اما چیز خوبی نیست . کامل ترین نسخه ی کتاب ایشان نزد انتشارات پوران پژوهش موجود می باشد .منبع دوم : کتاب ریاضی مهندسی انتشارات آشینا .

فرق اولی و دومی ؟ کتاب اول(فرزین حاجی جمشیدی) مفید مختصر و کامل می باشد .ولی کتاب آشینا زمان بر تر است. در کل مفاهیم فرق زیادی ندارند.انتخاب با شما…

۳ – آمار و احتمالات مهندسی (۳سوال)منبع : من از کتاب آمار و احتمال انتشارات پارسه استفاده کردم . در کل آمار و احتمال درسی است که کمتر کسی برای آن وقت می گذارد . پروسه طولانی خواندن ، سوالات گیج کننده ، و تعداد کم سوال دلیل این امر است .

درس مدارات الکتریکی این درس ضریب ۴ دارد . شامل درس مدارهای الکتریکی ۱ و مدارهای الکتریکی ۲ می باشد .

منبع : در صورتی که زمان زیاد برای خواندن این درس اختصاص دهید ، بسیار موثر است ، درسی کاملا مفهومی و نکته ای است .

اگر زمان داشته باشید ، کتاب مدارهای الکتریکی آقای جبه دار مارالانی (هر ۲ جلد) البته برخی از فصول این کتاب ها در امتحان نمی آید ، ولی هر چه مفهومی تر بخوانید ، بهتر است . اما اگر فرصت کافی در اختیار ندارید ، کتاب مدارهای الکتریکی ۱و۲ انتشارات جهش ،نویسنده : محمد رضا متدین ، کتاب خوبی برای این درس است (البته توجه داشته باشید که ویرایش چهارم و چهارم به بعد را تهیه کنید)

دفترچه شماره ۳ :این دفترچه در روز دوم(احتمالا صبح جمعه) ارائه می شود و دارای دو درس سیستم های کنترل خطی ، و تجزیه و تحلیل سیستم ها و سیگنالها به مدت زمان ۹۰ دقیقه می باشد .

درس سیستم های کنترل خطی : این درس دارای ضریب ۳ و تعداد سوال ۱۵ عدد می باشد .

منبع : برای درس کنترل خطی ، چند کتاب معرفی می کنم ، دلیل چند تایی بودن رو هم میگم . اولین کتابی که معرفی می کنم ، کتاب آقای دکتر آریاز برادرانی (انتشارات آزاده) می باشد ، و دومین کتاب ، کتاب محمدرضا متدین ، انتشارات جهش می باشد.

حالا برای چی دو تا کتاب ؟ کتاب آریاز برادرانی  فصل های اول کاملا مفهوم و عالی ای ارائه کرده است ، اما در مباحث دیاگرام بودی و نائیکوییست و حاشیه فاز و بهره بیان ضعیفی دارد . اما کتاب جهش روش های تستی محشری برای فصول فوق الذکر ارائه کرده است . اما فصل مکان هندسی ریشه های جهش بسیار ضعیف تر از آریاز است . تصمیم با شما (پیشنهاد می کنم هر دو کتاب رو تهیه کنید)

درس تجزیه و تحلیل سیستم ها و سیگنالها : این درس دارای ضریب ۴ و تعداد ۱۵ سوال هر ساله می باشد .

منبع : برای این درس مفهومی ، دروسی همچون ریاضی مهندسی (مباحثی همچون سری و فوریه و سری های تصاعدی و… ) و مدارهای الکتریکی (مبحث شکل موجها و…) پیشنیاز است . منبع واحدی دارد، کتاب اپنهایم (برای کسانی که وقت کافی دارند و در پی مطالعه مفهومی هستند)ولی برای سایر اشخاص که فرصت کافی ندارند، کتاب پارسه ، کتاب خوبی است . تنها مشکل این کتاب کمبود تعداد تست ها (برای مثال) است . برای رفع این مشکل ، بانک تست سیستم ها و سیگنال ها (انتشارات پوران پژوهش) نویسنده اش رو هم تا جایی که یادم میاد محمد علی بود اسمش اما فامیلیش یادم نیست (متاسفانه) رو پیشنهاد می کنم .

دفترچه شماره ۴ :دفترچه آخر ، دارای درس های کلیدیه الکترونیک و مغناطیس ، ۹۰ دقیقه فرصت می باشد .

درس الکترونیک : این درس دارای ضریب ۴ و ۱۵ عدد سوال در هر آزمون می باشد .

منبع : از دو درس الکترونیک ۱ و الکترونیک ۲ سوال مطرح می شود . یعنی یه چیز خوبی که داره ، الکترونیک ۳ تو کنکور نمیاد . به نظر من کتاب دکتر اطیفی (انتشارات پارسه) محشره ، به صورت مثال هست دارای هر نوع مثال به تعداد بالاست . اما یه مقدار فصل فیدبک ها چون مفهومی تره ، این کتاب خوب جا نمیندازه، پس برای فصل فیدبک کتاب الکترونیک انتشارات آشینا ، که نویسندش یادم نیست ولی زیر نظر دکتر رستمی نوشته شده رو توصیه میکنم.

برای جمع و جور کردن درس الکترونیک ، یه جزوه ی پایانی پارسه ارائه کرده بود که من از یکی از دوستان گرفتم ، عالییییییه . حدود ۸۰ صفحه هم هست . اگر تو بخش نظرات اینجا ۱۵ نفر تقاضا کنن ، اسکن می کنم و قرار میدم .

درس الکترومغناطیس : این درس دارای ضریب ۳ و ۱۵ عدد سوال در هر آزمون می باشد .

منبع : اگر وقت دارید چنگ ، اگر نه منبع پیشنهادی من ، کتاب پارسه ( دکتر علی عبدالعالی – دوجلده) است ، که با یک بار خوندن چیزی دستگیرتون نشه شاید ولی بار دوم میسازدتون .

حالا نحوه برگزاری آزمون ارشد دانشگاه آزاد و مقایسه با آزمون ارشد دانشگاههای سراسری

۱ – کنکور سراسری در ۲ نوبت است – کنکور آزاد هم در ۲ نوبت است

۲ – کنکور سراسری در دو روز (معمولا بعد از ظهر ۵شنبه و صبح جمعه) برگزار می شود ، اما کنکور آزاد در یک روز صبح و بعد از ظهر برگزار می شود . بدین شرح – ۸صبح تا ۱۱صبح ( نسبت به زمان اعلام شده) و ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب – نسبت به زمان اعلام شده .

۳ – دفترچه شرکت در آزمون ارشد دانشگاه سراسری ۸۹۰۰ تو مان در سال ۸۸ بوده است ، ولی دفترچه ثبت نام آزاد – ۳۰ هزار تومان .

۴ – کنکور ارشد سراسری دارای ۴ دفترچه به شرح : ۱:زبان ۲ : ریاضی و مدار ۳: کنترل و سیگنال ۴: الکترونیک و مغناطیس است که ۲ دفترچه ی ۱ و ۲ را روز اول و ۲ دفترچه ی ۳ و ۴ را روز دوم به داوطلب می دهند .

اما کنکور دانشگاه آزاد ، دارای ۲ دفترچه بشرح ۱ : زبان،ریاضی ، مدار ۲ : الکترونیک ، کنترل ، مغناطیس،سیگنال می باشد . (ترتیب دروس در بالا بدرستی ذکر گردیدست)

۵ – سوالات ریاضی ارشد سراسری شامل دروس ریاضیات مهندسی(۸ سوال) – آمار و احتمالات مهندسی(۳ سوال) و دیفرانسیل(۴سوال ) جمعا ۱۵ سوال ولی دانشگاه آزاد ، ریاضیات مهندسی ( ۸ – ۹ سوال) ریاضیات عمومی ۱و۲ ( ۷ سوال) و دیفرانسیل( ۴ – ۵ سوال ) – جمعا ۲۰ سوال است . و نهایتا سوالات سراسری بسیار دشوارتر می باشند .


منابع کنکور کارشناسی ارشد برق الکترونیک


نویسنده: تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵:۳۳ سه شنبه ۹۱/۰۸/۰۲ تعداد بازدید: 969

کلمات کلیدی:

Link: /news/منابع-کاشناسی-ارشد-برق-الکترونیک6.html

دیدگاه کاربران

ادمین :

از دوستان گرانی که منابع بالا را مطالعه فرمودند خواهشمندیم نظر خودشان را در مورد منابع پیشنهاد شده بفرمایند. البته نظرات مثبت یا منفی خودتان را و همچنین اگر منابع دیگر و بهتری می شناسید معرفی نمایید. اعلام نمایید و در اطلاعرسانی به دیگر دوستان در رسیدن به بهترین منابع روز و امسال کمک کنید. با تشکر

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.