کد مترجم 898

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  898 برای ترجمه زمینه روانشناسی   را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 898 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 

سخن مترجم:

روانشناسی یکی از رشته ای پر کاربرد است که این روزها از توسعه روزافزونی برخوردار بوده و هر روز شاهد گسترش بیشتر این علم در زندگی می باشیم. از آن جهت که ریشه های اولیه این علم بیشتر در کشورهای غربی بوده معمولا در ترجمه متن با مشکلاتی از قبیل تفاوت های فرهنگی، معادل سازی و ... روبرو هستیم. اشراف کامل به این علم  و داشتن دانش فنی از یک سو و اشراف به زبان مبدا و مقصد می تواند ما را در ارائه ترجمه ای رسا و کارآمد کمک کند. اینجانب با سابقه 8 سال تدریس روانشناسی از یک سو و سابقه چند ساله تدریس زبان تخصصی این رشته از سوی دیگر، احساس می کنم توانایی کافی برای ارائه ترجمه های مناسب و دقیق را هم از فارسی به انگلیسی و هم از انگلیسی به فارسی دارا بوده و امیدوارم بتوانم قدم کوچکی در راه اعتلای فرهنگ و دانش این مملکت بردارم.

ترجمه از فارسی به انگلیسی:

زمینه: روانشناسی

موضوع نمونه ترجمه:استرس شغلی

متن اصلی به فارسی:

مقدمه: با توجه به اینکه انسان حد اقل یک سوم عمرش را در محیط کار سپری میکند عوارض ناشی از استرس شغلی که درقالب خستگی روحی و جسمی،رضایت شغلی وفقدان انگیزه کاری بروز میکند،میتواندموجب کاهش بهره وری شود. کارمندان حرفه حسابرسی نیز با توجه به برخورد به ارقام مالی وحجم زیاد کار در معرض این پدیده قرار دارند،به همین دلیل در این پژوهش به بررسی رابطه هوش هیجانی و سلامت روان در استرس شغلی حسابرسان شاغل در شهر مشهد می پردازد.

متن ترجمه شده به انگلیسی:

Introduction: Given that at least one third of your life is spent at work, Effects of job stress, which occur in the form of physical and mental fatigue, lack of job satisfaction and work motivation, can reduce Productivity. Because of large volume of work and financial figures, Professional staffs of audit are exposed to this phenomenon. Therefore, in this study we evaluate the effect of mental health and emotional intelligence on auditors stress in Mashhad.