جمعه ۱۰ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

سلامتی تایپیست

سلامتی تایپیست

تایپ كردن از جمله شغل‌هایی است كه در آن فرد برای مدت طولانی باید در یك محل ثابت بنشیند تا كار خود را به اتمام برساند.

در این شغل و شغل‌های مشابه، رعایت وضعیت مناسب نشستن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های اندام‌ها و ستون فقرات بسیار مهم است.

بیماری عصبی مچ دست

به عنوان مثال "سندرم تونل كارپال" كه بیماری عصبی مچ دست است، در تایپیست‌ها از نامناسب بودن وضعیت قرارگیری مچ دست ناشی می‌شود. در این بیماری عصب مدیان كه یكی از 5 عصب اصلی اندام فوقانی است، در ناحیه مچ تحت فشار قرار می‌گیرد و باعث درد ماهیچه‌ای، گزگز و ضعف از مچ به پایین می‌شود.

این سندرم بیشتر در زنان بالای 40 سال دیده می‌شود.

سندرم تونل کارپال

این سندرم در كسانی كه به طور مداوم تایپ می‌كنند، به خصوص آنهایی كه وضعیت مناسب نشستن را رعایت نمی‌كنند رخ می‌دهد.

چاقی، حاملگی، آرتریت، آمیلوئیدوز، میلوم مولتیپل و دیابت از عوامل دیگر ایجاد این سندرم به شمار می‌روند. علائم این سندرم معمولا به طور متناوب ظاهر می‌شوند.

در صورت پیشرفت بیماری در نهایت باید با عمل جراحی، غلاف در برگیرنده عصب مدیان در مچ دست باز شود تا فشار از روی این عصب برداشته شده و علایم بیماری برطرف شود.

برای جلوگیری از ابتلا به این سندرم پزشكان توصیه می‌كنند تایپیست‌ها از آتل‌هایی استفاده كنند كه مچ دست را صاف نگه می‌دارد.

همچنین به این افراد توصیه می‌شود از تمرینات كششی استفاده كنند و استراحت دادن به دست‌ها در فواصل تایپ كردن را از یاد نبرند.

توصیه هایی برای تایپیست ها

به كار بستن دستورات زیر هنگام تایپ كردن موجب حفظ سلامت شما ضمن كار خواهد شد:

* هرگز برای مدتی بیش از 3 ساعت به طور مداوم تایپ نكنید. به ازای هر یك ساعت تایپ كردن 10 ‌دقیقه استراحت كنید. در این مدت می‌توانید حركات كششی انجام دهید و در اتاق راه بروید.

* صفحه‌ كلیدهایی برای تایپیست‌ها طراحی شده است كه هنگام تایپ كردن، دست در وضعیت مناسب قرار می‌گیرد و كمتر خسته می‌شود. در صورت امكان یكی از این صفحه ‌كلیدها را برای خود تهیه كنید.

درد شانه و گردن

* هنگامی كه پشت میز نشسته‌اید، دقت داشته باشید امتداد چشم شما باید عمود بر بالای صفحه مانیتور باشد و 45 تا 60 سانتی‌متر از مانیتور فاصله داشته باشد. زاویه بین بازو و ساعد و همچنین زاویه بین ران و ساق پا باید 90 درجه باشد. مچ دست نباید افتاده باشد و باید صاف قرار گیرد. كمر باید از تكیه‌گاه مناسب برخوردار باشد به گونه‌ای كه بدن صاف قرار گیرد.

* پشتی صندلی باید با محل نشستن صندلی زاویه 90 درجه بسازد. هنگام نشستن باید پاهایتان روی زمین قرار گیرد، در غیر این صورت باید تكیه‌گاهی زیر پاهای خود قرار دهید تا پاها هنگام نشستن آویزان نباشد.


نویسنده: تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵:۰۸ شنبه ۹۱/۰۶/۰۴ تعداد بازدید: 911

کلمات کلیدی:

Link: /news/سلامتی-تایپیست3.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.