پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ترجمه تخصصی مقاله مدیریتی

گرایش‌های مرتبط با مدیریت و MBA، از پر طرفدارترین رشته ها در ایران و جهان می باشند که در این حوزه‌ها نیاز به ترجمه کتب، مقالات و غیره از زبان های خارجه، بویژه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی، به منظور به روز بودن و همگام شدن با علم روز دنیا احساس شده و همچنین دانشجویان عزیز در رشته‌های یاد شده به منظور برگرداندن مقالات خود برای به چاپ رساندن در مجلات خارجی نیاز به تخصص در این زمینه دارند.

 

متاسفانه در کشور ما اکثر اشخاصی که حدودا پایه انگلیسی خوبی دارند ادعا میکنند که به ترجمه متون علمی و تخصصی مسلط هستند! اما اگر بدنبال ترجمه بسیار خوب برای مقاله خود هستید و می خواهید پژوهش و کار تحقیقاتی که برای آن زحمت کشیدید به راحتی در مجلاتISI  مورد پذیرش قرار بگیرد، در قدم نخست باید ترجمه بسیار دقیق و تخصصی را ارائه بدهید، به نوعی که مورد تایید استاندارهای مجلات خارجی قرار بگیرد. یک Translate خوب علاوه بر رعایت نکات تخصصی باید علمی، روان و دقیق بوده و از زیاده گویی در آن جلوگیری شود. مد نظر داشتن این چند نکته عنوان شده و دوری جستن از ترجمه کلمه به کلمه می‌تواند به خوبی تضمین کننده کیفیت ترجمه‌ای باشد که ارائه می‌کنیم.

 من این موضوع را با یک مثال ساده برای شما بیان میکنم:

عبارت“Disruptive Technologies” را در نظر بگیرید. تقریبا می‌توان مطمئن بود که بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مدیریت با این مفهوم آشنا هستند. اما مشکل زمانی آغاز می‌شود که یک مترجم دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته‌ای غیرمرتبط با مدیریت بخواهد آن را ترجمه کند. فرقی نمی‌کند که این مترجم کارشناسی ارشد یا حتی دکتری چه رشته‌ای را دارد، به تجربه می‌توانم به شما بگویم که برای او چنین اصطلاحی را “فناوری مخرب” معادل‌سازی خواهد شد! یعنی ترجمه‌ و درکی کاملا نادرست برای یک اصطلاح تخصصی که ترجمه صحیح آن “فناوری بنیان‌کن” یا “فناوری برافکن” است. این موضوع نه فقط برای این اصطلاح که تقریبا برای همه ترجمه‌های متون تخصصی مدیریت صدق می‌کند. این تنها مثالی از یک ترجمه تخصصی مدیریت بود که ممکن است در یک ترجمه مقاله و یا یک ترجمه کتاب تخصصی رشته مدیریت نمود پیدا کند در حالیکه تمامی مقالاتی که در ژورنال‌های این رشته و یا مجلات و کتاب‌هایی از این دست چاپ می‌شوند پر است از اصطلاحات تخصصی مدیریت که هیچ فردی جز یک دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری گرایش‌های مختلف این رشته نمی‌تواند آن‌ها را به درستی برای شما ترجمه کند، بنابراین تنها دیکشنری و یا تسلط به زبان انگلیسی نمی تواند کمک کننده باشد.

ایران تایپیست  ارائه دهنده خدمات دانشجویی با بیش از 11000 مترجم مسلط به بیش از 37 زبان مختلف دنیا (انگلیسی، فارسی، فرانسوی، ژاپنی، چینی، ترکی، ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی، عربی و روسی و ...) در رشته های تخصصی مختلف بویژه متون تخصصی رشته مدیریت و MBA  به صورت حرفه ای کار ترجمه، ویرایش و نگارش متون شما را انجام خواهند داد. از جمله مهم ترین مزایای این مرکزمی توان بهکیفیت مناسب ترجمه، سرعت تحویل بالا، قیمت بسیار مناسب و ثبت سفارش ترجمه از تمام نقاط دنیا اشاره کرد.

انجمن تخصصی ترجمه در موسسه ایران تایپیست وظیفه خود دانسته تا با طراحی پورتال تخصصی، بصورت آنلاین، به ارائه خدمات دانشجویی نظیر ترجمه تخصصی متون مرتبط با رشته‌های مدیریت و گرایشهای مختلف آن بپردازد. همانطور که مطلع هستید، رشته مدیریت دارای گرایشهای مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی در مقطع لیسانس (کارشناسی) و همچنین دارای گرایش های مدیریت بازرگانی، MBA ، مدیریت صنعتی و تکنولوژی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت دولتی، مدیریت مالی، مدیریت کار آفرینی، مدیریت اجرایی، مدیریت شهری، مدیریت جهانگردی، مدیریت سیستم و بهره وری، مدیریت آموزشی، مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی،مدیریت ورزشی، مدیریت رسانه، مدیریت امور فرهنگی و مدیریت منابع انسانی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای کشورمان می باشد. خدمات ترجمه ای ما شامل ترجمه متون تخصصی رشته مدیریت و گرایشهای آن از زبان لاتین (انگلیسی) به فارسی و فارسی به انگلیسی و همچنین ترجمه آن از چندین زبان زنده دنیا به فارسی و بالعکس می باشد. زمینه های تخصصی و گرایش های مختلف رشته مدیریت جهت ارائه خدمات ترجمه بدین شرح است:

·         ترجمه انگلیسی و فارسی متون تخصصی و دانشگاهی رشته مدیریت

·         تحقیق و پژوهش انگلیسی و فارسی در زمینه های مختلف رشته مدیریت و ارائه پاورپوینت

·         ترجمه تخصصی کتاب، بروشور، کاتالوگ، نامه و مرتبط با رشته مدیریت

·         هرگونه ترجمه انگلیسی و فارسی مربوط به گرایش های مختلف رشته مدیریت

 

مترجمین این موسسه دارای تحصیلات دانشگاهی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری گرایش‌های مختلف مدیریت تشکیل شده است. تمامی مترجمین پیش از ورود به شبکه، در آزمون تعیین سطح شرکت کرده و نمره قابل قبولی کسب کرده‌اند، سپس در فرآیند آموزش و ارتقاء قرار گرفته و با افزایش تجربه، قابلیت‌‌های آن‌ها توسط ارزیابان حرفه‌ای بهبود یافته است و می‌توان مطمئن بود که نه تنها در ترجمه انگلیسی به فارسی متون تخصصی مدیریت توانمند هستند، بلکه ترجمه فارسی به انگلیسی تخصصی مدیریت را نیز به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند.

 

اقداماتی که در جهت ترجمه تخصصی مقاله انجام می شود:

1.       آزمون آنلاین تخصصی از تمامی مترجمین شرط استخدام قبولی در آزمون می باشد.

2.        ارجای ترجمه مقاله ها به صورت تخصصی در زمینه مربوطه.

3.       استفاده از نظرات مشتریان در تمام زمینه ها به صورت جداگانه برای هر مترجم(اصول دیتا ماینینگ).

4.       بازبینی ترجمه های انجام شده توسط مترجمین به صورت دائم .

5.       استفاده از دیکشنری تخصصی ارشدان  

 

مراحل سفارش و ترجمه در موسسه ایران تایپیست

هر سفارش ترجمه ابتدا در وب‌سایت ایران تایپیست ثبت و فرآیند برآورد هزینه آن انجام میگیرد. سپس پیش پرداخت آن توسط مشتری انجام شده و متن وارد سیستم تخصصی مترجمین می‌شود. بسته به اینکه سفارش برای ترجمه فارسی به انگلیسی یا انگلیسی به فارسی باشد، زمینه تخصصی و همچنینی سطح کیفیت آن، مترجمینی که در سطح کیفی قرار دارند و رشته تحصیلی آن‌ها نیز هماهنگ با متن باشد می‌توانند سفارش را مشاهده کنند. مثلا متون تخصصی مدیریت را صرفا مترجمینی می‌توانند مشاهده و انتخاب کنند که رشته تحصیلی آن‌های یکی از گرایش‌های مدیریت باشد. پس از آن که سفارش به مترجم تخصیص داده شد، ترجمه آغاز می‌شود و در تاریخ مشخص شده فایل ترجمه در پنل موسسه ارشدان آپلود می‌شود. پیش از تحویل به مشتری لازم است ارزیاب تخصصی دپارتمان ترجمه تخصصی مدیریت کیفیت کار را بررسی کند و در صورت تایید، فایل ترجمه به صورت تایپ شده برای مشتری ارسال می‌شود.

 

در صورتی که هر گونه مشاوره برای ترجمه مقالات با ضمانت و گارانتی می خواهید بدون درنگ با ما تماس بفرمایید. 02147624763

در پایان امیدواریم که با مشارکت در این موضوع بتوانیم کمی از وظایف خود را در قبال ترقی و پیشرفت علمی کشور و همگام نمودن شما دانشجویان و اساتید عزیز با پروژه ها و علم روز دنیا، انجام دهیم.

 

ترجمه تخصصی مقاله مدیریتی

 

تهیه و تدوین: تیم تولید محتوای ایران تایپیست-مهسا قبادی 21/8/95 ساعت 12:30

 


نویسنده: ونداد سلیمی تاریخ انتشار: ۰۰:۱۳:۰۷ سه شنبه ۱۳۹۵/۰۸/۱۸ تعداد بازدید: 1960

کلمات کلیدی: ترجمه تخصصی مقاله مدیریتی ترجمه تخصصی مدیریتی ترجمه مقاله مدیریتی ترجمه رایگان مقاله مدیریتی ترجمه رایگان مدیریتی

Link: /news/ترجمه-تخصصی-مقاله-مدیریتی4.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.