پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تایپ ده انگشتی

تایپ ده انگشتی

تايپ نمودن 180 حرف در يک دقيقه شايد براي شما يک رويا تلقي شود ، اما بايستي بدانيد اگر مهارت تايپ 10 انگشتي را فرا بگيريد ميتوانيد با سرعتي بيش از 5 برابر ساير کاربران عادي تايپ نماييد و با اين مقدار حروف در دقيقه متون خود را تايپ کنيد. اين مهارت را ميتوان بسيار گرانبها دانست چرا که در دنيايي که با سرعت رو به مجازي سازي ميرود داشتن چنين توانمندهايي بسيار با ارزش است. تايپ 10 انگشتي يک مهارت است که با اندکي تمرين و ممارست ميتوانيد به آن دست يابيد. در اين ترفند قصد داريم چندين روش گوناگون که باعث ايجاد يک روند رو به رشد براي فراگيري تايپ 10 انگشتي ميشود را براي شما بازگو نماييم.


با دقت به کيبورد نگاه کنيد. دو تا از دکمه هاي صفحه کليد بر روي خود برجستگي هاي کوچکي دارند که وجود آنها به شما کمک مي کند تا موقعيت اين دو دکمه را حتي در تاريکي يا بدون نگاه کردن نيز بتوان پيدا کرد. دکمه هاي مذکور، حروف F و J مي باشند. انگشت اشاره دست راست خود را روي حرف F و انگشت اشاره دست چپتان را روي حرف J بگذاريد.



دو انگشت سبابه خود را روي دکمه Space مستقر نموده و 6 انگشت باقيمانده را به ترتيب روي دکمه هاي کنار حروف F و J بگذاريد (البته بدون فشردن دکمه ها). با مستقر شدن دستتان در اين حالت، موقعيت تمامي ديگر کليدها، نسبت به اين 8 کليد رديف وسط، قابل پيدا کردن مي باشد.



حال، براي تايپ کردن، هر کليدي را که مي خواهيد فشار دهيد بايد از ميان 8 انگشت رديف وسط، فقط يک انگشت که به آن دکمه نزديکتر است از جاي خود بلند شده، کليد مذکور را فشرده و دوباره به جاي خود بازگردد. (ترفندستان) پس از بازگشت انگشت به موقعيت اوليه، انگشت بعدي جهت فشردن دکمه بعدي از جاي خود بلند شده، دکمه را فشرده و به جاي خود باز مي گردد. همينطور، هر دکمه اي را که مي خواهيم فشار دهيم، فقط يک انگشت براي فشردن آن از جاي خود حرکت کرده، آن کليد را فشرده و دوباره به جاي خود باز مي گردد.



در شروع کار، ممکن است اجراي اين روش، کمي برايتان دشوار بوده و يا احساس کنيد، روش کندي است، اما فراموش نکنيد که به مرور زمان آنقدر در اين کار ماهر خواهيد شد که سرعت نوشتنتان با صفحه کليد چندان فرقي با سرعت نوشتن با خودکار نخواهد داشت.



کليات ماجرا همين بود، اما يادتان باشد که ميزان سرعت و مهارت شما در تايپ کامپيوتري فقط و فقط بستگي به ميزان تمرين و تجربه تان خواهد داشت. چنانچه زماني برسد که بتوانيد 180 حرف در دقيقه تايپ کنيد (با احتساب کسر 5 حرف به ازاي هر غلط) ، يعني شايستگي دريافت مدرک بين المللي اين رشته را داشته و از نظر سازمان فني و حرفه اي کشور، يک تايپيست حرفه اي به شمار مي آييد. پس اگر اين مهارت را فرا گرفته ايد بايستي به خود بباليد.
به ياد هم داشته باشيد مدت دوره آموزش تايپ حرفه اي، به طور معمول در آموزشگاه هاي فني و حرفه اي 4 ماه است که گاهي بيشتر نيز مي شود. اما جهت آموزش اين مهارت به افرادي که واقعأ انگيره و پشتکار يادگيري آن را داشته باشند، يک جلسه نيز کافي بوده و بعد از آن در صورتي که تمرين مرتب و مکرر کنند، به مرور زمان در حد تايپيست هاي حرفه اي آموزش ديده ظاهر خواهند شد.


نویسنده: تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱:۴۴ شنبه ۹۱/۰۶/۰۴ تعداد بازدید: 817

کلمات کلیدی:

Link: /news/تایپ-ده-انگشتی1.html

دیدگاه کاربران

م خنفری :

انگشت دست راست روی حرف Fو انگشت دست چپ روی حرفJ به نظرتون اشتباه نیست

م رهایی :

انگشت سبابه و انگشت اشاره یکی هست وقتی انگشت اشاره بر روی اف و جی قرار گرفت دوباره نوشتید انگشت سبابه را بر روی space قرار دهید بعد نوشتید شش انگشت باقیمانده که بازم میشه هشت انگشت باقیمانده

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.