تایپ اعداد و اعلام

درس اول

 

انگشتان دست چپ به ترتیب زیر وظیفه تایپ کلیدهای ردیف بالا را به عهدا دارند. در فصل پنجم، جدول علائم ترسیم شده‌است و علائم همراه با کاربدشان و نامشان در جدول نوشته‌ شده‌اند. (تصویر 24)

انگشت کوچک

علائم ! و 1 و @ و 2

انگشت انگشتری

علائم # و 3

انگشت وسط

علائم $ و 4

انگشت سبابه (اشاره)

علائم % و 5 و ^ و 6

 

 

 

 



دست راست:


انگشت سبابه

علائم & و 7 و *  و 8

انگشت وسط

علائم ) و 9

انگشت انگشتری

علائم ( و 0

انگشت کوچک

علائم _ و - و + و =

تمرین

10% _ 23/45% 376/232% _ آیا شاخص هزینه زندگی 48% افزایش یافته‌است؟ 25% افزایش قیمت‌ها ناشی از محاصره اقتصادی است. نامه شماره 131/904در مورد انتقال وسایل از انبار می‌باشد. نامه مورخ 25/6/1386 را جهت اطلاع کارمندان در تابلو اعلانات قراردهید. قیمت پوشاک بچگانه 20% کاهش یافته‌است.

نکته....

متن ها را به عنوان تمرین تندزنی حداقل 3 الی 5 مرتبه تایپ کنید در ابتدا اگر اشتباهی در تایپ پیش‌آمد سعی کیند این اشتباه تکرار نشود. ولی بدون اصلاح به تندزنی ادامه دهید تا بتوانید قدرت انگشتان خود را در تندزنی افزایش دهید. هنگامیکه مهارت کافی در در تایپ کسب نمودید، به ویرایش متن بپردازید. در طول تمرینات سعی کنید به دکمه‌ها نگاه نکنید. در هنگام تایپ متون، هرچند وقت یکبار کلید Ctrl+S را فشار دهید تا متن تایپ شده شما ذخیره شود. با این کار اگر به‌طور اتفاقی متن شما پاک شود، آن قسمتی از متن را که تایپ کرده‌اید،ذخیره شده‌است. صفحه کلید مجازی نیز در ویندوز تعبیه شده‌است که همانند صفحه کلید شما می‌باشد. از مسیر تصویر 25 قابل دست‌یابی است.

Start → All programs → Accessories → Accessibility → On-Screen keyboard