چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

آموزش تایپ فارسی

درآموزش قبل با اصول مبانی اولیه و ابزار و وسایل مورد نیاز جهت تایپ آشنا شدید. حال زمان آن رسیده است که چگونگی تایپ کردن را بیاموزید. دراین فصل شما یاد می­گیرید که چگونه فارسی تایپ کنید. در هر بخش تمرین­هایی قرارداده شده است. آنها را بیشتر از یک بار تایپ نمایید تا زودتر به نتیجه برسید.
درس اول
کلید کاراکتری که رویش چاپ شده است را تایپ می­کند. کلیدهای دیگر نیز هستند که کاراکترهای جداگانه­ای را تایپ می­نمایند.
یعنی یک کلید ممکن است چند کاراکتر را تایپ کند.
 مثلاً زمانی که صفحه کلید در حالت انگلیسی قراردارد، کاراکترهای خاصی را تایپ کند و اگر در حالت فارسی قرار بگیرد، کاراکتردیگری را تایپ نماید.
با زدن کلید Space کلمات از یکدیگرجدا می­شوند. در پایان خط نوشته شما به طور خودکار شکسته شده و ادامه آن در خط بعدی درج می­گردد.
البته این به آن معنا نیست که نوشته شما ناقص شود، بلکه کلمه شما کامل در پایان خط می­آید. از انگشت کوچک دست چپ شروع کنید لازم به تذکر است که انگشت سبابه ( اشاره ) به دلیل فعال­تر بودن نسبت به سایر کلیدها، همواره وظیفه تایپ دو کلید در هر ردیف را به عهده دارد.
 انگشتان دست چپ خود را به ترتیب زیر روی کلیدهای ردیف پایگاه قراردهید.
انگشت کوچک
(حرف ش)
انگشت انگشتری
(حرف س)
انگشت وسط
(حرف ی)
انگشت سبابه (اشاره)
(حرف ب)
دو کلید بین انگشتان سبابه دست چپ و راست رها کرده و سپس از انگشت سبابه دست راست شروع کنید.
انگشت سبابه
(حرف ت)
انگشت وسط
(حرف ن)
انگشت انگشتری
(حرف م)
انگشت کوچک
(حرف ک )
کلید «الف» ­با انگشت سبابه سمت راست و کلید «ل» با انگشت سبابه دست چپ تایپ می­شود. هر کلیدی که درسمت راست انگشت کوچک دست راست قرار می­گیرد، با انگشت کوچک دست راست و هر کلیدی که در سمت چپ انگشت کوچک دست چپ قرار می­گیرد با انگشت کوچپ دست چپ تایپ می­شود.
و به بیان ساده­تر هنگامی که انگشتان شما در پایگاه قرار گرفته است، قبل از انگشتان کوچک
 دست­ها نیز کلیدهایی هستند که مورد استفاده قرار می­گیرند یعنی در سمت راست و چپ دست­ها و آن کلیدها توسط انگشتان کوچک دست­ها فشرده می­شوند.
همواره دو انگشت شست بایستی روی کلید فاصله قرار گیرد تا با فشارآن فاصله لازم بین کلمات ایجاد گردد، لازم به ذکر است که ممکن است فرد به صورت عادت یکی از انگشتان شست خود را همیشه برای ایجاد فاصله روی کلید Space قرار دهد که در این صورت آن یکی انگشت ناخودآگاه بالا گرفته می­شود تا در موقع تایپ تداخل ایجاد نکند و این امر باعث کمتر شدن تمرکز بر انگشتان دست چپ می­شود.
اولین و مهمترین فن در تندزنی آن است که بتوانید هریک از انگشتان خود را به تنهایی حرکت دهید. پس از تمرین این حرکت ، شروع به تکرار تایپ هر کلید ، با هر انگشت در ردیف پایگاه نمایید. یعنی حرف مورد نظر را با انگشت مربوطه تایپ کرده و دوباره انگشت خود را در پایگاه قرار دهید و بدون فکرکردن آن را تایپ کنید. این امر ممکن اسنت تا چند روز خسته کننده باشد اما با کمی حوصله و تمرین به زودی هریک از انگشتان شما می­توانند وظایف خود را انجام دهند و پس از چند روز سرعت پیشرفت شما بیشتر می­شود. این خود باعث می­شود که اشتیاق بیشتری برای رسیدن به تایپ کامل و سریع از خود نشان دهید. پس اگر در ابتدا از کندی کارخسته شدید نگران نباشید زیرا این امر برای همه صادق است و مشکل به زودی برطرف خواهد شد.
نکته ....
در ابتدا لازم نیست تمام حروف صفحه کلید را یاد بگیرید و فقط کافی است که حروف پایگاه را یاد بگیرید.
اولین کاری که شما باید بکنید این است که انگشتان شما همیشه در پایگاه قرار گیرد و فقط برای تایپ از کلید خود برداشته شود و دوباره به سرجای خود برگردد و دیگر اینکه هر انگشت کلید خود را می­فشارد. شما با نگاه کردن به صفحه کلید و صفحه نمایش سعی کنید جای همه حروف را یاد بگیرید و بعد از اینکه این تمرینات را چند روز انجام دادید باید سعی کنید که دیگر به صفحه کلید نگاه نکنید. اما برای اطمینان از صحت کارخود می­توانید به صفحه نمایش نگاه کنید. پس از یادگیری کامل حروف، فرا می­گیرید که فقط به متن نگاه کرده و تایپ نمایید و به انگشتان خود اعتماد داشته باشید. ابتدا تمرین کنید که هر یک از انگشتان، حرف مربوط به خود را تایپ نمایند و سپس تمرین زیرکه شامل کلمات می­باشند را انجام دهید، این کلمات ترکیب حروف پایگاه هستند. زمانی که مهارت کافی در تایپ کلیدهای ردیف پایگاه پیدا کردید از هر لغت زیربه تعدادی تایپ و تکرار کنید که بدون اشتباه و فکر، بتواند آنها را تایپ کنید (حداقل 5 بار از هر کلمه) لطفاً پس از تایپ هر کلمه فاصله ایجاد کنید.

آموزش تایپ فارسی

 

 


نویسنده: مهتا نوری تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳:۳۸ شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۲۷ تعداد بازدید: 1205

کلمات کلیدی: آموزش تایپ فارسی تایپ فارسی آموزش تایپ تایپ کردن فارسی آموزش تایپ زبان فارسی تایپ فارسی ده انگشتی

Link: /news/آموزش-تایپ-فارسی1.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.