جمعه ۱۰ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

کسری خدمت سربازی در غالب طرح های بنیاد نخبگان

 

خدمت مقدس سربازی

هر پسر ایرانی پس از اتمام دوران تحصیلات دانشگاهی و فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، به مدت تقریبی 2 سال خدمت مقدس سربازی را سپری می­نماید. این دوره می­تواند به‌صورت خدمت در یگان­های نظامی نیرو­های مسلح و یا به‌صورت امریه و در شرکت­ها و ارگان­های تابع طی شود. سازمان نظام‌وظیفه کشور کسری­ های مختلفی را در بازه­های زمانی گوناگون برای مشمولان فراهم نموده است که یکی از انواع آن­ها کسری ارائه‌شده توسط بنیاد نخبگان در ازای تحویل طرح­های مختلف می­باشد.

 

بنیاد نخبگان

برای سازمان­دهی، بهره‌وری و استفاده هدفمند و مفید از دانش فارغ‌التحصیلان مشمول، و کاربرد از آن در زمینه ­های موردنیاز نیرو­های مسلح و سطح کشور، بنیاد نخبگان اقدام به اعطای کسری خدمت از طریق ارائه طرح­های تحقیقاتی نموده است. این طرح­ها در غالب­های متنوع به مشمولین متقاضی ارائه می‌گردد.

 

تسهیلات نظام‌ وظیفه بنیاد نخبگان

موضوع طرح­های ارائه‌شده، مدت‌زمان تکمیل و دفاعیه طرح­ها و همچنین میزان کسری خدمت  تعلق‌گرفته به ازای طرح توسط ستاد کل نیرو­های مسلح تعیین می‌گردد. که در این بین رشته تحصیلی و سوابق علمی مشمولان که با همکاری استادان متخصص دانشگاهی تعیین می‌گردد، نیز نقش بسزایی دارد. طرح­های تحقیقاتی بسته به نیاز­های موجود از طرف شرکت­ها و ارگان­های طرف قرارداد با بنیاد تعیین می‌گردد.

 

نحوه اقدام به شروع به اخذ کسری خدمت:

مشمول از طریق مراجعه به محل بنیاد به نشانی :

(تهران بزرگراه صیاد شیرازی پایین­تر از رسالت پادگان شهید خلیل زاده بنیاد نخبگان نیرو­های مسلح)

اقدام به دریافت فرم اولیه و تکمیل و تحویل آن به محل می­نماید. مشمول موردنظر باید حتماً دانشجو یا فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری باشد.

بعد از بررسی فرم­ها، سوابق تحصیلی و مشخصات مشمولین در صورت موجود بودن و اعلام نیاز شرکت­های مربوطه طرح به مشمول تعلق می‌گیرد. در برخی از موارد و رشته‌ها مشمول شخصاً باید با شرکت‌های مدنظر تماس برقرار نماید و به بررسی و پیگیری موجود بودن طرح بپردازد.

پس از دریافت طرح مربوط توسط مشمول متقاضی، و انجام و اتمام آن در مدت‌زمان خواسته‌شده توسط شرکت مربوطه، طرح برای انجام داوری به ستاد کل نیرو­های مسلح ارائه می‌گردد. شرکت موردنظر بسته به کیفیت و اهمیت طرح تعداد ماه‌هایی را برای کسری به ستاد ارائه می‌کند. ستاد بعد از انجام داوری و تشکیل جلسات دفاعیه و انجام دفاع توسط خود مشمول، و بررسی رشته موردنظر، سوابق تحصیلی و کیفیت و اهمیت طرح، نتیجه و تعداد ماه­های کسری تعلق‌گرفته به مشمول را اعلام می­کند. این مقدار بسته به موارد ذکرشده برای مقطع کارشناسی ارشد می‌تواند بین 4 تا 6 و برای مقطع دکتری بین 7 تا 9 ماه باشد. در داوری و بررسی کیفیت و تخصصی بودن طرح ارائه‌شده اهمیت بسیار بالا و تعیین‌کننده‌ای دارد و بسته به موضوع و مدت‌زمان آن ممکن است چند ماه به طول بیانجامد.

نوعی دیگری از کسری ارائه‌شده از سمت بنیاد، مربوط به طرح‌های جایگزینی خدمت سربازی می‌باشد. که فقط مربوط به افراد نخبه و برتر علمی کشور، مخترعان و هم‌چنین نفرات اول دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور (کارشناسی ارشد و بالاتر) می­باشد. این دسته از مشمولان باید حتماً حداقل یک مقاله پژوهشی پذیرفته‌شده و تائید شده برای چاپ و یا چاپ‌شده و ارائه‌شده در  همایش­های علمی و نشریات علمی مورد تائید، تهیه و تنظیم نموده باشند. طبق آیین‌نامه بنیاد حداقل زمان تحویل این طرح‌ها 10 ماهه بوده و ارائه گزارش کار در هر 3 ماه الزامی می‌باشد. در صورت تائید نهایی طرح بسته به کیفیت و اهمیت آن امکان ارائه کارت پایان خدمت به مشمول نیز وجود دارد. متقاضیان این دسته از کسری خدمت در صورت داشت شرایط پیش گفته، می‌توانند به سامانه ثریا در سایت بنیاد برای ثبت‌نام مراجعه نمایند.

 

طرح‌های ارائه‌شده بنیاد نخبگان برای کسری خدمت

طرح­های موردنیاز بنیاد شامل موارد گوناگون و متنوعی می‌گردد که در غالب بندی کلی به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

1- ترجمه ( ترجمه‌های تخصصی متون، کتاب و مقالات تخصصی و کاربردی)

2- تالیف مقالات ( مقالات حرفه ­ای، کاربردی و تخصصی که در حد و اندازه کیفیت یک پایان‌نامه قوی و جامع باشد)

3- تحقیق

4- تألیف کتاب

 

5- برنامه‌نویسی (انجام پروژه­ های برنامه‌نویسی کاربردی و درخواستی یگان­ های نظامی و ارگان‌های درخواست‌کننده)

6- طراحی وب‌سایت (پروژه­ های طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت برای یگان­ های نظامی و شرکت­ ها)

 

این متن توسط تیم مولفین ایران تایپیست گردآوری و تدوین شده است

برخی از خدمات تخصصی ما:

ترجمه تخصصی مقاله

ترجمه تخصصی کتاب

ترجمه تخصصی پروژه

آنالیز آماری

مشاوره در تحقیق و پایان نامه

 

کسری خدمت سربازی در غالب طرح های بنیاد نخبگان

 

برای سفارش آنلاین، کافی است ابتدا ثبت نام نمایید و سفارش آنلاین خود را ثبت نمایید!

ثبت نام و سفارش آنلاین

 


نویسنده: همتا وحیدی تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳:۱۵ دوشنبه ۱۳۹۳/۰۶/۱۰ تعداد بازدید: 1433

کلمات کلیدی: کسری خدمت سربازی در غالب طرح های بنیاد نخبگان کسری خدمت سربازی بنیاد نخبگان کسری خدمت سربازی طرح های بنیاد نخبگان

Link: /news/کسری-خدمت-سربازی-در-غالب-طرح-های-بنیاد-نخبگان9.html

دیدگاه کاربران

رضا :

سلام. شما پروژه کسری خدمت ندارین؟ من می خواهم ترجمه یا تحقیق بردارم از کجا باید شروع کنم؟

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.