• کد مترجم 873
     
     کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  873 ترجمه زمینه عمومی را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 873 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

 سخن مترجم:

برخلاف آن چه تصور می‌شود ترجمه‌ی متون عمومی کار آسانی نیست. معمولا در متون تخصصی از ساخت دستوری ساده ای استفاده می شود و مترجم با دانستن واژه های تخصصی مربوط به آن متن به راحتی می تواند آن را ترجمه کند اما در متون عمومی از ساخت های پیچیده تری استفاده می شود و مترجم باید با طیف گسترده تری از اصطلاحات زبان انگلیسی آشنا باشد. این جانب با سابقه ای که در امر ترجمه داشته ام، می کوشم بهترین ترجمه را برای متون شما فراهم کنم.

ترجمه از انگلیسی به فارسی:

زمینه: عمومی

موضوع نمونه ترجمه: An idyllic-sounding syncopated piano theme

متن اصلی به  انگلیسی :

The theme has some interesting juxtaposed emotions running through it that create some clever ambiguity – it tends to be heard at moments when Thor reflects on his successes, or achieves some kind of personal goal, but also accompanies some of his more introspective moments when he thinks about his family, his childhood, or his close bond with his raft-mates, making its deeper meanings difficult to unravel. The tick-tock variation of this theme in “Thor’s Failure” is especially fascinating in this regard.Conversely, there are more turbulent and angry goings on in “The Whale Shark” and “Shark Attack”, which are all tense rattles and low-end brass rumblings, and do go some way to conveying some of the massive dangers the crew of the raft faced during their epic voyage.

متن ترجمه شده به فارسی:

در آهنگ متن، احساسات در هم آمیخته ای جاری هستند که ابهام هوشمندانه ای را موجب شده اند. این امر را بیشتر در زمان هایی که تور به موفقیت هایش می اندیشد و یا به یکی از اهداف شخصی اش دست می یابد می توان حس کرد اما همین لحن در لحظاتی که درون نگری بیشتری را نسبت به شخصیت وی دربردارند مثل زمانی که به خانواده اش، کودکی اش و یا رابطه ی نزدیکش با دوستان هم کلکی اش فکر می کند نیز حس می شود و رمزگشایی معانی عمیق تر را دشوار می کند. در این خصوص، نسخه ی تیک تاک همین آهنگ متن در «ناکامی تور» به طور ویژه ای جذاب و جالب توجه است.در مقابل، در قطعه های «کوسه ی بزرگ» و «حمله ی کوسه» حالت های پرتنش و پربرخوردی وجود دارند که تماما صدای ترق و تروق شدید و شکستن را در بردارند و بدین شکل بخشی از خطرات بسیاری را منتقل می کند که افراد کلک طی سفر حماسی شان در دریا با آن مواجه بوده اند.