• کد مترجم 84

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  84 ترجمه زمینه  تخصصی صنایع را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 84 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها   

 

ترجمه از انگلیسی به فارسی:

زمینه: صنایع

موضوع نمونه ترجمه:  مبحث زمان بندی و برنامه ریزی درمهندسی صنایع

متن اصلی به  انگلیسی:

In many realistic production situations, a job processed later consumes more time than the same job when it is processed earlier. Production scheduling in such an environment is known as scheduling with deteriorating jobs. However, research on scheduling problems with deteriorating jobs has rarely considered explicit (separable) setup time (cost). In this paper, we consider a single-machine scheduling problem with deteriorating jobs and setup times to minimize the maximum tardiness. We provide a branch-and-bound algorithm to solve this problem. Computational experiments show that the algorithm can solve instances up to 1000 jobs in reasonable time.

متن ترجمه شده به فارسی:

در بسیاری از موقعیت های واقعی تولید، کاری که بعداً یا دیرتر مورد پردازش قرار می گیرد، زمان بیشتری را نسبت به حالتی که زودتر مورد پردازش قرار گیرد، مصرف می کند. اگرچه، تحقیقات در مورد مسائل زمان بندی با کار های طولانی شونده ، به ندرت (هزینه) زمان تنظیم (به صورت جداگانه) را به وضوح در نظر گرفته اند. در این مقاله، ما یک مساله زمان بندی تک ماشینه با کار ها و زمان های تنظیم طولانی شونده را به منظور حداقل کردن حداکثر تاخیر در نظر می گیریم. ما یک الگوریتم انشعاب و تحدید (branch-and-bound) برای حل این مساله فراهم می کنیم. آزمایشات انجام شده توسط الگوریتم ها نشان می دهند که الگوریتم ارائه شده می تواند نمونه هایی تا 1000 کار را در یک مدت زمان معقول حل کند.