کد مترجم 363

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  363 برای ترجمه زمینه مدیریت و حسابداریاستفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 363را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها

 سخن مترجم:با توجه به اینکه رشته حسابداری یکی از رشته های کاربردی است که وابستگی و ارتباط آن به زبان انگلیسی بسیار زیاد است ، ارائه یک ترجمه خوب و تخصصی می تواند در پیشرفت این علم کمک قابل توجهی داشته باشد.واینجانب مترجم کد363 که با سابقه چندین سال تجربه ترجمه در زمینه حسابداری و حتی متون تخصصی دیگرمن جمله اقتصاد ، برق، روانشناسی فعالیت داشته ام به کلیه اصطلاحات تخصصی اشنایی کامل دارم. یک مترجم خوب باید با توجه به متن و کاربرد مناسب معنای کلمه به بهترین نحو مفهوم مطلب را برساند که این امر مستلزم آگاهی از اصطلاحات مربوطه می باشد.به عنوان مثال کلمهrate    interest   در اقتصاد به معنی نرخ بهره می باشد که در صورتی که فرد با این اصطلاح آشنا نباشد آنرا میزان علاقه معنی می کند.

ترجمه از انگلیسی به فارسی :

زمینه: مدیریت و حسابداری

موضوع نمونه ترجمه:مالی و سرمایه گذاری

متن اصلی به انگلیسی:

A bond’s coupon interest payments and principal repayment are not affected by changes in market rates. Consequently, if market rates increase, bond investors in the secondary markets are not willing to pay as much for a claim on a given bond’s fixed interest and principal payments as they would if market rates were lower. This relationship is apparent from the inverse relationship between interest rates and present value. An increase in the discount rate (i.e., the market rate) decreases the present value of the future cash flows.

متن ترجمه شده به فارسی:

- پرداختهای سود اوراق قرضه معاهده و بازپرداخت اصلی از طریق تغییرات در نرخ بازار متاثر نشده اند. در نتیجه اگر نرخ بازار افزایش می یابد، سرمایه گذاران معاهده در بازارهای بعدی تمایلی نداند تا برای یک ادعای مربوط به رابطه ثابت معاهده و پرداختهای اصلی ،همان اندازه ای که آنها در صورت پایین بودن نرخ های بازار باید بپردازند، پرداخت کنند. این رابطه از رابطه معکوس بین نرخ های سود و ارزش کنونی مشخص است. یک افزایش در نرخ تخفیف (یعنی نرخ بازار) ارزش کنونی میزان نقدی آینده را کاهش می دهد.