سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه متن مکانیک / مدل میله ای گرادیان فشار برای دینامیک میکرولوله های حاملِ سیال / A360

کد مترجم  1253

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم 1253 برای ترجمه زمینه مکانیک استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 1253 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها

درخواست نمونه ترجمه رایگان

سخن مترجم:

در ترجمه متون مرتبط با مکانیک، دو عنصر نقش مهمی ایفا میکنند: 1- داشتن دید صحیح نسبت به کلیت موضوع مقاله یا متن مورد ترجمه، 2- استفاده ترجمه صحیح برای لغات. عنصر اول بدین جهت اهمیت دارد که داشتن شناخت نسبت به موضوع مقاله کمک می کند تا بین قسمت های مختلف متن ارتباط صحیح برقرار نمود. اهمیت عنصر دوم هم در آن است که بعضی لغات در عین داشتن معنایی پرکاربرد در متون عمومی، اما در متون مکانیک معنایی کاملا متفاوت دارند؛ این تفاوت معنا حتی ممکن است در یک مقاله یا یک موضوع در مکانیک صادق باشد و در دیگر متون مکانیکی صادق نباشد، لذا عنصر اول هم به این عنصر کمک می کند. بعنوان نمونه کلمه «beam»، که بیشتر به معنای «پرتو» استفاده می شود و حتی در بعضی متون، «تیر» ترجمه می شود اما در مبحث نظریه ی گرادیان فشار، کلمه ی «میله» بیشتر قابلیت انتقال معنا دارد. (در این نمونه، از هر دو عنصر استفاده شد.)

ترجمه از انگلیسی به فارسی

زمینه: مکانیک

موضوع نمونه ترجمه: مدل میله ای گرادیان فشار برای دینامیک میکرولوله های حاملِ سیال

 متن اصلی به انگلیسی:

Micropipes/nanopipes have held wide applications in micro electronic–mechanical systems (MEMS) and nanotechnology such as sensors, actuators, fluid storage, fluid transport and drug delivery, in view of their hollow geometry and excellent mechanical properties. With the development of manufacturing process, the characteristic sizes of pipes could become smaller and smaller. In a recent paper by Rinaldi et al. , the inside diameter of circular micropipes considered ranged from 1 to 100  . Similar to macroscale pipes, the study on vibration and stability of micropipes is essential to the design of micro-fluidic devices. It has attracted great interest and has become a challenging topic for researchers.

متن ترجمه شده به فارسی :

میکرولوله ها/نانولوله ها بدلیل هندسه توخالی و خواص عالی مکانیکی شان، کاربرد های گسترده ای در سیستم های میکروالکترونیکی-مکانیکی (MEMS) و در نانوفناوری مانند حسگرها، محرک ها، ذخیره سازی سیال،  انتقال سیال و هدایت دارو دارند. با توسعه ی فرآیند تولید، اندازه های ویژه ی لوله ها می تواند کوچک و کوچک تر شود. در مقاله ی جدید Rinaldi و همکارانش، قطر داخلی میکرولوله های دایره ای، در محدوده ی 1 تا   در نظر گرفته شد. مانند ماکرولوله ها، مطالعه ی ارتعاش و ثبات میکرولوله ها برای طراحی ابزارهای میکروسیالی ضروری است. این موضوع توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و به یک موضوع چالشی برای محققین تبدیل شده است.

نمونه ترجمه متن مکانیک

 

 

 


نویسنده: دنیا ذاکری تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷:۲۴ سه شنبه ۱۳۹۳/۰۱/۰۵ تعداد بازدید: 1066

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه متن مکانیک نمونه ترجمه مکانیک نمونه ترجمه رشته مکانیک ترجمه رایگان مکانیک نمونه ترجمه مهندسی مکانیک

Link: /news/نمونه-ترجمه-متن-مکانیک-/-مدل-میله-ای-گرادیان-فشار-برای-دینامیک-میکرولوله-های-حاملِ-سیال-/-A360-5.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.