جمعه ۳۱ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه متن سیاست / جغرافیای سیاسی/ A361

کد مترجم  1304

کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم 1304 برای ترجمه زمینه سیاست استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 1304 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها

درخواست نمونه ترجمه رایگان

سخن مترجم:

به اعتقاد بنده ترجمه یک هنر است و صرفا معنی کلمه به کلمه نیست. شاید ترجمه یک عبارت دقیقاً معنی کلمات آن نباشد ولی مفهوم آن عبارت را به خوبی برساند. معمولاً انگلیسی زبانها از اصطلاحات زیادی در متون خود استفاده می کنند که شاید در زبان ما مفهومی نداشته باشد.با توجه به اینکه مدت دو سال است که به کار ترجمه مشغول می باشم، با بسیاری از این اصطلاحها آشنا هستم و همیشه سعی کرده ام که مفهوم جمله را برسانم. با این کار همیشه ترجمه های خوبی را ارائه کرده ام.

ترجمه از انگلیسی به فارسی

زمینه: سیاست

موضوع نمونه ترجمه: جغرافیای سیاسی

 متن اصلی به انگلیسی:

The horizontal mechanism: there is also a horizontal mechanism that operates reciprocally between regional groups. As stated earlier, contemporary regionalism evolved as a response to economic globalization and the attendant mega competition. This means that each regional group must work not only to achieve internal liberalization but also to secure access to the markets of other regional groups and attract capital from them. It is impossible in today’s world for a single regional group, no matter how large, to create a totally self-sufficient trading environment. When one regional group promotes intraregional liberalization, it enhances its international competitiveness in relation to other regional groups. Hence, if one regional group accelerates liberalization and improves its international competitiveness, this serves to trigger further liberalization (and thus competitiveness) in other regional groups. Strengthening trade and investment barriers against other regions would clearly have a negative effect on competitiveness.

متن ترجمه شده به فارسی :

مکانیسم افقی: یک مکانیسم افقی نیز وجود دارد که به طور متقابل بین گروه های منطقه ای عمل می کند. همانطور که پیشتر گفته شد، منطقه گرایی معاصر در واکنش به جهانی شدن اقتصادی و رقابتهای بزرگ همراه با آن، تکامل یافته است. این بدان معنی است که هر گروه منطقه ای نه تنها باید برای به دست آوردن آزادسازی داخلی فعالیت کند بلکه باید برای تضمین امکان دسترسی به بازارهای سایر گروه های منطقه ای و جذب سرمایه از آنها نیز تلاش کند. در جهان امروزی برای یک گروه منطقه ای واحد، هر چقدر هم بزرگ باشد، ایجاد یک محیط تجاری کاملاً خودکفا غیر ممکن می باشد. هنگامی که یک گروه منطقه ای، آزادسازی درون منطقه ای را ترویج می کند، در واقع رقابت بین المللی خود را در رابطه با دیگر گروه های منطقه ای افزایش می دهد. بنابراین، اگر یک گروه منطقه ای، آزادسازی را تسریع بخشد و رقابت بین المللی خود را افزایش دهد، موجب می شود که آزاد سازی بیشتری (و در نتیجه رقابت بیشتر) در سایر گروه های منطقه ای ایجاد گردد. موانع تقویت تجارت و سرمایه گذاری در مقابل سایر مناطق، به وضوح اثرات منفی را بر رقابت خواهد گذاشت.

نمونه ترجمه متن سیاست

 

 


نویسنده: نمونه ترجمه اقتصاد تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷:۰۲ سه شنبه ۱۳۹۳/۰۱/۰۵ تعداد بازدید: 2697

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه متن سیاست ترجمه متن سیاست نمونه متن سیاست نمونه ترجمه مقالا سیاست نمونه ترجمه رشته سیاست

Link: /news/نمونه-ترجمه-متن-سیاست-/-جغرافیای-سیاسی/-A361-1.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.