جمعه ۱۰ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه متن زیست شناسی/زیست شناسی/کد نمونه ترجمه A664

 

 

کاربر گرامی:

شما می توانید از کد مترجم 9877 ترجمه زمینه زیست را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 9877 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

 

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 


ترجمه: انگلیسی به فارسی

زمینه: زیست شناسی

موضوع نمونه ترجمه: زیست شناسی

سخن مترجم: با توجه به اینکه رشته زیست شناسی رشته ایی است که بسیار وابسته به زبان انگلیسی می باشد، ارائه ترجمه خوب و تخصصی می تواند در پیشرفت این علم بسیار کمک کننده باشد و بنده که با سابقه چندین سال تجربه ترجمه در زمینه زیست شناسی اکثر اصطلاحات تخصصی این رشته را واقف هستم، به شما این اطمینان را می دهم که ترجمه در این زمینه نیاز به تخصص دارد و مترجم بایست با اصطلاحات تخصصی اشنایی کامل داشته باشد مثلا culture در زبان عمومی به معنای فرهنگ می باشد ولی در متون زیست شناسی به معنای محیط کشت می باشد و مترجمی که با ان اصطلاح شنا نباشد مطمئنا در ترجمه متون تخصصی زیست شناسی دچار نقصان خواهد شد.
 

متن اصلی به  انگلیسی: 

A pair of primers targeted the 18S SSU rRNA gene of the Plasmodium spp. was designed for qRT-PCR-HRM assay development. Analytical sensitivity and specificity of the assay were evaluated. Samples collected from 229 malaria suspected patients recruited from Sabah, Malaysia were screened Using the assay and results were compared with data obtained using Plasmonex", a hexaplex PCR system. The qRT-PCR-HRM assay was able to detect and discriminate the five Plasmodium spp. with lowest detection limits of 1-100 copy numberswithoutnonspecific amplifications.The detection of Plasmodium spp. in clinical samples Using this assay also achieved 100% concordance with that obtained Using Plasmonex M. This indicated that the diagnostic sensitivity and specificity of this assay in Plasmodium spp. detection is comparable with those of PlasmoNexTM.
 
 

متن ترجمه شده به  فارسی :

 

یک جفت پرایمری که ژن 18s SSU rRNA گونه پلاسمودیوم را مورد هدف قرار دادند برای توسعه سنجش qRT-PCR-HRM طراحی شدند. حساسیت و اختصاصیت تجزیه ای آزمایش ارزیابی شد. نمونه هایی که از 229 بیمار مستعد به مالاریا از (منطقه) صباح مالزی جمع آوری شده بود، با استفاده از آزمایش، غربالگری شده و نتایج با داده های حاصل از Plasmonex، یک سیستم PCR شش گانه، مقایسه شد. آزمایش qRT-PCR-HRM با کمترین حد تشخیص 1 تا 100 نسخه، بدون تکثیر غیر اختصاصی، قادر به تشخیص و تمایز پنج گونه پلاسمودیوم بود. تشخیص گونه پلاسمودیوم در نمونه های بالینی با استفاده از این آزمایش با نتایج حاصل از Plasmonex M. 100% مطابقت داشت. این نشان دهنده آن است که حساسیت و اختصاصیت این آزمایش در تشخیص گونه پلاسمودیوم با Plasmonex TM قابل مقایسه می باشد.
 
نمونه ترجمه متن زیست شناسی

*****************

شما میتوانید نظر خود را در مورد این نمونه ترجمه در زیر همین صفحه اعلام نمایید.

 مطمناً نظر شما در جهت بهبود کیفیت خدمات ترجمه خود به کار خواهیم برد.

 


نویسنده: شکیلا رحمانی تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲:۳۲ چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ تعداد بازدید: 921

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه متن زیست شناسی ترجمه رایگان زیست شناسی نمونه ترجمه رشته زیست شناسی نمونه ترجمه رایگان زیست

Link: /news/نمونه-ترجمه-متن-زیست-شناسی/زیست-شناسی/کد-نمونه-ترجمه-A6647.html

دیدگاه کاربران

سپیده کفاشی :

سلام مرسی از شما چقدر سفارشمو خوب ترجمه کردید عالی بوده

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.