جمعه ۳۱ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه متن بازرگانی/ بازرگاني بين المللي/ کد نمونه ترجمه A479

کاربر گرامی:  

شما می توانید از کد مترجم  1665  ترجمه زمینه بازرگانی را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 1665  را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 


ترجمه: انگلیسی به فارسی

زمینه: بازرگانی

موضوع نمونه ترجمه: بازرگاني بين المللي

 سخن مترجم:

با عنایت به این نکته  که ترجمه متون بازرگانی بدون دانستن لغات تخصصی ناممکن است (برای مثال لغت  advertising به معنای تبلیغ است اما در این نمونه معادل تبلیغات است) ، بنده با مطالعه اغلب این لغات و جستجوی برخی در اینترنت، احاطه تقریبا کامل بر تمام لغات را دارا می باشم. از سوی دیگر، داشتن سبک نگارشی و انتخاب لغات مناسب نیز  حائز اهمیت اند (به عنوان مثال، لغت invention دراین متن به معنای اختراع نیست ،بلکه به معنای ابداع است؛ یا واژه clear  به معنای شفاف، آشکار و زلال نیست بلکه به معنای رسا می باشد). از این رو، دسته ای از عوامل از جمله تجربه، دانستن لغات تخصصی، سبک نگارشی، انتخاب لغات مناسب و...در این نوع ترجمه از اهمیت برخوردارند. با توجه به همکاری ام با بیش از ده موسسه از قبیل شرکتها، دارالترجمه ها، سایت ها و ... و ترجمه انواع متون بازرگانی، من این عوامل را در ترجمه هایم درحد امکان لحاظ می نمایم.

متن اصلی به  انگلیسی :

Chapter 2

How the advertising industry is structured

Look back in wonder

Like most people, you probably believe advertising is a relatively modern phenomenon – perhaps a century or two old- and that it was invented in America. Both are twaddle.   Advertising shop signs existed some 6,000 years ago, and were common in Rome and throughout the ancient world. But it was the classical Athenians who can probably lay claim to the invention of commercial advertising as we know it today. In Athens, town criers, chosen for their mellifluous voices and clear elocution, strolled through the streets making public proclamations, and interrupted their proclamations with paid-for advertisements (just as advertisements interrupt television newscast today).    

متن ترجمه شده به  فارسی :

فصل2

 چگونه   صنعت تبلیغات سازماندهی می شود

  نگاهی  به  گذشته حیرت انگیز

 

 شما احتمالا مانند  اغلب مردم معتقدهستید  که تبلیغات  یک پدیده نسبتا  مدرن است ( به  قدمت یک یا دو قرن است) و در آمریکا ابداع شد. هر دو نکته کم اهمیت اند. نشانه های  فروشگاه تبلیغاتی در حدود 6000 سال  پیش  وجود داشتند و  در رم و در سراسر  دنیای  باستان  متداول بودند. اما   این آتنی های  قدیمی بودند که  می توانند احتمالا مدعی  ابداع   تبلیغات تجاری باشند  همان گونه که ما آن را امروز ه می شناسیم. در آتن، جارچی های شهر به خاطر صداهای خوش و  سخنوری رسا انتخاب می شدند، در طول خیابانها  پرسه می زدند ، و اعلامیه های  عمومی را بیان می کردند و اعلامیه های خود را با تبلیغات پولی متوقف می کردند (مانند تبلیغات که امروزه، اخبار تلویزیونی را متوقف می کند).

نمونه ترجمه متن بازرگانی


نویسنده: شیرین کرم خانی تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹:۲۲ شنبه ۱۳۹۳/۰۷/۲۶ تعداد بازدید: 4353

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه متن بازرگانی ترجمه متن بازرگانی ترجمه رایگان رشته مدیریت بازرگانی نمونه ترجمه مدیریت بازرگانی

Link: /news/نمونه-ترجمه-متن-بازرگانی/-بازرگاني-بين-المللي/-کد-نمونه-ترجمه-A4796.html

دیدگاه کاربران

ali :

کلمه "می باشد" در فارسی هست؟ استفاده از این کلمه به نظرتان درست است؟

امیر حسین مهارت :

با سلام و عرض ادب به نظر بنده مهمترین ویژگی یک ترجمه خوب اینست که متن مقصد میبایست سلیس بوده و در آن رعایت دستور زبان نیز شده باشد بگونه ای که نتوان تشخیص داد که آن متن ترجمه یک متن دیگر است که با پوزش فراوان در ترجمه حاضر این ویژگی وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.