جمعه ۱۰ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه متن شیمی/نانوتیوپ کربن/کد نمونه ترجمه A693

 

 

کاربر گرامی:

شما می توانید از کد مترجم 9853 ترجمه زمینه شیمی را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 9853 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

 

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 

 

ترجمه: انگلیسی به فارسی

زمینه: شیمی

موضوع نمونه ترجمه: نانوتیوپ کربن

 

سخن مترجم: نمونه­ ترجمه­ فوق مربوط به متن تخصصی شیمی است. همانطور که میدانید ترجمه­ای دقیق و علمی در زمینه­ علم شیمی بسیار کاربردی و مفید است، این علم همچون دریچه­ ای در تمام جنبه­ های مهندسی رخنه کرده است. برخی از کلامات در این علم معانی متفاوتی دارند برای مثال کلمه­ treatment به معنی درمان می­باشد ولی در علم شیمی به معنی اصلاح است، این واژگان در زمینه­ علم شیمی بسیار گسترده هستد برای مثال pigging در مهندسی نفت به معنای پیگرانی می­باشد که در فارسی معنای خاصی ندارد. اینجانب سابقه­ بلند مدتی در زمینه­ ترجمه دارم و امیدوارم بتوانم ترجمه­ ای مطلوب و مورد پسند مشتریان را ارایه نمایم.

 

 

متن اصلی به  انگلیسی: 

A single carbon nanotube can carry up to 25 μA of current. This corresponds to an extraordinarily high current density of 109 A/cm2. In Figure 4.4, a typical I-V characteristic for a metallic carbon nanotube is shown. The current increases linearly at low bias (the ballistic regime), but then rolls over and saturates at high bias. In the inset to the figure, the data are plotted in a different way, namely, resistance R=V/I as a function of bias voltage.
Above a few 100 mV the resistance increases linearly with voltage. A simple model that includes phonon excitation can explain the linear increase in resistance and correctly predicts the value for the saturation current around 25 μA.
 

متن ترجمه شده به  فارسی :

یک نانوتیوپ کربنی میتواند تا جریان μA 25  را حمل کند. این مطابق یک دانسیته بالای جریان غیرعادی به مقدار 109 A/cm2 است. در شکل 4.4، یک ویژگی I-V کلی برای نانوتیوپ کربن فلزی نشان داده شده است. جریان به صورت خطی در بایاس پایین افزایش می یابد (رژیم بالیستیک)، اما سپس افزایش مییابد و در بایاس بالا اشباع میشود. در جریان شکل، اطلاعات با یک روش متفاوتی رسم شده است، که مقاومت تابع ولتاژ بایاس نامیده میشود .

در بالای 100 Mv مقاومت به طور خطی با ولتاژ افزایش می یابد. یک مدل ساده که شامل تحریک فونون است، میتواند افزایش خطی در مقاومت را شرح دهد و مقدار جریان اشباع را در حدود  25 μA پیش بینی میکند.

 

نمونه ترجمه متن شیمی

*****************

شما میتوانید نظر خود را در مورد این نمونه ترجمه در زیر همین صفحه اعلام نمایید.

 مطمناً نظر شما در جهت بهبود کیفیت خدمات ترجمه خود به کار خواهیم برد.


نویسنده: شکیلا رحمانی تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹:۱۷ شنبه ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ تعداد بازدید: 1473

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه متن شیمی نمونه ترجمه شیمی نمونه ترجمه رایگان شیمی ترجمه رایگان شیمی

Link: /news/نمونه-ترجمه-متن شیمی/نانوتیوپ-کربن/کد-نمونه-ترجمه-A6930.html

دیدگاه کاربران

میران مهدوی :

سلام عصرتون بخیر یکی از سایت های خوبی که از نظر کیفیت و هزینه مناسب تا به الان دیدم مرسی از سایت خوبتان

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.