• کد مترجم 1035
     
     کاربر گرامی: شما می توانید از کد مترجم  1035 ترجمه زمینه تخصصی  زبانشناسی و آموزش زبان را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 1035 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 

 ترجمه از انگلیسی به فارسی:

زمینه: عمومی

موضوع نمونه ترجمه: زبانشناسی و آموزش زبان

متن اصلی به  انگلیسی:

A hearer or. reader understands correctly when he knows exactly what the speaker Or writer means. In order to speak or write English correctly, the essential thing is that we should express Our meaning in such a way that our audience or our readers understand it fully and precisely if they know English perfectly and are relying on no other medium. In taking part in this process of communication either as a sender or a receiver, we must know and use the conventions of which the system we are handling is composed. Without strict observance of these conventions, a Language would Soon cease to function as a means of communication.

متن ترجمه شده به فارسی:

شنونده یا خواننده؛ زمانی مقصود گوینده یا نویسنده  را به درستی درک می کند؛ که درک دقیقی از مطلب داشته باشد.  اگر احیانا مخاطبان و یا خوانندگان ما انگلیسی را کاملا می دانند و به هیچ وسیله بیان  دیگری  وابسته  نیستند؛ اصل ضروری برای درست صحبت کردن انگلیسی و یا درست نوشتن آن  این است  که مقصود خود را طوری بیان کنیم که آن را به طور کامل و دقیق درک کنند. در صورت شرکت در این فرایند ارتباطات؛ چه به عنوان فرستنده یا چه به  صورت گیرنده یک پیام، باید مفاد قرارداد و عرف سیستمی که با آن کار میکنیم را بشناسیم و از آن استفاده کنیم. بدون رعایت دقیق این قوانین، زبان به عنوان یک وسیله ارتباطی به زودی از کار خواهد افتاد.

 

نمونه ترجمه تخصصی زبانشناسی و آموزش زبان