سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

نمونه ترجمه متن زیست شناسی/پردازش RNA و انتقال/کد نمونه ترجمه A656

 

 

 

کاربر گرامی:

شما می توانید از کد مترجم 10772ترجمه زمینه زیست شناسی را استفاده نمایید، برای این کار ابتدا در وبسایت ثبت نام نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش ترجمه نمایید. در قسمت ارجاع به مترجم خاص می توانید کد 10772 را وارد نمایید تا همین مترجم برایتان ترجمه انجام دهد. در صورتی که می خواهید بقیه نمونه ترجمه ها که توسط مترجمین دیگر انجام شده اند را مشاهده نمایید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

 

ثبت سفارش ترجمه

نمونه ترجمه ها 


ترجمه: انگلیسی به فارسی

زمینه: زیست شناسی

موضوع نمونه ترجمه: پردازش RNA و انتقال

 

 

 

 

سخن مترجم: با توجه به اینکه رشته زیست شناسی رشته ایی است که بسیار وابسته به زبان انگلیسی می باشد، ارائه ترجمه خوب و تخصصی می تواند در پیشرفت این علم بسیار کمک کننده باشد و بنده که با سابقه چندین سال تجربه ترجمه در زمینه زیست شناسی اکثر اصطلاحات تخصصی این رشته را واقف هستم، به شما این اطمینان را می دهم که ترجمه در این زمینه نیاز به تخصص دارد و مترجم بایست با اصطلاحات تخصصی اشنایی کامل داشته باشد مثلا culture در زبان عمومی به معنای فرهنگ می باشد ولی در متون زیست شناسی به معنای محیط کشت می باشد وو مترجمی که با ان اصطلاح شنا نباشد  مطمئنا در ترجمه متون تخصصی زیست شناسی دچار نقصان خواهد شد.

 

متن اصلی به  انگلیسی: 

Figure 13.9 illustrates some of the more common processing specifics for intron removal that occur for a nuclear gene. There are examples of organellar transcripts in chloroplast and mitochondria having sequences spliced out, but these are much less typical than for nuclear genes. Perhaps the first layer of the splicing puzzle is what defines an intron and how it is recognized distinct from an exon. Interestingly, when homologous genes (genes coding for identical or similar protein functions) from distant plant species are compared, the sizes of their exons tend to be conserved but not so for their introns. Intron size (numbers of base pairs) seems much more variable than that for exons. But what does seem conserved for introns are the sequences at their boundaries with exons.

متن ترجمه شده به  فارسی :

شکل 13.9 بعضی از فرآیندهای مشترک برای حذف اینترون را که در ژنهای هسته ای روی میدهد، به تصویر کشیده است. نمونه هایی از رونوشت های مربوط به اندامک هایی مثل کلروپلاست و میتوکندری با توالی های پیرایش شده موجود است، اما این رونوشت ها بسیار کمتر از انواع هسته ای می باشند. شاید اولین لایه از معمای پیرایش این است که چه چیزی معرف اینترون است و چگونه از یک اگزون تمایز داده میشود. وقتی ژنهای همولوگ (ژنهای کدکننده  پروتئین هایی با اعمال یکسان یا مشابه) در گونه های گیاهی دور از هم، با یکدیگر مقایسه میشوند، اندازه اگزون های آنها تقریبا حفظ شده است اما اینترون های آنها اینگونه نیستند. به نظر می رسد اندازه ی اینترون ها (تعداد جفت بازها) نسبت به اگزون ها از تنوع بیشتری برخوردار باشند. آن بخش از اینترون ها که حفظ شده به نظر می رسند هم در واقع توالی هایی در مرز اینترون ها با اگزون ها است.

 

نمونه ترجمه متن زیست شناسی

 

*****************

شما میتوانید نظر خود را در مورد این نمونه ترجمه در زیر همین صفحه اعلام نمایید.

 مطمناً نظر شما در جهت بهبود کیفیت خدمات ترجمه خود به کار خواهیم برد.


نویسنده: همتا وحیدی تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹:۴۷ سه شنبه ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ تعداد بازدید: 902

کلمات کلیدی: نمونه ترجمه متن زیست شناسی ترجمه رایگان زیست شناسی نمونه ترجمه رشته زیست شناسی نمونه ترجمه رایگان زیست

Link: /news/نمونه-ترجمه-متن-زیست-شناسی/پردازش RNA و-انتقال/کد-نمونه-ترجمه-A6562.html

دیدگاه کاربران

نصرت نوری :

سلام مرسی از شما مترجمی که برای سفارشم بهش ارجاع دادید خیلی خوب بوده

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.