جمعه ۱۰ فروردین ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

مشاوره حقوقی رایگان(حقوقی، کیفری، خانواده، ثبتی)

در فروم زیر می توانید سوالات و مشکلات حقوقی خودتان را مطرح بفرمایید. لطفا در تشریح صورت مساله ایجاز و شفاف سازی را در نظر داشته باشید. تمامی سوالات توسط وکیل پایه یک پاسخ داده خواهند شد. تمامی تلاش ما بر این است تا تمامی سوالات توسط رئیس هیئت مدیره شرکت هلدینگ ایران تایپیست جناب آقای هادی توکلی مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پاسخ داده شوند. با احترام

ارسال شده در ۲۲:۰۵:۴۴ سه شنبه ۹۲/۱۱/۲۲

نرگس ف میگوید :

با سلام و عرض ادب اگر شخصی پیامکی مبنی بر تهدید به گرفتن اموال من نماید من چگونه می توانم علیه ایشان شکایت نمایم؟

ارسال شده در ۲۲:۱۳:۰۹ سه شنبه ۹۲/۱۱/۲۲

علی زارع میگوید :

با سلام - پدرم سه دانگ از یک مغازه را در سال 1367 بصورت سرقفلی واگذار کرد(قولنامه دست نویس) اما مستاجر از پرداخت بخشی از مبلغ سرقفلی و اجاره بها امتناع نمود . مستاجر یک بار در دادگاه محکوم به پرداخت شده اما باز هم امتناع کرده است . در حال حاضر هم پدر من و هم مستاجر مذکور فوت شده اند . آیا وراث مستاجر صاحب حقی هستند ؟ اگر پاسخ مثبت است به چه میزان؟

ارسال شده در ۱۱:۲۲:۱۵ چهارشنبه ۹۲/۱۲/۰۷

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به نرگس ف گرامی: شما می توانید با مراجعه به دادسرای محل اقامت خود شکایت مزاحمت تلفنی از نوع ارسال پیامک تحدید آمیز علیه شخص (ناشناس به شماره تلفنی که برای شما پیامک تحدید آمیز را ارسال نموده است) اقدام نمایید و دادسرا به محض وصول شکواییه شما اقدام به تعقیق و شناسایی مرد مزاحم می نماید.

ارسال شده در ۲۱:۲۹:۳۹ شنبه ۹۲/۱۲/۱۰

saman میگوید :

salam, agar yek nafar fot shavad va ta ghabl az fot ersiye pedari ro daryaft nakarde bashad bad az fot pesare un fard mitune az ersiye pedarie farde fot shode sahmi dashte bashad?

ارسال شده در ۲۲:۳۵:۲۵ شنبه ۹۲/۱۲/۱۰

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به سامان گرامی : شرط وراثت وفق قانون مدنی زنده بودن وراث در زمان فوت مورث میباشد . اگر شخص فوت شده (مورث شما) در زمان حیات مورث خود فوت نموده هیچ حق از ماترک پدری یا مادری ندارد مگر اینکه قبل فوت ایشان مورث شان فوت نموده باشد .در این صورت شما بعنوان نماینده ایشان (شخص فوت شده ) میتوانید از مجرای قانون سهم الارث ایشان را مطالبه نمایید .

ارسال شده در ۲۱:۴۱:۴۳ چهارشنبه ۹۲/۱۲/۱۴

اردلان خرمی میگوید :

با سلام میخواستم بدانم تعریف دقیق کار وشغل در قانون چیست؟ و آیا کار کردن برای یک سایت اینترنتی، اگر فرد شاغل در دستگاه دولت باشد به دلیل ممنوعیت دوشغله بودن منع قانونی دارد؟

ارسال شده در ۰۲:۲۱:۱۱ دوشنبه ۹۲/۱۲/۱۹

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

وفق مواد یک و دو قانون کار مصوب 29 آبان 1369 افراد ذیل مشمول قانون کار میباشند : ماده1- کلیه کارفرمایان، کارگران ، کارگاهها، موسسات تولیدی ، صنعتی ، خدماتی و کشاورزی مکلف به تبعیت از این قانون می باشند. ماده2- کارگر از لحاظ این قانون کسی است که بهر عنوان در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد ، حقوق ، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می کند. اگر جنابالی و وب سایتی که در حال انجار کار میباشد مشمول قانون فوق الاشاره گردد ، بنظر دوشغله بودند شما داری وصف ممنوعیت قانون مارالذکر میباشد . با احترام

ارسال شده در ۱۶:۳۴:۰۲ شنبه ۹۲/۱۲/۲۴

س ر میگوید :

روز و نوروز بر شما خوش. آقای دکتر من از مترجمان موسسه هستم و خوشحالم که می بینم از طریق شما امکان باز شدن گرهی که در زمینه حقوقی برایم ایجاد شده فراهم آمده است. ماجرا نسبتا مفصل است و ترجیح می دهم بیشتر با ارائه مدارک با خودتان به شکلی مستقیمتر در ارتباط باشم، ولی خلاصه آن از این قرار است که بیش از یک سال پیش فردی که مدیر عامل کارخانه ای در ایوانکی بود آگهی جذب سرمایه ای گذاشت و من (با توجه به اینکه در مشهد هستم و فاصله فیزیکی نسبتا زیادی وجود دارد) تا جایی که می توانستم تحقیق کردم و صحت مدیرعاملی ایشان برایم محرز شد و در نتیجه مبالغی که از همین کارهای ترجمه در حسابم می آمد را به حساب ایشان واریز می کردم. ایشان هم سفته مبالغ تضمینی را برایم ارسال می کرد. ولی از همان حدود یک سال قبل متواری شده و کارخانه هم ظاهرا از دست او شاکی است. با مشورتی که با بردارم که فوق لیسانس حقوق است داشتم اظهارنامه ای را از طریق دادگستری مشهد به آدرس کارخانه فرستادم ولی با وجود چند بار مراجعه ام به دادگستری اعلام کردند که پاسخی برای اظهارنامه نیامده است.... با توجه اینکه مبلغ سفته ها در حدود 11 میلیون تومان است و مشاور تلفنی قوه قضائیه هم گفت که به یک مجتمع قضایی در حوالی تهرانپاس باید مراجعه کنم، و با توجه به اینکه من شلوغی دادگاهها را می بینم و احتمال می دهم که فقط وقتم را در رفت و آمد به دادگاهها تلف کنم و زمان کارهای دیگر را هم از دست بدهم و ضمنا به شدت درگیر کارها هستم (از آقای شیدایی و خانم فدایی سوال بفرمائید!) خواستم بدانم که آیا می توانم کار آن را به شما بسپارم؟ (ضمن اینکه وکیل کارخانه اعلام کرده که آن آقا طلبکاران صدها میلیونی هم دارد و مبلغ من کمترین مقدار است، در نتیجه حدس می زنم پرونده ای در تهران درباره آن آقا در دادگستری مفتوح است و چه بسا پیشرفتهایی هم داشته است، ولی من نمی دانم باید دقیقا چه کار بکنم) سربلند باشید.

ارسال شده در ۰۱:۲۰:۱۵ یکشنبه ۹۳/۰۱/۰۳

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

با سلام با عنایت به شرح ماوقع از سوی عالیه بنظر بنده موضوع شما فاقد وصف کیفری میباشد و از مصادیق کلاهبردای را شامل نخواهد شد . ولی با توجه به اینکه عالیه ادعا دارید که از ایشان داری سفته از نوع تجاری میباشد میتوانید با واخواست نمودن ان اسناد تجاری (سفته ) طلب خود را مستندا به استناد ان اسناد مطالبه نمایید و بدوا نیز توقیف اموال شخص متواری را بنحو مقتضی از محکمه در خواست نمایید . نظر به اینکه پرونده زیادی در دست اقدام در موسسه حقوقی اینجانب در حال فرایند رسیدگی میباشد قادر به پذیرش پرونده عالیه نمیباشم ولی در صورتی که مایل باشید شماره همکارم جناب استاد موسوی را در اختیار شما مینهم تا از ان طریق بتوانید قراردادوکالت را به دوست همکارم توکیل نمایید . با احترام

ارسال شده در ۱۲:۰۵:۱۷ دوشنبه ۹۳/۰۱/۰۴

مهدی ا میگوید :

با سلام یک سوال : اگر یک پسر در خانواده فوت شود آیا فرزند آن پسر (تک پسر)که فوت شده می تواند از ارث پدر پدرش استفاده کند؟

ارسال شده در ۱۵:۲۳:۵۲ دوشنبه ۹۳/۰۱/۰۴

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

شرط وراثت زنده بودن وراث در زمان فوت مورث میباشد لذا اگر پدر پدر شخص متوفی در زمان حیات پسرش فوت نموده باشد و متوفی بعد از فوت پدرش فوت نموده، فرزندان به نمایندگی از پدرشان میتوانند سهم الارث پدرشان را مطالبه نمایند. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۰۴:۱۶ سه شنبه ۹۳/۰۱/۰۵

س ر میگوید :

ضمن عرض ادب مجدد؛ هر طور که شما صلاح می دانید. اگر توفیق شود کار را به آقای موسوی می سپارم. البته چون با روند کار وکلا آشنایی ندارم و مثلا میزان حق الوکاله و تعهدات وکیل را نمی دانم منتظر توضیحات جامعتر شما خواهم ماند. ایمیل اینجانب در کادر بالای فرم موجود است و اگر هم نیاز به ورود به پنل کاربری خاص حقوقی در سایت باشد اعلام بفرمائید. سلامت و سربلند باشید

ارسال شده در ۰۸:۱۶:۲۶ چهارشنبه ۹۳/۰۱/۰۶

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به س ر گرامی: چنانچه نیاز به مشاوره انلاین دارید بهمین منوال سوالات خود را در خصوص موضوع حقوقی خود مطرح بفرمایید و چنانچه خواهان مکالمه با وکیل داشته باشید با جناب شیدایی هماهنگ بفرمایید . با احترام

ارسال شده در ۱۴:۰۷:۱۷ پنجشنبه ۹۳/۰۱/۰۷

ح میگوید :

سلام. در مورد سفارشات ترجمه کتاب در این سایت، حق مالکیت معنوی اثر با کیست؟ با مترجم یا سفارش دهنده ترجمه؟

ارسال شده در ۱۱:۰۴:۱۰ سه شنبه ۹۳/۰۳/۱۳

اپراتور شیدایی میگوید :

در پاسخ به ح گرامی: تمامی حقوق مربوط به کاربر می باشد.

ارسال شده در ۱۴:۱۹:۵۰ یکشنبه ۹۳/۰۴/۲۲

ترانه میگوید :

باسلام خواهرم مدتی است با فردی رابطه تلفنی و اس ام اسی دارد و شوهرش فهمید حالا شوهرش گفته یا اون فردی که باهاش ارتباط داشته باید ۲۰میلیون بده یا میره دادگاه شکایت میکنه که اینا رابطه تلفنی داشتن و شلاقشون بزنن! حالا چندتا سوال داشتم ۱-اگه بره شکایت کنه مجازت خواهرم و اون پسره چی هست؟ ۲-ایا پیرینت اس ام اس ها باتوجه به متنایی که توش بوده مدرک حساب میشه(که جاهایی باهم رفتن رو توش نوشته)؟ ۳-ایا از طریق شماره تلفن پسره اگر ادرسشو عوض کنه یا دیگه اون ادرس قبلی نباشه میتونن پیداش کنن؟ ۴- و اینکه واسه گرفتن پرینت از دادگاه اون باید چکار کنه و چقد طول میکشه کارای دادگاش؟ ۵-ایا ما پول بدیم بهتر؟

ارسال شده در ۲۰:۱۰:۵۳ دوشنبه ۹۳/۰۴/۲۳

ترانه میگوید :

باسلام خواهرم مدتی است با فردی رابطه تلفنی و اس ام اسی دارد و شوهرش فهمید حالا شوهرش گفته یا اون فردی که باهاش ارتباط داشته باید ۲۰میلیون بده یا میره دادگاه شکایت میکنه که اینا رابطه تلفنی داشتن و شلاقشون بزنن! حالا چندتا سوال داشتم ۱-اگه بره شکایت کنه مجازت خواهرم و اون پسره چی هست؟ ۲-ایا پیرینت اس ام اس ها باتوجه به متنایی که توش بوده مدرک حساب میشه(که جاهایی باهم رفتن رو توش نوشته)؟ ۳-ایا از طریق شماره تلفن پسره اگر ادرسشو عوض کنه یا دیگه اون ادرس قبلی نباشه میتونن پیداش کنن؟ ۴- و اینکه واسه گرفتن پرینت از دادگاه اون باید چکار کنه و چقد طول میکشه کارای دادگاش؟ ۵-ایا ما پول بدیم بهتر؟

ارسال شده در ۲۰:۱۱:۲۹ دوشنبه ۹۳/۰۴/۲۳

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به ترانه گرامی: صرف ارتباط تلفنی دو جنس مخالف و ارسال پیامک از مصادیق رفتار مجرمانه ماده 637 قانون مجازات اسلامی نمیباشد. ولی از چنانچه از فحوای متن پیامک ارتباطی فیزیکی و به عبارت دیگر جنسی طرفین استباط گردد رفتار ارتکابی میتواند از مصادیق موضوع ماده 637 قانون مجازات اسلامی باشد.متن پیام اگر دلالت بر ارتباط جنسی طرفین و یا بنوعی اقرار طرفین به ارتکاب زنا و یا غیر زنا باشد جزو ادله اثباتی محسوب میشود.از طریق شماره تلفن اقا که با خانم ارتباط داشته میتوان مخفیگاه ایشان را کشف نمود. بهترین راه برای حل این مساله پوزش از اقای شاکی میباشد. با احترام

ارسال شده در ۱۳:۵۷:۴۲ سه شنبه ۹۳/۰۴/۲۴

هادی سید صالح میگوید :

باسلام.اینجانب سید میباشم ودر شناسنامه هم اسم پدر را سید نوشته اند اما به شناسنامه خودم اول اسمم سید نگذاشته اند.ثبت احوال هم قبول نمیکنئ.باوجود اینکه شجره نامه هم دارم.تکلیف من چیست.

ارسال شده در ۱۰:۱۴:۵۸ سه شنبه ۹۳/۰۶/۰۴

میلاد میگوید :

با سلام. چند ماه پیش با موتور درحالیکه همسرم ترک نشین بود، خیابانی را به طور ورود ممنوع وارد شدیم و در تقاطع دچار تصادف شدیم که باعث شکستگی پا و چند جراحت دیگر بر همسرم شد.همسرم هم برای گرفتن دیه اقدام کرده است. قاضی دادگاه گفت که ورود ممنوع رفتن طبق بند 1807 (یا چیزی شبیه این) زندان دارد. اگر کسی راهنیمایی کند ممنون میشوم.

ارسال شده در ۱۷:۵۰:۳۳ سه شنبه ۹۳/۰۷/۱۵

هانیه روستاپیشه میگوید :

با سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان شوهر خواهر من بیشتر از سه ماه است که به خواهرم و بچه اش گفته است که برو خونه ی پدرت و من خرج تو را ندارم بدهم و خواهرم و بچه اش به خونه ی پدریم آمده اند 4 میلیون تومان از پول پیش خونه شون دست خواهرم بوده و خواهرم همه مبغ را بابت بدهی های شوهرش به طلبکاران داده است و از همه طلبکاران فاکتور و رسید دارد و در این مدت اصلا شوهر خواهرم سراغی از زن و بچه اش نگرفته است و هر بار که پدرم به خونه ی پدری شوهر خواهرم رفته پدر و مادرش گفتند که پیش ما نیست و ازش خبری نداریم، خواهرم هم به دادگاه مراجعه کرد و هم مهریه اش را مطالبه کرد و شوهر خواهرم را در خونه ی پدریش گرفتند و پدرش با قراردادن وثیقه شوهر خواهرم را آزاد کرد. روز دادگاهی بابت نفقه شوهر خواهرم گفته که من 4 میلیون تومان دست ایشان دارم و خواهرم هم حرفش را تأیید کرده و گفته که همه را به طلبکارا داده ام اما منشی دادگاه گفته به طلبکار بگو پول نداری و بفرست سراغ شوهرت و این 4 میلیون را بابن نفقه برایت می زنیم و هرچی خواهرم گفته که این پول را به طلبکارا دادم قبول نکردند و 2 روز بعد خواهرم مراجعه می کند که فاکتور و رسید را ضمیمه دادخواتش کند اما می گویند پرونده نفقه شما بسته شده است و شما هیچ اقدام دیگری نمی توانید بکنید، من می خواهم بدانم خواهرم نمی تواند باز شکایت کند؟ اگر شکایت کند برای تعیین نفقه باید کارشناس تععین کند؟ هزینه کارشناس با چه کسی است؟ خواهرم دادخواستی با عنوان مطالبه مهریه به همان شعبه دادگاه ارائه داده است، اما قصدش اخذ مهریه نبوده است و تنها می خواسته که همسرش را پیدا کند و سر خانه و زندگیش برگردد و از طرفی هم پدر و مادر همسرش مانع زندگی او هستند و پسرشان را ساپرت می کنند و تأکید دارند قید زن و بچه اش را بزند، حال سئوال من این است که همسرش می تواند او را با توجه به اینکه مهریه اش را به اجرا گذاشته است طلاق دهد؟در دادگاه مطالبه مهریه خواهرم گفته که من فقط خواستم از این طریق همسرم را پیدا کنم و قصد طلاق و جدایی را ندارم و با این وجود آیا بازهم همسرش می تواند او را طلاق بدهد؟ او چه اقدامی می تواند بکند که مانع این کار شود؟ لطفا ما را راهنمایی کنید و هر چه سریعتر پاسخ دهید ممنون از لطفتان

ارسال شده در ۱۱:۲۲:۴۳ چهارشنبه ۹۳/۰۸/۰۷

مصطفی میگوید :

پدر من در سال ۱۳۵۰ قطعه زمینی به مساحت ۱۰۰۰زرع مربع را از ۳ نفر خریداری کرده اند که نه الان پدر من در قید حیات است و نه فروشندگان به تازگی وراث فروشندگان مدعی شده اند که ملکی که پدر من تصرف نموده بیش تر از ۱۰۰۰ زرع میباشد ما نیز بررسی نمودیم و دیدیم که ۶۰ متر مربع بیشتر است در ضمن در قرار داد بندی نوشته شده با این موضوع که چناچه خریدار بیشتر از ۱۰۰۰ زرع تصرف کرد مازاد را به همان قیمت پرداخت کند الان با توجه به اینکه پدر من در قید حیات نیست و نمیدانیم ایا در ان زمان مازاد را پرداخت کرده یا نه و وراث فروشندگان ادعا میکنند پدرانشان پولی دریافت نکردن ایا این ۶۰ متر اضافه به قیمت امروز حساب میشود یا طبق نوشته فروشندگان به قیمت سال ۱۳۵۰(به قیمت همان روز) حساب میگردد لطفا راهنمایی نمایید با تشکر

ارسال شده در ۱۲:۱۰:۴۹ چهارشنبه ۹۳/۰۸/۲۸

پریسا میگوید :

باسلام. مادرم و ما بچه ها مدت یک سال و نیم است از پدرم جدا شدیم. به خاطر فحش ها و کتک کاری ها و خرجی ندادن ها و.....و اینکه اون از جای ما خبر نداره. ما بدون اینکه نشانی از خودمون باقی بگذاریم ترکش کردیم. مادرم رفته و تقاضای طلاق داده. قاضیه گفت باید شاهد بیاری. ما همه بچه ها که همه مون سن مون بالای 18 سال هست شهادت دادیم. اما قاضی گفت باید یه شاهد دیگه بیارید . ما چی کار باید کنیم؟ همسایه ها از ترس نمیان. و اقوام هم روی حساب اینکه سی سال از زندگی شون میگذره و اینکه دایی هم نمیاد چون هم عمه ام زن دایی امه. ما باید چی کار کنیم؟چه جوری مادرم میتونه طلاق بگیره؟مادرم با توجه به اینکه هیچ خرجی ای هم نمیگیره ازش آیا جرمی مرتکب شده؟ تو رو خدا یه راه حل بگین.اگه میشه جواب رو ایمیل هم کنین. ممنون.

ارسال شده در ۲۳:۲۲:۴۶ شنبه ۹۳/۰۹/۰۸

ابراهیم میگوید :

به نام خدا با سلام و احترام اینجانب آپارتمانی پیش خرید کرده که فروشنده در قرار داد متعهد شده بود که در تاریخ 30 فروردین 1393 آپارتمان را تحویل اینجانب بدهد و نیز در تاریخ 30 شهریور 1393 در دفترخانه حاضر شده و مراحل مربوط به تنظیم سند را در آن روز انجام دهد. متاسفانه تا این تاریخ(15 آذر ماه)ساختمان را تحویل اینجانب نداده است... آیا می توانم بعد از تحویل آپارتمان علیه فروشنده طرح دعوی خسارت به میزانی که در قرارداد ذکر شده است، نمایم؟؟؟ لازم بذکر است اینجانب در شورای حل اختلاف تامین دلیل کرده ام ولی تا تحویل آپارتمان از ادامه کارها دست نگه داشته ام. و نیز (عدم حضور)را از دفترخانه دریافت کرده ام ولی تا تحویل آپارتمان از ادامه کارها دست نگه داشته ام.

ارسال شده در ۲۰:۱۶:۰۰ شنبه ۹۳/۰۹/۱۵

elin میگوید :

سلام خسته نباشید.ما با یک کابینت ساز قرارداد بسته بودیم.ایشون با یک ماه تاخیر کار مارا با ایرادات بسیار و غیر قابل تعمیر نیمه کاره ول کردن و هر دفعه تماس میگیریم با به عقب انداختن کار مراجعه نمیکنند.در ضمن بعد از آوردن چند متخصص متوجه شدیم ۲/۵ متر اضافه نوشتن در قرار داد و نصف پول و نقد دادیم و نصف مانده را چک .که اول کار گرفتن از ما.در ضمن ما به اتحادیه مراجعه کردیم و گفتن ایشون اصلا مجوز ندارن ولی به ما فاکتور دادن و مهر زدن و قرار بستن .اتحادیه هم گفت کاری از دست ما بر نمیاد.الان ما چکار باید بکنیم؟ ممنون میشم سریعتر جواب بدین.

ارسال شده در ۱۰:۳۸:۵۰ چهارشنبه ۹۳/۱۰/۰۳

م.ف میگوید :

با سلام و عرض ادب اینجانب قرار است به خاطر خیانت همسر طلاق توافقی بگیرم. همسرم وکیل هستند و وضع مالی ایشان خوب است. ایشان توافق کرده اند که خانه مشترک را به نام فرزندمان کنند و حضانت او را هم به من بدهند. آیا باید میزان نفقه فرزند را قبل از تقاضای طلاق مشخص کنم یا خیر، و این مقدار نفقه بهتر است چقدر باشد؟ با تشکر

ارسال شده در ۰۱:۴۰:۵۱ یکشنبه ۹۳/۱۰/۲۸

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به میلاد گرامی: چون جرم ایراد صدمات بدنی غیر عمدی به لحاظ تقصیر شما ارتکاب یافته است لذا مشمول ماده 38 قانون مجازات میشوید و ومجزات زندا ن برای شما منتفی میباشد. با احترام

ارسال شده در ۱۰:۰۳:۰۰ جمعه ۹۳/۱۲/۰۱

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به هانیه روستاپیشه گرامی:نظر به اینکه زوجه یعنی خواهر شما نسبت به همسرش تمکین دارد و حاضر به ادامه زندگی میباشد ضمن مطالبه مهریه را داشته باشد میتواند شکایت کیفری ترک انفاق علیه همسرش در دادسری محل زندگی خودتان مطرح نمایید. دادگاه به لحاظ ارتکاب بزه ترک انفاق شش ماه تا دو سال حبس در اجرای ماده 53 قانون خانوده اخیر التصویب برای زوج صادر میکند. با احترام

ارسال شده در ۱۰:۰۷:۴۶ جمعه ۹۳/۱۲/۰۱

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به پریسا گرامی:نظر به اینکه زوجه یعنی مادر شما نسبت به همسرش تمکین ندارد و حاضر به ادامه زندگی نمیباشد فقط مادر شما میتواند با بذل مهریه و اثبات عسر و حرج تقاضای طلاق به دادگاه خانواده تقدیم کند . چرا که مادرتان هنوز ایراد ضرب و جرح عمدی از سوی پدرتان نسبت به خوش اثبات ننموده است.

ارسال شده در ۱۰:۱۸:۴۵ جمعه ۹۳/۱۲/۰۱

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ مصطفی گرامی:نظر به اینکه وراث فروشندگان مدعی عدم پرداخت هستند باید عدم پرداخت مابه تفاوت مازاد مبیع را در اجرای قاعده البینه الی المدعی به درجه اثبات برسانند و صرف ادعا در محکمه شنیده نمیشود . البته در دعوی میت سوگند خواهان الزامی میباشد. با احترام

ارسال شده در ۱۰:۲۳:۵۷ جمعه ۹۳/۱۲/۰۱

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ elin گرامی:نظر به اینکه تصویر قرار داد فی مابین شما و سازنده و نصاب کابینت مشاهده نگردیده است لذا ارایه مشاوره تا زمان ارایه تصویر قرار داد میسور نمیباشد. با احترام

ارسال شده در ۱۰:۲۷:۱۰ جمعه ۹۳/۱۲/۰۱

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ م.ف گرامی:با توجه به اینکه نگهداری از فرزند هم حق است و هم تکلیف لذا با توجه به اینکه نرخ و ارزش کالا ماهانه متغیر میباشد شایسته این است شما طبق یک قرار داد بصورت ماهانه از ایشان ( زوج) برای فرزندتان نفقه تعیین نمایید و این مقدار نفقه در طول سال با توجه به نرخ کالا و خدمات متغیر باشد. با احترام

ارسال شده در ۱۰:۳۱:۲۱ جمعه ۹۳/۱۲/۰۱

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ هادی سید صالح گرامی:شما میتوانید با طرح دعوی حقوقی بطرفیت اداره ثبت احوال محل زندگی خودتان بخواسته اصلاح شناسنامه را مطرح بفرمایید. با احترام

ارسال شده در ۱۰:۳۳:۱۵ جمعه ۹۳/۱۲/۰۱

مازیار میگوید :

با سلام. با برادر محجور خود معامله ملکی کردم که در زمان معامله ایشان در افاقه بودند و چک را خود از بانک گرفته و یک خودروی سواری نیز در معامله قید شده و در ان زمان مغازه لبنیاتی داشتند که محصولات را خود تولید و بفروش میرساند حال رفع حجر کرده حدودا یکسال میشود و حکم رفع حجر نیز صادر و ادعا ی ملک و جنون در زمان معامله را میکند در ضمن مادرم که قیم بودند و همسر ایشان نیز پشت برگه های معامله و وکالت های ان زمان را امضا و سلامت روان ایشان تایید کرده اند وتنها دادستان امضا نکر ده اند و معامله با قیمت واقعی بوده . ایا معامله باطل است واگر باطل باشد پول من به نرخ روز پرداخت میشود؟و اگر راضی به رضایت بشود چگونه سندی با او تنظیم بکنم که دیگر ادعا نکند؟

ارسال شده در ۰۰:۳۷:۴۷ یکشنبه ۹۳/۱۲/۰۳

محمد میگوید :

بنده سال قبل به دوستم مبلغی را جهت راه اندازی شرکت مسافربری پرداخت نمودم و ایشان در عوض طی یک نوشته که با حضور دو شاهد انجام گرفته، 25% از آن شرکت را بطور دائم و همیشگی به من واگذار کرده است. در این نوشته نه حرفی از مبلغ هست نه حرفی از فروش. آیا ایشان می تواند بعدها این سهم مرا منکر شود؟ طبق نوشته ما، بنده در همه زمینه های حمل و نقلی اعم از سواری، اتوبوس سهیم هستم اما نامی از مینی بوس در این بین نیامده با اینکه عنوان شده درهمه زمینه های حمل و نقل، آیا بنده در درآمد مینی بوس ها سهم دارم؟ عنوان شده که هر دو به نسبت سهم در سود و زیان شرکت شریک اند، اما از رانندگان بخاطر فعالیت در شرکت مبلغ کلانی پول گرفته ولی به من نداده، می توان با شکایت حق خود را بگیرم؟ مرسی

ارسال شده در ۱۷:۰۱:۱۲ شنبه ۹۴/۰۱/۲۲

احسان مرادی میگوید :

با سلام همسر بنده اقدام به درخواست جهیزیه نموده است. رای عدم تمکین ایشان به نفع بنده صادر شده و ایشان بعد گذشت یکسال از صدور حکم هنوز اقدام به تمکین نکرده اند در عقدنامه مبلغ هشتاد میلیون ریال جهیزیه به عهده بنده قرار داده شده است.ایشان سه سال قبل به صورت کامل پنهانی اقدام به خارج کردن معدود وسایلی که به عنوان جهیزیه همراه خود آورده بودند کرده و هیچگونه وسیله ایی نزد من ندارد.لازم به ذکر است ما هنوز به منزل مشترک نرفته ایم ولی بنده با مشقت منزل و ملزومات قید شده را فراهم نمودم اما ایشان تمکین ننموده و به منزل مشترک تشریف نیاوردند.الان نیز شرایط تهیه جهیزیه و سایر درخواست های ایشان را ندارم . لطفا مرا راهنمایی کنید. با تشکر

ارسال شده در ۰۰:۰۰:۵۰ سه شنبه ۹۴/۰۱/۲۵

الهه مختاری میگوید :

سلام آیا نوشته ای برروی برگه تقویم رومیزی بدون مشخصات صادرکننده , فقط با چند عددویک امضا بدون مشخصات میشه مدرک پرداخت پول از طرف قاضی آن را بعنوان مدرک قبول کند طبق چه ماده قانونی .

ارسال شده در ۱۵:۰۰:۲۰ جمعه ۹۴/۰۲/۱۸

بهرام امینی میگوید :

با عرض سلام. بنده یک نگهبان در منطقه پارس جنوبی (فاز 19) کنگان هستم. ما 25 روز در طول ماه سر کار هستیم و 12 ساعت کار مفید در طول روز داریم وجمعه ها نیز همین طور روز کامل سرکاربم. در مجموع 300 ساعت کارکرد در طول ماه داریم. خواستم بدونم حداقل حقوقی ک باید ب ما تعلق بگیره طبق قانون اداره کار چقدر باید باشد. در ضمن ما از کمپ کارگری هم استفاده نمیکنیم چون نیروهای بومی میرن خونه خودشون

ارسال شده در ۰۹:۲۲:۵۵ دوشنبه ۹۴/۰۲/۲۱

زهرا بانو میگوید :

با سلام من در قید حیاتم پدرم، نامادری خودم را بیمه کردم با توجه به اینکه دبیر آموزش و پرورش هستم هر سال مبلغی بابت پول بیمه نامادری از من کسر می شد ، در حال حاضر پدرم فوت شده است و نامادری ام از من شکایت کرده که بیایم رضایت دهم و بابت مهریه، خانه پدری ام را بفروشد. آیا من می توانم پول های بیمه ای که برای او خرج کردم را به عنوان مهریه در نظر بگیرم و به قاضی دادگاه ارائه دهم ؟ خیلی ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

ارسال شده در ۱۱:۳۰:۵۸ دوشنبه ۹۴/۰۴/۰۱

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به مایار گرامی: معامله افراد محجور با اجازه دادستان نافذ میباشد و در صور ت عدم تنفیذ از سوی دادستان معامله باطل و فروشنده مکلف است ملبلغ ثمن معامله را به خریدار پرداخت نمایید. با احترام

ارسال شده در ۱۸:۰۹:۴۷ سه شنبه ۹۴/۰۵/۲۰

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به محمدگرامی: شما میتوانید با مراجعه به محکمه حقوقی ابتدا اصالت صورت جلسه شراکت را اثباتو سپس دادخواست مطالبه سهم الشرکه را مطرح نمایید. چنانچه دعوای شما مطابق مقررات قانونی مطرح گردد، قطعا اعمال حق خواهد شد. با احترام

ارسال شده در ۱۸:۱۳:۰۳ سه شنبه ۹۴/۰۵/۲۰

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به خانم الها مختاری گرامی: برگی که ممضی به امضای فرد مدیون باشد هرچند اسم نامبرده دران قید نشده باشد میتواند وفق مراد1284 و 1288 قانون مدنی جزو ادله اثبات در دعوای مطالبه دین باشد. با احترام

ارسال شده در ۱۸:۲۰:۱۴ سه شنبه ۹۴/۰۵/۲۰

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به اقای بهرام امینی گرامی: برای دستیابی به حقوق خودتان به وکلای دادگستری شهرتان مراجعه بفرمایید. با احترام

ارسال شده در ۱۸:۲۲:۲۷ سه شنبه ۹۴/۰۵/۲۰

mohsen.g میگوید :

سلام الحقیر اذر ماه سال 93 در جال بازگشت از محل کار بودم در گذرگاه عابر پیاده با خودرو عبوری پراید برخورد کرده ومصدوم شدم وراننده متوری شد در همان حال خودرو دیگری که نزدیک بوده بامن برخورد کند راننده پراید مقصر حادثه را متوقف وتحویل کلانتری میدهد و به اظلاع ما میرساند و راننده پراید اقرار به تصادف مینماید ومقصر صد در صد شناخته میشود ولی در هتگام کشیدن کروکی کاشف به عمل میاید که بیمه نامه وی مدتی است که ار اعتبارش گذشته و گواهینامه پایه یکم او هم 2 سال از تمدید اعتبارش گذشته و... جراحت وارده به بنده 1 شکستگی کامل نازک نی پای چپ .2سایدگی حارثه دست راست .3تجمع خون مردگی در زانوی پای چپ 4 پارگی رباگ صلیبی که تحت عمل جراحی رباط مصنویی پیوند خورد .5 جدا شدن تکه گوچکی از استخوان ساق پای چپ ودر کل 9ماه طول درمان تا معاینه مجدد از پزشک قانونی صادر شد حال بنده را اگاه نمایید که: 1:خودرو فاقد بیمه میباشد موضوع چگونه میشود 2:مبلغ دیه حدودا چه میزان میباشد 3:شغل بنده به صورت حجمی کنتراتی روز مزد ساختمان است یعنی کار کردن ودرامد داشتن .در ظول مدت درمان چند ماهه هزینه های زندگی از کجا تامین میشود 4:گواهینامه شخص اعتبار ندارد تاثیری دذ روند پرونده دارد 5: ایا برای این پرونده وکیل بگیرم یا پرونده روال خودش را بگذراند 6:هزینه های در مانی که متحمل شده ام چه میشود و... 7:و هر چیز دیگری که اجساس میکنید باید بنده مظلع باشم با تشکر

ارسال شده در ۰۵:۵۲:۱۰ دوشنبه ۹۴/۰۵/۲۶

حمید میگوید :

سلام میخواهم بدونم حکم کسی که با زن شوهر دار پیام داده یا زنگ زده چیه؟ بعد آیا شوهر طرف میتونه متن پیام هارو در بیاره؟ بعد اگه تو متن معلوم شده باشه سکس داشتن مدرک حساب میشه یا نه وحکم برا پسره مجرد چیه

ارسال شده در ۲۲:۱۴:۵۴ پنجشنبه ۹۴/۰۶/۱۲

رضا میگوید :

با سلام دختری ادعای رابطه نامشروع با برادرم را دارد و به پیامهای عاشقانه رد و بدل شده در واتس آپ استناد می کند. سوال بنده اینست: آیا پیامهای رد و بدل شده در واتس آپ میتواند به عنوان مدرکی مستقل و محکم در دادگاه مورد استناد قرار گیرد؟؟؟ زیرا اولاً میتوان برخی پیامها در لابلای سایر پیامهای محاوره را پاک کرد بدون آنکه اثری باقی بماند. دوماً میتوان تاریخ و ساعت پیامها را با تغییر ساعت و تاریخ گوشی دستکاری کرد. سوماً در دنیای دیجیتال امکان هرگونه هک کردن و سندسازی وجود دارد. منتظر جوابتان هستم. با تشکر.

ارسال شده در ۱۶:۴۴:۰۳ جمعه ۹۴/۰۶/۱۳

علیخانی میگوید :

سلام من در شرف ازدواجم خانواده همسرم مهریه را 14سکه گفتن ولی همسرم برای تعهد به من میخواد بصورت رسمی تعهد بده ، باید چه تعهدی ازش بگیرم اسم این تعهد چیه که وجه قانونی داشته باشه بعدها جهت مطالبه.عنوانش چیهو اینکه 110 سکه قراره که مطرح بشه

ارسال شده در ۱۵:۱۳:۳۲ یکشنبه ۹۴/۰۷/۰۵

حامد مهربانی میگوید :

باسلام وعرض ادب : بنده یکسال پیش با ۹۰۰سکه عندالمطالبه عقد کردم بعد از مراسم عروسی بادخالت خانواده همسرم اختلافاتی پیش اومد حال یکماه است خانمم بدون اجازه من منزل مشترکمان را ترک ودرمنزل پدرش بسر میبرد وهمه جهازیه خود راباحضورخواهرش درغیاب من وبدون اطلاع برداشته برده است وهمراه باجهازیه همه طلاهای منو بافاکتور برداشته برده ، برادرهمسرم که خارج ازکشور اقامت دارد بنده و برادرم را تهدید کرده و همسرم و پدرش پیش همه به من تهمت و افترا میزنند حال: مهریه چقدرمطالبه میشه؟ میتونم رو خواهرش شکایت کنم و به چه جرمی؟ چطور میتونم طلاهامو استرداد کنم؟ به چه جرمی میتونم از برادر و پدرش شکایت کنم؟ زن بنده که دربانک اشتغال داردبدون اطلاع اینجانب اقدام به برداشت وجه بدون امضاوسند کرده است میشه راهنمایی کنید چیکارکنم؟/وسوال آخراینکه همه هدایاو کادوهایی که طول دوران نامزدی و که ازطرف خودم وخانواده ام خریداری شده استرداد کنم؟؟

ارسال شده در ۱۲:۲۳:۱۷ سه شنبه ۹۴/۰۷/۲۸

محمد میگوید :

با سلام بنده حدود نه ماه است که منزل رو ترک کردم و در این مدت فقط یک بار به منزل رفته ام تا فرزندانم را که دو تا دوقلوی هشت ساله هستند ببینم. دو هفته پیش خانمم (مادر فرزندانم) با فرزندانم از ایران به طور غیر قانونی خارج شدند و بنده تازه متوجه شدم. میخواستم بدونم بنده چه اقدام قانونی می توانم بکنم؟ آیا پلیس اینترپل به شکایت من رسیدگی میکند؟ ایا در صورت پیدا کردن مکان آن ها میتوانم آن ها را برگردانم؟ با تشکر

ارسال شده در ۲۳:۴۴:۰۷ جمعه ۹۴/۰۸/۲۹

احسان م میگوید :

با سلام بنده در زمستان 89 با همسرم عقد کردیم .بعد از حدودا پانزده ماه و کلی درگیری ایشون اقدام به اجرا گذاشتن مهریه کردن و تا همین الان درگیر کش و قوس های دادگاه هستیم اوایل تابستون ایشون پیشنهاد کردن که در قبال بخشش مهریه من هم طلاق رو قبول کنم . و برای طلاق توافقی اقدام کنیم. بعد اقدام ایشون خیلی اذیت کردن و جلسات رو هر ماه در میون تشف آوردن . بلاخره پس از کلی اومدن و نیومدن دادگاه به ما وقت داد برای طلاق و مدارک رو خواستن که معرفی بشیم به محضر..ولی متاسفانه همسر بنده تشریف نیاوردن و اعلام کردن که برای ادامه تحصیل به تبریز رفتن و تا عید 95 تشریف نمیارن ..دادگاه هم پرونده مارو بعد سه جلسه نبود ایشون بست..یعنی تمام اون زحمت های پنج ساله از بین رفت.من عدم تمکین ایشون رو دارم لطفا بنده رو راهنمایی کنید چیکار کنم که بتونم زودتر و بدون از سر گرفتن اون همه مراحل دوباره طلاق انجام بدم.آیا تعهدی که ایشون که به من دادن برای بخشش مهریه و عدم تمکین ایشون هنوز هم معتبره؟ اگه بخوام طلا غیابی بگیرم جریان از چه قرار میشه؟ واقعا درمونده شدم و نیازمند کمکتونم ...ممنونم

ارسال شده در ۲۳:۰۹:۳۹ سه شنبه ۹۴/۰۹/۱۰

pouya میگوید :

با سلام - من مدتی در کافه ای کار می کردم به یک سری دلایل با کارفرما بحث کردم و دیگر سر کار نرفتم .مدتی بعد از من بابت پخش عکس مستهجن در یک کانال تلگرامی که به گفته ی خودشون برای کافه بود شکایت کردن ولی کانال تلگرام  نه به اسم  کافه و نه به اسم من بوده و  حتا کانال تلگرامی  وجود نداره ولی یک اسکرین شات از اون کانال همراه عکس گرفتن و می گویند که من عکس رو پخش کردم می خواستم بدونم ایا این مدرک برای اینکه من متهم شوم کافیست یا خیر و چگونه می توانند اثبات کنند کار من است  یا خیر ؟البته غیر از عکس تهمت های دیگه ای هم زدن مانند اینکه من هکر هستم و اینکه از خانواده و مشتریان کافه عکس گرفتم  که البته مدرکی  بابت این موضوع ندارند و این که موقع اخراج بهشون بی احترامی کردم  در صورتی که من با تلفن اخراح شدم و دیگر نرفتم من چگونه میتوانم بی گناهی خودم را نسبت به تمامی این اتهامات اثبات کنم؟  قابل به ذکر است که روز استخدام سفته 10ملیونی بابت ضمانت داد ایا با اسکرین شات که از کانال تلگرامی گرفتن (همانطور که در سوال پیش خدمتتون گفتم که نه به اسم کافی شاپ است و نه به اسم من می توانند اثبات کنند این کاره من بوده یا خیر ؟ و اینکه بعد از مرحله بازپرسی اخر پرونده به کجا میره و چه مدت طول میکشه که من متوجه شم پرونده به کجا رفت -بازپرس دفعه ی اخر که ر فتم گفتن من یک دستوری دادم و پرونده را فرستادم منظور ایشان به کجا بوده با تشکر

ارسال شده در ۰۰:۴۹:۰۷ پنجشنبه ۹۴/۱۱/۲۲

علی نصیری میگوید :

سلام خسته نباشید و با تشکر از زحمات شما خانومم با پسری رابطه داشته و هیچ مدرکی هم برای اثباتش ندارم غیر از گرفتن پرینت خطهاش که یکی به اسم خودمه و یکیش به اسم خودش.من رفتم دادگاه شکایت کردم که این شماره ها مزاحم خودم و همسرم شدن تا جایی که کارمون داره به طلاق کشیده میشود بعد دادگاه نامه داد به کلانتری که این خطها متعلق به چه اشخاصی است و کلانتری هم نامه داد به ایرانسل و جوابش اومد حالا مشخص شده که خطها به اسم کی هستند و کلانتری پرونده رو فرستاد پیش قاضی ،قاضی هم گفته ۱/۹/۹۵بیا دادگاه.حالا سوالم اینه که چی به قاضی بگم که قانع بشه دستور پرینت خطهارو بده با توجه به اینکه فقط سر همین موضوع کارمون داره به طلاق کشیده میشه آیا به قاضی بگم میخوام بدونم که اگه رابطه ای بوده تا بی سروصدا طلاقش بدم اگه هم چیزی نبوده یا فقط در حد پیامک بوده تا برگردیم سر زندگیمون دستور پرینت میده؟ممنون میشم راهنماییم کنید .ببخشید طولانی شد .با تشکر

ارسال شده در ۱۵:۰۹:۲۱ جمعه ۹۴/۱۲/۲۸

اپراتور شیدایی میگوید :

با توجه به اینکه هلدینگ ایران تایپیست واحد خدمات حقوقی خود را در قالب موسسه وکیل تلفنی ارائه می دهد، مراجعین محترم می توانند با مراجعه به سایت www.vakiltel.com مشاوره حقوقی رایگان بگیرند یا اینکه با تماس با 9099070767 (تماس فقط از تلفن ثابت) مشاوره حقوقی بگیرند یا برای مشاوره حقوقی حضوری رایکان با 021476259 تماس بفرمایند.

ارسال شده در ۱۶:۵۴:۳۸ سه شنبه ۹۵/۰۴/۱۵

زهرا میگوید :

باسلام من مدت5ماه به همراه همسرم به منزل پدرم برگشتم.(بخاطرمادرشون جروبحثمون شد)ایشون پدرندارنددوبرادرودوخواهردارن ومابامادرشون زندگی میکردیم که ضمن عقدجزشرایط ضمن عقدقیدکردن که زوج شرط نموده زوجه به همراه مادرشون زندگی کنه.منم گفتم که ادامه تحصیل واشتغال وخریدجهیزیه هم به عهده زوج باشه که تاامروزبه هیچکدامش عمل نکرده من تاروزآخرپای قولم بودم.اماالان که مدن23ماه ازعقدو24ماهه ازعروسیمون میگذره دیگه تحمل زندگی بامادرشون روندارم خیلی دخالت میکنن ومدام همسرم رونصیحت میکنه که چی بگه وچ حرفی بزنه خداشاهده دیگه خسته شدم ازدستشون.حالا میخواستم بدونم چطوری میتونم هم مهرمو وهم طلاق بگیرم ازشون(مهرم اندالمطالبه ست)خواهش میکنم راهنماییم کنید.ممنون

ارسال شده در ۱۵:۳۰:۲۰ پنجشنبه ۹۵/۰۴/۳۱

احمد راد میگوید :

اینجانب طبق قراردادی مبلغ 70 میلیون رو بصورت سود مشارکتی نزد آقای که دارای مجوز خدمات کامپیوتری می باشد ولی در اصل کارهای نقل و انتقال پولی و یه جورای کارای پیش خوان دولت رو انجام میده و طبق قرار داد هروقت پولم رو طلب کردم باید اون رو وصول کنند ولی به مدت 20 روز هست که متواری شده اند و مغازه نمیاند و جواب تلفنم نمیدن و حال من درخواست تامین خواسته نموده ام و و موفق شده ام حساب بانک اینده ایشان که متصب به دو دستگاه عابر بانک شخصی خودشان می باشد رو ببندم و چون حساب بانکی متصل به این دستگاهها میباشد برای ممانعت از واریز پول به حساب مسدودی اگاهانه دستگاه ها رو خاموش کرده اند و در حسابشونم مبلغی که هست بعد مسدودی نزدیک 15 میلیون میابشد که جواب گوی طلب من نیست حالا با توجه به اینکه جواز ایشان خدمات کامپیوتری می باشد و من هیچ گونه ممانعتی در تامین خواسته در صنف خودشان به عنوان امرار معاش ندارم ولی ایشان دارای دو دستگاه عابر بانک به اسم خودشان به قیمت 130 میلیون تومان می باشند من میتوانم حکم مصادره یکی از دستگاه ها رو بگیرم و شامل مستثنیات دین نمیشه ؟ با تشکر

ارسال شده در ۱۷:۱۲:۳۱ جمعه ۹۵/۰۵/۰۱

زهرا نکویی میگوید :

با سلام برادر من توسط یک نفر ده سال پیش به شوهر من برای تعمیر منزل مادرم پول فرستاده اکنون با اون فیش بانکی شکایت کرده که شما به من بدهکارید و تقاضای ان پول ودیر کردش را دارد ما باید چکار کنیم خیلی ممنون از لطف شما

ارسال شده در ۰۱:۰۳:۴۱ یکشنبه ۹۵/۰۵/۱۷

الف میگوید :

با سلام' فرد مسنی با بیماری سکته مغزی بع از یک هفته تام هوشیاری خود را از دست میدهد و فقط دارای تنفس بوده. و رفته رفته پاها و قسمتی از از دست های او سرد شده و تنفس ود را از دست میدهد اما من در به اصطلاح آخرین لحظات حیات او وقتی به صورت او نگاه کردم اثر تنفس ضعیفی را در او (البته کامل مطمئن.نیستم) دیدم. بعد از گذشت دقایقی شاید ۲۰ دقیقه آمبولانس حمل متوفی آمد و ما او را به سرد خانه منتقل و دفن کردیم. حال برای من شبهه ای که پیش آمده این است که آیا امکان دارد او هنوز جان ولو بسیار ضعیف داشته و انتقال او به سرد خانه سبب فوت او شده باشد? نه مرگ طبیعی? آیا این مساله عواقبی هم دارد? ممنون

ارسال شده در ۱۱:۵۷:۲۷ شنبه ۹۵/۰۵/۲۳

علی تیموری میگوید :

باسلام و تشکر از سایت خوبتون.سه سال پیش در شرکتی در تهران کار میکردم و بعد از مدتی به شیراز نقل مکان کردم.یک ماه بعد از جابجایی از پلیس فتای تهران با من تماس گرفتند که باید بروم برای توضیحات،اول فکر کردم تماس سرکاریه و قطع کردم،روز بعد همکار سابقم در همان شرکت تماس گرفت و گفت از من بخاطر برداشت غیرمجاز از حسابش شکایت کرده،و شماره ای که با آن برداشت شده بود به اسم من بود(منظورم از برداشت غیرمجاز خرید کارت شارژ جمعا به مبلغ صد و پنجاه هزار تومان میباشد) ولی این شماره ای که با آن کارت شارژها خریداری شده بود در دست من نبود فقط سند مالکیت به اسم من ثبت شده بود و رفتم و خط مذکور را هم مسدود کردم ولی هرچه برای همکار سابقم توضیح دادم متقاعد نشد و گفت شکایت میکنم،بعد از گذشت دو سال و نیم از این قضیه دیروز سیم کارتی که دست خودم بوده قطع شده و وقتی به دفتر منطقه ای شیراز مراجعه کردم گفتند که به دستور دادیار اجرای احکام شعبه سی و یک تهران ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای مسدود شده،حالا این خطی که مسدود شده را احتیاج ضروری دارم و از طرفی نه وقت رفتن به تهران را دارم و نه میتوانم این همه راه هزینه بدهم و بروم تهران،عاجزانه تقاضا دارم که حقیر را راهنمایی بفرمایید که اگر به دادسرای تهران مراجعه نکنم و از عواقب این قضیه بفرمائید،یک دنیا سپاسگزارم

ارسال شده در ۰۱:۰۳:۵۵ سه شنبه ۹۵/۰۵/۲۶

محمود میگوید :

سلام 4 ماه پیش دستگاهی را جهت فروش در اینترنت آگهی کردم آقای صالحی راد که خود را تولید کننده ظروف پلاستیکی معرفی کرده بود با بنده تماس گرفت و گفت برای دستگاه شما مشتری دارم با واسطه گردی آقای صالحی دستگاه را به آقای قدری در بندرعباس فروختم بنده قیمت دستگاه را به صالحی 18 میلیون تومان اعلام کردم و ایشان دستگاه را به آقای قدری 25 میلیون تومان فروخت و از آقای قادری مبلغ 15 میلیون ودیعه یا پیش پرداخت گرفت و واریز مابقی مبلغ منوط به راه اندازی شد بنده در این مدت 4 ماه بارها از آقای صالحی تقاضا کردم حق دلالی خود را برداشته و مابقی پول را بحساب من واریز کند حالا بعد از 4 ماه به من اعلام نموده پول ندارم به شما بدم و شما بدو دنبال پولت جهت اطلاع این آقای صالحی اصلا" تولیدی ندارد و به کذب خود را تولید کننده معرفی کرده و در صفحه اینستاگرام خود عکسهای مختلفی از انواع ظروف پلاستیکی را گذاشته و خود را تولید کننده این ظروف معرفی کرده و در این مدت آقای قادری که از ماهیت صالحی باخبر شده از واریز مابقی وجه امتناع میکند . لطفا" بنده را راهنمایی کنید آدرس دقیقی از صالحی در دست ندارم اما شماره پلاک ماشینش رو دارم

ارسال شده در ۱۷:۳۵:۵۵ پنجشنبه ۹۵/۰۶/۰۴

داود میگوید :

باسلام و خسته نباشید امسال متاسفانه بنده در اثر سانحه رانندگی که راننده خودم بودم دختر ۴ساله ام را از دست دادم و در پی شکایت همسرم که ۳سال است از هم جدا شده ایم با نظریه هیات سه نفره کارشناسی سانحه بی احتیاطی در رانندگی مشخص و جهت رسیدگی به دستگاه قضا معرفی گردید و پس از طی مراحل دادگاه بنده را به تحمل ۶ماه حبس تعزیری و پرداخت نصف دیه مرد مسلمان محکوم کرد و بنده نیز که پدرش هستم بعنوان وارث از مبلغ پرداختی بیمه شناخته نشدم ...خواهشمندم راهنمایی کنید که آیا این رای دادگاه صحیح است یا جای اعتراض دارد.. باتشکر

ارسال شده در ۱۰:۱۰:۱۹ چهارشنبه ۹۵/۰۶/۱۷

داود میگوید :

باسلام و خسته نباشید امسال متاسفانه بنده در اثر سانحه رانندگی که راننده خودم بودم دختر ۴ساله ام را از دست دادم و در پی شکایت همسرم که ۳سال است از هم جدا شده ایم با نظریه هیات سه نفره کارشناسی سانحه بی احتیاطی در رانندگی مشخص و جهت رسیدگی به دستگاه قضا معرفی گردید و پس از طی مراحل دادگاه بنده را به تحمل ۶ماه حبس تعزیری و پرداخت نصف دیه مرد مسلمان محکوم کرد و بنده نیز که پدرش هستم بعنوان وارث از مبلغ پرداختی بیمه شناخته نشدم ...خواهشمندم راهنمایی کنید که آیا این رای دادگاه صحیح است یا جای اعتراض دارد.. باتشکر

ارسال شده در ۱۰:۱۱:۵۰ چهارشنبه ۹۵/۰۶/۱۷

ح سعادت میگوید :

سلام . حدود ۵ سال قبل برای یکسال اجاره همکارم یک چک بدون تاریخ به بنگاه املاک دادم الان بعد از ۵ سال از بنگاه زنگ زدن که دوست من فقط یکسال و نیم اجاره داده و الان سه سال است که اجاره نداده و خواهان اجرا گذاشتن چک من هستند . از آنجا که قرداد زمان تحویل چک یکساله بوده و بدون هماهنگی من تا ۵ سال تمدید کردن . ایا میتوتنند چک من را به اجرا بگذارند و من باید چکار کنم

ارسال شده در ۰۸:۳۱:۰۵ جمعه ۹۵/۰۶/۱۹

ح سعادت میگوید :

سلام . حدود ۵ سال قبل برای یکسال اجاره همکارم یک چک بدون تاریخ به بنگاه املاک دادم الان بعد از ۵ سال از بنگاه زنگ زدن که دوست من فقط یکسال و نیم اجاره داده و الان سه سال است که اجاره نداده و خواهان اجرا گذاشتن چک من هستند . از آنجا که قرداد زمان تحویل چک یکساله بوده و بدون هماهنگی من تا ۵ سال تمدید کردن . ایا میتوتنند چک من را به اجرا بگذارند و من باید چکار کنم

ارسال شده در ۰۸:۳۳:۳۷ جمعه ۹۵/۰۶/۱۹

حمید سعادت میگوید :

سلام . حدود ۵ سال قبل برای یکسال اجاره همکارم یک چک بدون تاریخ به بنگاه املاک دادم الان بعد از ۵ سال از بنگاه زنگ زدن که دوست من فقط یکسال و نیم اجاره داده و الان سه سال است که اجاره نداده و خواهان اجرا گذاشتن چک من هستند . از آنجا که قرداد زمان تحویل چک یکساله بوده و بدون هماهنگی من تا ۵ سال تمدید کردن . ایا میتوتنند چک من را به اجرا بگذارند و من باید چکار کنم

ارسال شده در ۰۸:۳۸:۰۲ جمعه ۹۵/۰۶/۱۹

شهرام میگوید :

سلام خسته نباشید من دو سال قبل ماشین خریده ام متاسفانه ماشین را سند نزده ام و سند ماشین و قولنامه ماشین گم شده است می خواستم بدونم با توجه به اینکه ماشین به نام من نیست پگونه می توانم سند ماشین را بگیرم

ارسال شده در ۱۲:۳۸:۱۷ دوشنبه ۹۵/۰۷/۰۵

البرز کریمی میگوید :

سلام خسته نباشید پدرم در یک قولنامه دستنوشته سی جریب زمین را بین چهار فرزند (من وبرادرم ودو خواهرم)تقسیم کرد الان برادرم برای اثبات مالکیت این قولنامه اقدام کردند ایا من ودو خواهرم میتوانیم بنفع برادرم بعلت عدم حضور شاهدان شهادت دهیم یا خیر ایا پدربزرگ بنده ودایی بنده میتوانند بعنوان شاهد شهادت دهند چرا که بارها صحت این قولنامه دستنوشته را شنیدند خواهشا راهنمایی کنید ایا راهی برای اثبات هست ممنون

ارسال شده در ۲۰:۳۸:۱۰ شنبه ۹۵/۰۷/۱۰

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ mohsen.g : شما در این پرونده حتما از وکلای داد گستری شهرتان استفاده و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 تماس بفرمایید . با احترام

ارسال شده در ۰۹:۱۵:۴۸ دوشنبه ۹۵/۰۷/۱۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ حمید : نظر به اینکه برای ارایه مشاوره متن پیامک باید بررسی گردد لذا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 تماس بفرمایید. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۱۸:۰۶ دوشنبه ۹۵/۰۷/۱۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ رضا : نظر به اینکه برای ارایه مشاوره متن پیامک باید بررسی گردد لذا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 تماس بفرمایید. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۱۹:۰۷ دوشنبه ۹۵/۰۷/۱۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ علیخانی : نظر به اینکه برای ارایه مشاوره باید از کل ماجرا شما مطلع گردیدم و از انجایی که سوال شما کاملا مبهم میباشد لذا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 تماس بفرمایید. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۲۱:۲۲ دوشنبه ۹۵/۰۷/۱۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ حامد مهربانی : شما بابت عملکر شخص خواهر خانم تان میتوانید شکایت ورود غیر مجاز مطرح نمایید لذا برای انجام این فرایند بهتر هست از وکلای دادگستری استفاده نمایید و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۲۴:۳۰ دوشنبه ۹۵/۰۷/۱۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ محمد : به کدام کشور رفته اند ؟ ایا از پاسپورت استفاده کردهاند ؟ ایا شما مطمئن هستید که از کشور رفته اند؟ در صورتی که پاسخ سوالات را میدانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۲۷:۴۹ دوشنبه ۹۵/۰۷/۱۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ احسان: لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۲۹:۱۷ دوشنبه ۹۵/۰۷/۱۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ pouya : لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۲۹:۴۵ دوشنبه ۹۵/۰۷/۱۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ علی نصیری: در فرض وجود رابطه همسرتان با شخص دیگر قاضی حسب دستور العمل نمیتواند دستور اخذ پرینت متن پیامک را ارسال نمایید در جهت اخذ مشاوره بیشتر لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۳۲:۲۳ دوشنبه ۹۵/۰۷/۱۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ زهرا : در جهت اخذ مشاوره بیشتر لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۳۳:۳۹ دوشنبه ۹۵/۰۷/۱۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ احمد راد : در جهت اخذ مشاوره لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۳۵:۱۸ دوشنبه ۹۵/۰۷/۱۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به خانم زهرا نکویی: جهت اخذ مشاوره لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۲۱:۳۵:۵۸ یکشنبه ۹۵/۰۷/۱۸

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به الف : جهت اخذ مشاوره لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۲۱:۳۷:۰۶ یکشنبه ۹۵/۰۷/۱۸

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به اقای علی تیموری : جهت اخذ مشاوره لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۲۱:۳۸:۲۴ یکشنبه ۹۵/۰۷/۱۸

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به اقای محمود : جهت اخذ مشاوره لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۲۱:۳۹:۳۱ یکشنبه ۹۵/۰۷/۱۸

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به اقای داود : جهت اخذ مشاوره لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۲۱:۴۰:۰۵ یکشنبه ۹۵/۰۷/۱۸

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به اقای سعادت : جهت اخذ مشاوره لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۲۱:۴۰:۳۲ یکشنبه ۹۵/۰۷/۱۸

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به اقای شهرام : جهت اخذ مشاوره لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۲۱:۴۰:۴۹ یکشنبه ۹۵/۰۷/۱۸

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

در پاسخ به اقای البرز کریمی: جهت اخذ مشاوره لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۲۱:۴۱:۵۲ یکشنبه ۹۵/۰۷/۱۸

مسعود میگوید :

سلام و وقت به خیر یکی از آشنایان من به مدت ۱۳ سال در مشاور املاک یکی از دوستان خود مشغول به کار بود. صاحب بنگاه آدمی بود دائم الخمر به طوری که حتی به این آشنای ما اجازه نماز خوندن تو مغازش رو نمیداد اما آشنای ما فردی بود که همه توی بازار روی اسمش قسم میخوردن. طبق اعتمادی که صاحب بنگاه به ایشون داشت مهر مغازه رو در اختیار این شخص گذاشته بود و تمام کار ها رو به اون سپرده بود. اما اخیرا صاحب بنگاه قصد فروش مغازه رو داشت به همین دلیل آشنای ما از اونجا بعد از ۱۳ سال کار بیرون آمد و بعد از مدتی یکی از مشتریان اون مغازه مدعی بر این شد که مبلغ ۳میلیون ۵۰۰هزار تومان پول پیش خانه را نزد بنگاه و نزد آشنای ما گذاشته است و از طرف بنگاه رسید دارد و پول را به آشنای ما تحویل داده و ازش رسیدی که مهر بنگاه زیرش بود را تحویل گرفته. صاحب بنگاه هم اعلام کرد که پول نزد اون نیست و نزد همین آشنای ما که قبلا آنجا مشغول کار بوده است (در صورتی که ادعایش دروغ است). آشنای ما هم ادعا دارد که تمام پول هایی که تحویل میگرفته را نزد صاحب بنگاه قرار میداده اما شاهدی درباره ادعای طرفین وجود ندارد و تنها حرف مشتری است که میگوید پول را نزد مشاور بنگاه که آشنای ماست قرار داده و رسید بنگاه را تحویل گرفته. آشنای ما هم میگوید ۱۳ سال در بازار ریالی پول کسی را نخوردم و هیچکس از من ناراضی نیست و همه قبولش دارند حالا بخاطر مقدار نا چیزی پول از من شکایت کرده اند؟. حالا آنها باهم نزد آگاهی شکایت کردند و پرونده با اتهام کلاهبرداری نزد دادگاه رفته است. آیا این فرد میتونه ادعا خودش رو ثابت کنه در صورتی که مهر بنگاه خودش زیرش بوده؟ در عین حال که همه در بازار آشنای ما رو میشناسن و رو اسمش قسم میخورن ؟

ارسال شده در ۱۳:۲۹:۴۹ سه شنبه ۹۶/۱۲/۲۲

masoud aghayi میگوید :

سلام و وقت به خیر یکی از آشنایان من به مدت ۱۳ سال در مشاور املاک یکی از دوستان خود مشغول به کار بود. صاحب بنگاه آدمی بود دائم الخمر به طوری که حتی به این آشنای ما اجازه نماز خوندن تو مغازش رو نمیداد اما آشنای ما فردی بود که همه توی بازار روی اسمش قسم میخوردن. طبق اعتمادی که صاحب بنگاه به ایشون داشت مهر مغازه رو در اختیار این شخص گذاشته بود و تمام کار ها رو به اون سپرده بود. اما اخیرا صاحب بنگاه قصد فروش مغازه رو داشت به همین دلیل آشنای ما از اونجا بعد از ۱۳ سال کار بیرون آمد و بعد از مدتی یکی از مشتریان اون مغازه مدعی بر این شد که مبلغ ۳میلیون ۵۰۰هزار تومان پول پیش خانه را نزد بنگاه و نزد آشنای ما گذاشته است و از طرف بنگاه رسید دارد و پول را به آشنای ما تحویل داده و ازش رسیدی که مهر بنگاه زیرش بود را تحویل گرفته. صاحب بنگاه هم اعلام کرد که پول نزد اون نیست و نزد همین آشنای ما که قبلا آنجا مشغول کار بوده است (در صورتی که ادعایش دروغ است). آشنای ما هم ادعا دارد که تمام پول هایی که تحویل میگرفته را نزد صاحب بنگاه قرار میداده اما شاهدی درباره ادعای طرفین وجود ندارد و تنها حرف مشتری است که میگوید پول را نزد مشاور بنگاه که آشنای ماست قرار داده و رسید بنگاه را تحویل گرفته. آشنای ما هم میگوید ۱۳ سال در بازار ریالی پول کسی را نخوردم و هیچکس از من ناراضی نیست و همه قبولش دارند حالا بخاطر مقدار نا چیزی پول از من شکایت کرده اند؟. حالا آنها باهم نزد آگاهی شکایت کردند و پرونده با اتهام کلاهبرداری نزد دادگاه رفته است. آیا این فرد میتونه ادعا خودش رو ثابت کنه در صورتی که مهر بنگاه خودش زیرش بوده؟ در عین حال که همه در بازار آشنای ما رو میشناسن و رو اسمش قسم میخورن ؟

ارسال شده در ۱۳:۳۱:۲۹ سه شنبه ۹۶/۱۲/۲۲

masoud aghayi میگوید :

سلام و وقت به خیر یکی از آشنایان من به مدت ۱۳ سال در مشاور املاک یکی از دوستان خود مشغول به کار بود. صاحب بنگاه آدمی بود دائم الخمر به طوری که حتی به این آشنای ما اجازه نماز خوندن تو مغازش رو نمیداد اما آشنای ما فردی بود که همه توی بازار روی اسمش قسم میخوردن. طبق اعتمادی که صاحب بنگاه به ایشون داشت مهر مغازه رو در اختیار این شخص گذاشته بود و تمام کار ها رو به اون سپرده بود. اما اخیرا صاحب بنگاه قصد فروش مغازه رو داشت به همین دلیل آشنای ما از اونجا بعد از ۱۳ سال کار بیرون آمد و بعد از مدتی یکی از مشتریان اون مغازه مدعی بر این شد که مبلغ ۳میلیون ۵۰۰هزار تومان پول پیش خانه را نزد بنگاه و نزد آشنای ما گذاشته است و از طرف بنگاه رسید دارد و پول را به آشنای ما تحویل داده و ازش رسیدی که مهر بنگاه زیرش بود را تحویل گرفته. صاحب بنگاه هم اعلام کرد که پول نزد اون نیست و نزد همین آشنای ما که قبلا آنجا مشغول کار بوده است (در صورتی که ادعایش دروغ است). آشنای ما هم ادعا دارد که تمام پول هایی که تحویل میگرفته را نزد صاحب بنگاه قرار میداده اما شاهدی درباره ادعای طرفین وجود ندارد و تنها حرف مشتری است که میگوید پول را نزد مشاور بنگاه که آشنای ماست قرار داده و رسید بنگاه را تحویل گرفته. آشنای ما هم میگوید ۱۳ سال در بازار ریالی پول کسی را نخوردم و هیچکس از من ناراضی نیست و همه قبولش دارند حالا بخاطر مقدار نا چیزی پول از من شکایت کرده اند؟. حالا آنها باهم نزد آگاهی شکایت کردند و پرونده با اتهام کلاهبرداری نزد دادگاه رفته است. آیا این فرد میتونه ادعا خودش رو ثابت کنه در صورتی که مهر بنگاه خودش زیرش بوده؟ در عین حال که همه در بازار آشنای ما رو میشناسن و رو اسمش قسم میخورن ؟ ..

ارسال شده در ۱۳:۳۲:۲۶ سه شنبه ۹۶/۱۲/۲۲

masoud aghayi میگوید :

سلام و وقت به خیر یکی از آشنایان من به مدت ۱۳ سال در مشاور املاک یکی از دوستان خود مشغول به کار بود. صاحب بنگاه آدمی بود دائم الخمر به طوری که حتی به این آشنای ما اجازه نماز خوندن تو مغازش رو نمیداد اما آشنای ما فردی بود که همه توی بازار روی اسمش قسم میخوردن. طبق اعتمادی که صاحب بنگاه به ایشون داشت مهر مغازه رو در اختیار این شخص گذاشته بود و تمام کار ها رو به اون سپرده بود. اما اخیرا صاحب بنگاه قصد فروش مغازه رو داشت به همین دلیل آشنای ما از اونجا بعد از ۱۳ سال کار بیرون آمد و بعد از مدتی یکی از مشتریان اون مغازه مدعی بر این شد که مبلغ ۳میلیون ۵۰۰هزار تومان پول پیش خانه را نزد بنگاه و نزد آشنای ما گذاشته است و از طرف بنگاه رسید دارد و پول را به آشنای ما تحویل داده و ازش رسیدی که مهر بنگاه زیرش بود را تحویل گرفته. صاحب بنگاه هم اعلام کرد که پول نزد اون نیست و نزد همین آشنای ما که قبلا آنجا مشغول کار بوده است (در صورتی که ادعایش دروغ است). آشنای ما هم ادعا دارد که تمام پول هایی که تحویل میگرفته را نزد صاحب بنگاه قرار میداده اما شاهدی درباره ادعای طرفین وجود ندارد و تنها حرف مشتری است که میگوید پول را نزد مشاور بنگاه که آشنای ماست قرار داده و رسید بنگاه را تحویل گرفته. آشنای ما هم میگوید ۱۳ سال در بازار ریالی پول کسی را نخوردم و هیچکس از من ناراضی نیست و همه قبولش دارند حالا بخاطر مقدار نا چیزی پول از من شکایت کرده اند؟. حالا آنها باهم نزد آگاهی شکایت کردند و پرونده با اتهام کلاهبرداری نزد دادگاه رفته است. آیا این فرد میتونه ادعا خودش رو ثابت کنه در صورتی که مهر بنگاه خودش زیرش بوده؟ در عین حال که همه در بازار آشنای ما رو میشناسن و رو اسمش قسم میخورن ؟ ..تذتعلتلتلت

ارسال شده در ۱۳:۳۲:۵۱ سه شنبه ۹۶/۱۲/۲۲

جهانگیر نظری میگوید :

سلام یه خونه خریدم بیست میلیون بیانه دادم بعد دو روز نیم فروشنده پشیمون شده.درضمن معامله قطعی نوشته بنگاهآیا حق با کیه.ممنونم

ارسال شده در ۱۸:۲۵:۵۹ یکشنبه ۹۷/۰۲/۰۲

امیر میگوید :

سلام،بنده کامیونی با شخصی سه دانگ سه دانگ شریک هستم که شریکم اصرار به فروش دارد ولی بنده حاضر به فروش سه دانگ خودم نیستم اما به او اعلام کرده ام سه دانگ خودش را به هر کسی میخواهد بفروشد،اکنون شریک به اتهام ممانعت از حق از بنده شکایت کرده است ایا برای اینکه بنده حاضر به فروش سه دانگ خویش نیستم ممانعت از حق کرده ام با تشکر

ارسال شده در ۱۵:۵۵:۴۰ جمعه ۹۷/۰۲/۰۷

مهدی حسینی نصب میگوید :

باسلام حدود۱/۵سال است خانم راطلاق دادم دارای دوفرزند۹ساله پسرودختر۱۳ساله ام حضانت بابنده است وقت ملاقات روزجمعه ازساعت۱۰الی۶بعدازظهرمیباشدولی بخاطربچه هااجازه دادم ۵شنبه صبح ببردوجمعه شب بیاوردولی متأسفانه گاهی بایک روزتأخیرمیاوردواین هفته الان۴شنبه است نیاورده جواب تلفن بنده راهم نمیدهدازدرب منزل بنده میبردنه ازکلانتری.شنیده ام رفته بچه هارابه بهزیستی بدهد.چون خودش صلاحیت نداردکه بتواندازمن بگیردازاین راه میخواهدبچه هارابگیردازمن .بنده بایدچه کنم توانائی گرفتن وکیل هم ندارم چه بایدبکنم سپاس گزارم اگرسریع پاسخ بنده رابدهیدوراهنمایی کنید ممنون

ارسال شده در ۱۷:۳۱:۴۷ چهارشنبه ۹۷/۰۳/۰۹

گیتی بان میگوید :

سلام شرمنده سوالی در رابطه با پارکینگ مزاحم دارم آیا میتوان شکایت کرد و به هر نحوی پارکینگش را قانونن خرید؟

ارسال شده در ۰۰:۴۸:۲۵ جمعه ۹۷/۰۳/۱۱

محمد هادی رحیمی میگوید :

محمد هادی رحیمی: سلام رحیمی هستم 12 میلیون از یه نفر طلبکار بودم مدرکم دفتر حساب کتاب غیر رسمی و شاهده از طرفی 12 میلیون به یه فروشنده طی 5فقره چک بدهکار بودم قرار شد نفری که ازش طلبکارم بره بدهی منا بده و چکهام را بگیره این کارا انجام داد ولی چکهارا داده به خانومش اون هم اومده رو چکها اقدام کرده فروشنده ای هم که چکها را برگشت زده بود طرف اوناست و پشت برگه برگشتی چکها نوشته من پولا گرفتم و تمام حق و حقوق چک را به خانم فلانی میسپارم من هم خریت کردم رفتم توی شورا و سازش کردم که ماهی 500بدم به اون خانوم حالا که گند زدم افتادم دنبالش ببینم چیکار میشه کرد استرداد و جلب شخص ثالث و ... الان دیگه میشه همچین کاری کرد؟در کل من چیکار میتونم بکنم در ضمن توی پرونده از اظهارات من هیچی ننوشت فقط توافق نامه

ارسال شده در ۰۴:۰۸:۵۴ یکشنبه ۹۷/۰۵/۱۴

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۶:۵۴:۱۳ چهارشنبه ۹۷/۰۵/۱۷

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۶:۵۴:۴۱ چهارشنبه ۹۷/۰۵/۱۷

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۶:۵۴:۵۳ چهارشنبه ۹۷/۰۵/۱۷

احمد جهاندار میگوید :

سلام خسته نباشید. اگه امکان داره بنده را راهنمایی نمایید. بنده دو سال نامزد شدم و در این دوسال مشقات زیادی را تحمل کردم بنده نیز نابینا هستم و خانمم بسیار ساده هست و تحت سلطه خانواده اش در زندگیمون دخالت میکنند مثلا به دستور خانواده اش بدون اجازه من که همسرش هستم میندازه میره به من میگه میرم خیابان بعد میره خانه پدرش به هر حال از نابیناییم استفاده میکنه. بنده میترسم عروسی کنم چون از مداخلات خانواده اش بعد از اروسی میترسم هر چی فکر میکنم راهی غیر تلاغ به ذهنم نمیرسه. هنوز در عقد هستیم لطفا بنده را راهنمایی نمایید بعد از عقد از مهریه میترسم. البته گاهی که واقعا بهم گوش نمیداد بی اجازه میرفت میزدمش. اما راهی هست که مهریه را نپردازم واقعا ندارم و چون نابینایم شغلی هم ندارم که بخوام سکه بپردازم خواهش میکنم راهنمایی نمایید. و آیا هنوز در عقد هستیم میتونم به جرم عدم تمکین ازش شکایت کنم. ممنونم

ارسال شده در ۱۷:۳۳:۴۹ جمعه ۹۷/۰۵/۱۹

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۰:۱۳:۴۱ دوشنبه ۹۷/۰۵/۲۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۰:۱۵:۱۴ دوشنبه ۹۷/۰۵/۲۲

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۵۲:۰۲ شنبه ۹۷/۰۵/۲۷

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۵:۴۷:۵۱ شنبه ۹۷/۰۵/۲۷

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۵:۴۸:۱۷ شنبه ۹۷/۰۵/۲۷

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۵:۴۹:۲۶ شنبه ۹۷/۰۵/۲۷

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۶:۰۰:۱۴ شنبه ۹۷/۰۵/۲۷

مسئول استخدام میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۷:۰۲:۴۰ دوشنبه ۹۷/۰۵/۲۹

مسئول استخدام میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۵:۴۳:۵۷ شنبه ۹۷/۰۶/۰۳

سید میگوید :

با سلام و ادب در یک دادگاه حقوقی با حکم قطعی محکوم به پرداخت ۸۰ میلیون تومان و ۳۵ میلیون حسارت تاخیر تادیه شده ام اجراییه احکام مدنی و حکم تعقیب و جلب صادر شده و مدتی است برای تامین آن غیبت کرده ام حال اصل پول را یکی از دوستانم تامین میکند: ۱. آیا پرداخت اصل پول چه تاثیری در حکم جلب من دارد؟ ۲. آیا در صورت راضی کردن شاکی به دریافت اصل پول بهتز است از طریق یک چک بین بانکی در وجه شاکی در دفتر اسناد رسمی رضایت گرفته شود یا در شعبه اجرای احکام مدنی؟ ۳. غیبت یک ماهه من و بازرسی منزلم توسط مامور کلانتری آیا جرمی را برای من اضافه خواهد کرد یا خیر؟

ارسال شده در ۲۰:۲۷:۴۷ شنبه ۹۷/۰۶/۳۱

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۷:۵۳:۰۶ یکشنبه ۹۷/۰۷/۰۱

میلاد دلیلی میگوید :

با سلام و خسته نباشید.حدودا ۵ ماه پیش در یک مجموعه به نام تعاونی کامیونداران سرمایه گذاری کردم و حدود ۶۰ میلیون هزینه کردم برای راه اندازی یه کارواش،و به خاطر اینکه تجربه زیادی تو این زمینه نداشتم اول قرارداد رو تنظیم نکردیم.بعد از اینکه کار تموم شد و کارواش رو تاسیس کردیم رییس هییت مدیره اونجا مبلغ سنگینی برای اجاره در نظر گرفتن که اصلا امکان پرداختش نیست.و ما قبول نکردیم،به اجبار گفتن اگه قرارداد رو امضا نکنید حق ورود به تعاونی رو ندارید و چون ما کلی هزینه کرده بودیم ناچارا امضا کردیم.و متوجه شدیم که توی قرارداد نوشتن که هیچ هزینه ایی به ما نمیدن یعنی کل خرج کرد ما در اضای یه قرارداد ۳ ساله با یه اجاره سنگین.میخواستم منو راهنمایی کنید ایا میشه کاری کرد.من همه دار و ندارم رو خرج اونجا کردم.ممنونم اگه کمکم کنید.

ارسال شده در ۲۲:۵۷:۵۱ یکشنبه ۹۷/۰۷/۰۸

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۰۸:۵۸:۴۹ دوشنبه ۹۷/۰۷/۱۶

زهرا میگوید :

سلام خسته نباشید،من حدود یه سال و نیم پیش تو یه شرکت برنامه نویسی استخدام شدم و یه قرار داد شش ماهه بستم اما شرکت به تعهداتی که داده بود اصلا عمل نکرد حتی حقوق مارو که به صورت ماهانه بود نمیداد واینکه قرار بود بعد از یه ماه کار مارو ارزیابی کنه و حقوقمون رو نسبت به کار مون افزایش بده اینکار و نکرد که هیج آخرم شرکت رو به خاطر مشکلات مالی تعطیل کرد هنوز هم که هنوزه هیچ پولی من ازین شرکت نگرفتم به جز 650 هزار تومن که در طول همون شش ماه که اونم یه جا نداد خورد خورد پرداخت کرد الانم چون حقوق مارو پرداخت نکرده مسعول پروژه هیچ فایلی بهشون تحویل نداده تا طلبمون رو بده و اینکه ما یه سفته 10 میلیونی دستشون داریم آیا حق اینکه اقدام قانونی انجام بدن رو دارن ؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدین

ارسال شده در ۲۲:۲۱:۰۰ یکشنبه ۹۷/۰۹/۲۵

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۲:۱۸:۳۴ سه شنبه ۹۷/۰۹/۲۷

سعید آزادی میگوید :

سوال اينجانب در مورد يك ملك موروثى مى باشد ملك مورد نظر ساختمانى در تهران مى باشد كه پدر من بالمناصفه با شخص ديگرى قبل از انقلاب خريدارى كرده بودند. پدر من قبل از انقلاب فوت كردند پس از انقلاب، بنياد مستضعفان سه دانگ آن شخص را به دليل بهايى بودن تصرف نمود و سه دانگ ورثه پدرم را نيز بطور امانتى ضبط كرد و حتى از آن تاريخ به بعد كليه درآمد هاى استيجارى را دريافت نمود. از قرار معلوم در حدود ده سال پيش بنياد اين ساختمان را بدون اطلاع ما به قوه قضاييه انتقال داده و سند به نام قوه قضاييه صادر شده است. آيا مى توان بر عليه بنياد به دليل خيانت در امانت شكايت كرد؟

ارسال شده در ۲۱:۴۵:۴۱ جمعه ۹۷/۱۰/۰۷

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۰۹:۱۴:۱۰ یکشنبه ۹۷/۱۰/۱۶

نصراله میگوید :

سلام وقت بخیر بعرض میرسانم من از یکی سفته دارم که تاریخ آن برج 2 /98میباشدو در حال حاضر سادر کننده سفته زندانه و زیاد سفته داده به مردم و پولشونه خورده و الان هم تو شعبه 2 بازپرسی هستش و همه شکایت کردند و من هم میخوام شکایت کنم مبلغ سفته 65 میلیون میباشد لطفا راهنمای کنید ممنونم یا حق

ارسال شده در ۱۲:۲۱:۵۸ چهارشنبه ۹۷/۱۱/۱۷

احمد نصرتی میگوید :

یک مغازه داشتم که سه دانگ سه دانگ بوده سه دانگ دیگر مال مادرم بود اون سه دانگ دیگر هم به من واگذار کرد به صورت وکالتی تام منظور در دفتر اسناد رسمی که دیگر هیچ سهمی از مغازه ندارد به طور کامل و یک قولنامه دارم که بصورت شش دانگ که کل مبلغ مغازه به اسم من است با این مدارک من تصمیم به فروش کردم بعد از فوت مادرم البته فقط برگه وکالت رو دادم هنوز برگه قولنامه شش دانگ به قاضی ارائه ندادم تجدید نظر دادم اما قاضی به من 10 سال حبس داده فروش مال غیر تکلیف چیست وراث قبل مرگ راضی بودن اما بعد ازمرگ درخواست مال کردن

ارسال شده در ۱۷:۲۲:۱۹ چهارشنبه ۹۷/۱۱/۲۴

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۷:۰۱:۰۶ چهارشنبه ۹۷/۱۲/۰۸

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۷:۰۱:۲۱ چهارشنبه ۹۷/۱۲/۰۸

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۷:۰۱:۵۹ چهارشنبه ۹۷/۱۲/۰۸

محدثه ثابت میگوید :

سلام من قبلا در ایران استخدام ثبت نام کردم به عنوان کاربر عادی الان فرم استخدام تایپیست رو پر میکنم خطا میده که پست الکترونیکی تکراری می باشد ممنون میشم راهنمایی کنید چون تماس هم گرفتم گفتن که اینجا سوال رو مطرح کنم و نیاز به دی اکتیو کردن اون حساب کاربری نیست

ارسال شده در ۱۵:۲۱:۵۷ سه شنبه ۹۸/۰۹/۱۲

محدثه ثابت میگوید :

سلام من قبلا در ایران استخدام ثبت نام کردم به عنوان کاربر عادی الان فرم استخدام تایپیست رو پر میکنم خطا میده که پست الکترونیکی تکراری می باشد ممنون میشم راهنمایی کنید چون تماس هم گرفتم گفتن که اینجا سوال رو مطرح کنم و نیاز به دی اکتیو کردن اون حساب کاربری نیست

ارسال شده در ۱۵:۲۲:۱۴ سه شنبه ۹۸/۰۹/۱۲

مجتبی معینی میگوید :

با سلام بنده ۳ دانگ از ملکی را در سال ۹۴ با قولنامه عادی از مالک ۳ دانگ (شخص آ) خریداری نمودم ولی نسبت به انتقال سند ملک اقدامی نگردید تا تاریخ امروز ، در سال ۹۶ اظهارنامه ای به مالک ۳ دانگ دیگر (شخص ب)که در ملک ساکن بود ارسال و خریداری کردن ملک و تعیین وضعیت اجاره بها و ملک را از ایشان خواستار شدم که ایشان جوابی به بنده ندادند. امسال مالک ۳ دانگ دیگر(شخص ب) دادخواست افراز ملک و بعد مزایده و فروش ملک را نسبت به سهم بنده و به نام مالک سندی ۳ دانگ(شخص آ) که به بنده ملک را واگذار نموده انجام داده و بدون اطلاع بنده و با ابلاغ به مالک سندی،۳ دانگ(شخص آ) ملک را در مزایده خریداری و بعد ۶ دانگ آنرا واگذار مینمایند. با توجه به اینکه بنده مالکیت خود را به شریک مشاعی خود(شخص ب) طی اظهارنامه اطلاع رسانی کرده بودم آیا امکان شکایت کیفری درخصوص اقدام به مزایده و واگذاری ملک توسط ایشان تحت هر عنوان امکان دارد؟؟؟ بابت توجه شما سپاسگزارم

ارسال شده در ۰۴:۳۸:۰۱ شنبه ۹۸/۱۰/۰۷

مسئول استخدام میگوید :

با سلام، اگر این پیام را دریافت میکنید یعنی قبلا فرم تایپیستی پر کردید و فرم تایپیستی ارتباطی به فرم کاربری ندارد. منتظر بمانید چنانچه تایید شوید از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی میشود

ارسال شده در ۱۲:۱۲:۳۸ یکشنبه ۹۸/۱۱/۲۷

وکیل پایه یک دادگستری میگوید :

لطفا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070767 از وکلای موسسه وکیل تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید. با احترام

ارسال شده در ۱۲:۳۳:۱۲ یکشنبه ۹۸/۱۱/۲۷

نام و نام خانوادگی *
پست الکترونیک *
متن پاسخ *
آیا شما روبات هستید؟ :